کد خبر 495661
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰

یک آسیب‌شناس گفت: قبل از ورود هر فناوری به کشور باید بستر فرهنگی و کاربردی آن ایجاد شود.

به گزارش مشرق، مجید ابهری رفتارشناس و بنیانگذار آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: قبل از ورود هر فناوری به کشور باید بسترسازی مناسب فرهنگی و کاربردی آن ایجاد شود و متاسفانه این شبکه‌های اجتماعی از 6 سال قبل به جامعه ما سرازیر شدند بدون آنکه بسترسازی فکری و آموزشی برای آنها فراهم شود.
 
وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین افراد و عرضه مناسب برای ارائه تولیدات فکری و فرهنگی امتیازات این شبکه‌ها هستند.
 
وی در ادامه به معایب این شبکه اشاره کرد و گفت: در کنار محاسن و امتیازات گسترش روابط کنترل نشدن، ایجاد شایعه و توسعه آن، تولید اضطراب اجتماعی از عوارض کاربرد این شبکه‌ها هستند. و امنیت روانی جامعه با گسترش شایعه درابعاد مختلف به خطر می‌افتد و بهبود آن مستلزم فعالیت بسیار گسترده است.
 
ابهری تصریح کرد: آموزش تولید مشروبات الکلی و مواد مخدر و فروش و مصرف آنها یکی از دلایل نگرانی خانواده‌ها است که متاسفانه روزبه‌روز بر دامنه آن افزوده می‌شود.
 
این جامعه‌شناس در ادامه به نقش خانواده تاکید کرد و گفت: ایجاد سوالات دلهره‌آور و شایعات مربوط به آنها و تضعیف امنیت روانی و کم‌رنگ نمودن اعتماد جوانان به نظام اصلی‌ترین آسیب شبکه‌های اجتماعی است و هنوز هم دیر نشده و می‌توان با آموزش از سرکش‌های فکری و فرهنگی این شبکه‌ها جلوگیری کرد و آسیب‌های آنرا به حداقل رساند.
 
وی ادامه داد: خانواده می‌توانند با غنی‌سازی اوقات فرزندان خود و یادآوری آسیب‌های این شبکه‌ها اولین آموزشگاه مناسب برای فرزندان خود باشند.
 
ابهری در پایان به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و بویژه رادیو و تلوزیون می‌توانند با زبان منطقی آموزش و مهارت مدیریت کاربرد شبکه‌های اجتماعی را تکمیل نمایند برخورد سلبی و فیلترکردن راهکار مؤثر و مناسب برای مقابله با این شبکه‌ها نیست و بجای آن با آموزش و پیشگیری می‌توان از آسیب‌های آن جلوگیری نمود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس