کد خبر 495117
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

دولت بنگلادش روز چهارشنبه با امضای یک قرارداد 250 میلیون دلاری با شرکت فرانسوی -ایتالیایی 'تیلز آلنیا' آنها را متعهد ساخت تا به دولت داکا در ساخت نخستین ماهواره ملی کمک کنند.

به گزارش مشرق، 'ترانه حلیم' وزیر مخابرات بنگلادش امروز پس از امضای این قرارداد در داکا، این ماهواره ملی با نام بنگالی 'بانگاباندهو-1' را یک ماهواره مخابراتی خواند که با کمک این شرکت هوا و فضای فرانسوی - ایتالیایی در سال 2017 به فضا فرستاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این خصوص گفت: بنگلادش با ساخت این ماهواره ملی سالانه 14 میلیون دلار از هزینه های اجاره ماهواره های خارجی خواهد شد تا از این طریق بتواند مبلغ مورد نظر را صرف امور زیربنایی کشور کند.

'شاه جهان محمود' رییس سازمان ملی مخابرات بنگلادش نیز با اعلام اینکه از این پس بنگلادش پنجاهمین عضو باشگاه کشورهای صاحب ماهواره در جهان می شود ؛ افزود: دولت قصد دارد این ماهواره را در 16 دسامبر 2107 (25 آذر 1396) به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد پیروزی این کشور در جنگ با پاکستان راه اندازی کند.

وی پوشش این ماهواره را تمام جنوب و جنوب شرق آسیا اعلام کرد و افزود: بنگلادش اوایل سال جاری حتی تاسیسات و تجهیزات پرتاب ماهواره را به مبلغ 28میلیون دلار از شرکت بین المللی هواوفضای اینتراسپونتیک روسیه خریده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    دولت تدبیر و امید یاد بگیره
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    0 0
    از کدخدا بترس...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس