کد خبر 495072
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

رئیس فدراسیون گلف اواخر شهریورماه اعضای هیات رئیسه را به وزارت ورزش معرفی کرد، اما هنوز خبری از تائید وزارت ورزش نیست و این موضوع درباره دبیرکل و نایب رئیس هم صدق می‌کند.

به گزارش مشرق، از آنجایی که رئیس فدراسیون اصلی‌ترین نقش را در مدیریت فدراسیون‌های ورزشی دارد، برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی و مجامع یکی از مهم‌ترین کارها می‌باشد، اما واقعیت این است که انتخاب رئیس فدراسیون پایان راه نیست، چراکه وزارت ورزش و جوانان باید حکم وی را امضاء و اعضای هیات رئیسه، نواب رئیس و دبیر کل فدراسیون را برای پیشبرد اهداف و اجرایی شدن سیاست‌های خود انتخاب کند.

هیات رئیسه نیز از آنجایی که تنها رکن اجرایی فدراسیون زیرنظر رئیس فدراسیون است جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این جایگاه زمانی محرز می شود که فدراسیونی بخواهد جلسات عادی و فوق العاده مجمع فدراسیون را در کنار برنامه‌ریزی و تصویب آئین‌نامه ها و دستورالعمل های لازم برای اداره فدراسیون و کمیته‌های ورزشی برگزار کند. این اعضا باید هر ماه جلساتی را با اعضای فدراسیون برگزار و بر روند کار و موضوعات مالی فدراسیون نظارت کنند.

از آن گذشته دبیرکل فدراسیون وظیفه برقراری ارتباط با اعضاء، کمیته‌ها، فدراسیون‌های جهانی، کنفدراسیون آسیا و سایر سازمان‌های داخلی و خارجی را بر عهده دارد و باید سازماندهی سازمان اداری فدراسیون بر اساس تشکیلات مصوب را نیز به سایر وظایفش اضافه کرد.

با این تفاسیر به نظر می رسد وزارت ورزش باید بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی دبیر و اعضای هیات رئیسه را خیلی زود مشخص کند، اما واقعیت این است که در برخی فدراسیون‌های ورزشی این اتفاق روی نداده و معرفی یا تائید اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌هایی چون تیراندازی، ورزش های همگانی و اسکی چند ماه طول کشیده بود. البته در برخی فدراسیون ها مثل تیراندازی این مورد آنقدر طول کشید که واکنش‌های زیاد مسئولان فدراسیون مربوطه را به همراه داشته بود. فراموش نکنیم که این امر تبعاتی از جمله مشکلاتی در نامه نگاری با مجامع جهانی و امور داخلی بوجود آورده بود.

از موارد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، انتخابات ریاست فدراسیون گلف است که  18 مردادماه سال 94 برگزار شد و کیکاووس سعیدی با کسب اکثریت آرا هدایت این فدراسیون را برای 4 سال دیگر در دست گرفت. اعضای مجمع به سعیدی بعد از برگزاری انتخابات به اعضای هیات رئیسه اجازه دادند تا نواب رئیس و دبیر کل را شخصا انتخاب و به وزارت ورزش معرفی کند، اما نکته اصلی این است که با گذشت حدود 2 ماه تایید صلاحیت اعضای هیات رئیسه، دبیر کل و نایب رئیس فدراسیون از سوی وزارت ورزش انجام نشده و خبری از تایید آن به گوش نمی‌رسد. از طرف دیگر در این مدت جلسات هیات رئیسه فدراسیون برگزار نشده است.

رئیس فدراسیون گلف اواخر شهریورماه اعضای هیات رئیسه را به وزارت ورزش معرفی کرد، اما هنوز خبری از تایید وزارت ورزش نیست و این موضوع درباره دبیرکل و نایب رئیس هم صدق می‌کند. به هر روی فدراسیون گلف دو ماه فرصت‌های خود را از دست داده و وزارت ورزش باید هر چه سریع‌تر نتیجه را اعلام کند. وزارت ورزش باید اعضای هیات رئیسه را هرچه سریعتر تائید صلاحیت کند و اگر اعضای هیات رئیسه مشکلی دارند آنها را معرفی کند تا این فدراسیون نیز از بلاتکلیفی خارج شود. اما اینکه چرا وزارت ورزش برای تائید صلاحیت افراد معرفی شده حدود دو ماه تعلل کرده است، سوال بی جواب ماست.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس