کد خبر 495724
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

وزش باد شدید و توفان شب گذشته در مشهد مقدس علاوه بر ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی، در کمتر از سه ساعت ۱۳۹ حادثه آفرید.

به گزارش مشرق، وزش باد شدید از صبح دیروز مناطق مختلف خراسان رضوی را در برگرفت و سرعت آن در بسیاری از شهرستان‌ها ازجمله سرخس در شمال این استان به بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید و در شهر مشهد مقدس نیز بنا بر اعلام سازمان هواشناسی با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت شامگاه گذشته موجب شکستگی بسیاری از درختان شد.

وزش باد شدید ضمن شکستگی بسیاری از درختان سطح شهر، موجب قطع برق در نواحی مختلف شهر و به دنبال آن حبس بسیاری از شهروندان در آسانسور ها شد.

توفان شب گذشته بسیاری از داربست‌های ساختمان‌های نیمه‌کاره را فروریخت و سقوط اجسام ناشی از توفان به بسیاری از خودرو های پارک شده در کنار خیابان و یا پارکینگ ها آسیب وارد کرد.

وقوع ۱۳۹ حادثه در کمتر از سه ساعت

در همین رابطه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از وقوع ۱۳۹ حادثه در کمتر از سه ساعت در شب گذشته خبر داد.

آتش‌پاد دوم «حسن جعفری» بیان کرد: با وقوع توفان و در فاصله زمانی ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه تا ۲۰:۲۰ دقیقه شب گذشته به دلیل طلب استمداد شهروندان از سامانه ۱۲۵ نجاتگران این سازمان تعداد ۱۳۹ عملیات امدادرسانی برای کمک به شهروندان انجام دادند.

وی اظهار کرد: از میان ۱۳۹ مورد حادثه مذکور بیشترین علل وقوع حادثه با تعداد ۶۶ مورد به سقوط اجسام تعلق داشت.

جعفری بیان کرد: در این راستا تعداد ۴۲ مورد سقوط درخت، ۱۱ مورد سقوط داربست، هشت مورد سقوط تیر آهن، هفت محبوسی در آسانسور به دلیل قطعی برق، سه مورد احتمال سقوط درخت گزارش شد و آتش نشانشان ضمن کمک به شهروندان در تمامی موارد اعلام شده نسبت به بازدید دو منزل مسکونی با احتمال تخریب نیز اقدام کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس