برنامه ویژه گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد این حماسه بزرگ و پرافتخار علاوه بر استانهای مختلف در تهران سه شنبه 26 آبان 1394 در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 15 الی 17 بعد ازظهر برگزار می گردد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به مناسبت سالگرد آزادسازی این شر مقاوم، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه چنین است:

در آستانه ایام اربعین حضرت سیدالشهداء و یاران باوفایش فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد حماسه شکست حصر و آزاد سازی «شهر عاشقان شهادت؛ سوسنگرد قهرمان» در 26 آبان 1359 بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، به خصوص رزمندگان جبهه های سوسنگرد و عشایر قهرمان دشت آزادگان تبریک عرض می نمائیم.

یکی از محورهای اصلی تجاوز دشمن بعثی درجنوب کشور ، محور چزابه- سوسنگرد- حمیدیه- اهواز با هدف تصرف اهواز،  مرکز استان خوزستان بود؛ به همین جهت در هفته اول هجوم دشمن به کشورمان، شهر سوسنگرد اولین شهری بود که بعد از 7 روز مقاومت جانانه رزمندگان محدود  ژاندارمری، سپاه و نیروهای مردمی به اشغال دشمن متجاوز درآمد، اما با گذشت 3 روز  رزمندگان اسلام در 9 مهر ماه 1359 طی عملیاتی شبانه موفق شدند دشمن زبون را وادار به عقب نشینی نموده و آنان را تانزدیک مرزهای بین المللی به عقب برانند.

رژیم بعثی عراق در تاریخ 23 آبان 1359 مجددا  با تنگ کردن حلقه محاصره سوسنگرد و با قصد تصرف دوباره آن، از چند محور وارد شهر سوسنگرد شد. ولی رزمندگان اسلام متشکل از نیروهای سپاه، ارتش، ستاد جنگ‌های نامنظم، جهاد سازندگی، نیروهای مردمی داوطلب و عشایر عرب بومی با سلاح های سبک همراه با اراده ای پولادین و عزمی راسخ، در مدت 3 روز با خلق حماسه های بی نظیر و رشادت‌های به یادماندنی و کمبود سلاح، مهمات و غذای کافی از اشغال کامل شهر توسط نیروهای تا بن دندان مسلح ارتش بعثی عراق ممانعت به عمل آوردند.

از سوی دیگر حضرت آیت الله خامنه ای و شهید دکتر مصطفی چمران نمایندگان وقت حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و فرماندهان سپاه و ارتش اقدامات و تلاش‌های بی وقفه ای را جهت بیرون راندن دشمن  از شهر و نجات جان مدافعین آن به عمل آوردند اما دشمن در پناه تعلل و کارشکنی های بنی صدر در اعزام نیروهای کمکی، موفق به گرفتن بخش عمده شهر و محاصره آن گردید. حضرت امام خمینی(ره) با دریافت گزارشات حضرت آیت الله خامنه ای و شهید آیت الله مدنی و درک دقیق اوضاع منطقه و تحلیل راهبرد دشمن، فرمان تاریخی و کارساز خود مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد گردد» را در شامگاه 25 آبان 59 صادر فرمودند، این فرمان جان تازه ای در روح و کالبد رزمندگان دمید و فرماندهان را مصمم و مهیای حمله سرنوشت ساز نمود.

   سرانجام رزمندگان اسلام در اولین ساعات روز 26 آبان ماه  مقارن با تاسوعای حسینی، با تاسی به مولای خود حضرت اباعبداله الحسین(ع) از محور جاده حمیدیه به سوسنگرد هجوم همه جانبه ای را بر علیه متجاوزین آغاز و با به آتش کشیدن ده‌ها دستگاه تانک، نفربر، ادوات نظامی و کشته و مجروح نمودن شمار زیادی از نیروهای دشمن و اسارت تعداد قابل توجهی از آنان، جاده حمیدیه به سوسنگرد را از اشغال دشمن رها نموده و با شکست محاصره، سوسنگرد را آزاد و همرزمان خود را که در خیابانها و کوچه های، شهر مقاومت جانانه ای را در مقابل هجوم و اشغال شهر به نمایش گذاشته بودند در آغوش گرفتند و شهر سوسنگرد را از لوث وجود منحوس دشمن متجاوز پاک نمودند.

ارمغان رشادتها و جان فشانی های رزمندگان اسلام، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تاثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی ، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی ، خیزش ملت ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده خواهی های آن می باشدکه آثار پیروزمند آنرا در فلسطین ، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان و . . .  شاهد هستیم.

به فرموده پرچمدار انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مهمترین رسالت و دستورکار کنونی جهان اسلام ، تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی ، وحدت و انسجام جهان اسلام و آزادی فلسطین است.

   امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسه ها ، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامی مان در عرصه های مختلف افزوده می شود.

  ما رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهدای پیشکسوت دفاع مقدس با رهبر عظیم الشان-که خود از حماسه سازان این عرصه به ویژه در سوسنگرد قهرمان بود- و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیمان می بندیم که تا آخر راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام را ادامه دهیم.

 «و کان حقا علینا نصرالمومنین» این سنت لایتغیر الهی است که پیروزی از آن مومنین است.
از مدیران محترم رسانه ها تقاضا می شود با پرداختن به عملیات بزرگ آزادسازی شکست حصر سوسنگرد یاد رزمندگان اسلام و ارزشهای ماندگار و حماسه های جاودان آنها را به نسل امروز منتقل فرمائید.

برنامه ویژه گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد این حماسه بزرگ و پرافتخار علاوه بر استانهای مختلف در تهران سه شنبه 26 آبان 1394 در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 15 الی 17 بعد ازظهر برگزار می گردد و همچنین در سوسنگرد همیشه قهرمان روز سه شنبه 26 آبان ماه1394- ساعت8:00 تا 12:00– استادیوم ورزشی شهرستان با حضور مردم شریف و ولایتمدار منطقه، خانواده معظم شهدا  و رزمندگان فاتح سوسنگرد از سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس