کد خبر 496507
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا 15 آبان ماه تولید بنزین کشور، 59 میلیون و 478 هزار لیتر بوده است و متوسط تولیدمان تا پایان سال نزدیک 61 میلیون لیتر در روز خواهد بود.

به گزارش مشرق ، شاهرخ خسروانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با برنامه پیک بامدادی و در پاسخ به سوالی درباره افزایش میزان واردات بنزین در هشت ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل مطابق با آمارهای رسمی این شرکت گفت: معیار میزان واردات بنزین، بیلان شب آخرسال 29 اسفند است و در این صورت می‌توانم به شما بگویم که امسال واردات ما کمتر شده است یا بیشتر.

خسروانی درباره میزان تولید بنزین کشور در سال جاری نیز گفت: میزان کل بنزین تولیدی کشور در سال 93، 58 میلیون و 270 هزار لیتر در روز بوده است. از ابتدای سال جاری تا 15 آبان ماه نیز تولید بنزین کشور، 59 میلیون و 478 هزار لیتر بوده است و انشاءالله باهمین روند افزایشی میزان تولید بنزین، متوسط تولیدمان تا پایان سال نزدیک 61 میلیون لیتر در روز    خواهد بود.

در بخش دیگری از این برنامه رادیویی با اشاره به رشد میزان مصرف بنزین در هشت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ضرورت احداث پالایشگاه با هدف افزایش میزان تولید بنزین در داخل کشور تاکید شد و به در گفتگو با کارشناسان به بررسی عدم تحقق این امر پرداخت.

پیام کهتری، کارشناس حوزه انرژی با اشاره به عدم احداث و راه اندازی هیچ پالایشگاهی در کشور از سال 76 تاکنون گفت: عدم اعتقاد به پالایشگاه سازی و سودده ندانستن آن و در اولویت نبودن توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز در کشور، مهمترین علل عدم حرکت کشور به سمت احداث پالایشگاه بوده است.

سید مهدی موسوی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس هم درباره این موضوع گفت: متاسفانه این اراده در دولت مردان ما درجهت خودکفایی درتولید بنزین وجود ندارد.

موسوی نژاد، هزینه بالاتر تولید داخل نسبت به واردات بنزین و رانت موجود در واردات این فرآورده نفتی را از علل عدم تمایل دولت برای انجام این کار دانست و افزود: متاسفانه دولتها به دنبال این بودند که به هرنحو ممکن این سرمایه گذاری ها را درحوزه های دیگه ای که بیشتر در چشم مردم باشد سرمایه گذاری کنند و لذا در این حوزه خیلی کمتر ورود کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس