کد خبر 494885
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

«میشل عون» رئیس فراکسیون «اصلاح و تغییر» در پارلمان لبنان با محکوم کردن جنایت تروریستی در برج البراجنه که به کشته شدن بیش از 40 نفر و زخمی شدن بیش از 200 تن دیگر انجامید، گفت:کلمات از بیان این جنایت هولناک قاصر است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المنار لبنان، «عماد میشل عون» رئیس فراکسیون پارلمانی «اصلاح و تغییر» لبنان با محکوم کردن جنایت تروریستی در برج البراجنه گفت: در برابر این جنایت هولناک کلمات برای بیان فوران احساسات یاری نمی کند.

وی وی در صفحه توییتر خود این سوال را مطرح کرد: چند انفجار باید رخ دهد، تا همه به لزوم ریشه کن کردن تروریسم تکفیری متقاعد شوند؟

با مُشتی وحشی روبرو هستیم

عون اظهار داشت: ما امروز در دوره ما قبل بربریت به سر می بریم، باید برای اینکه بتوانیم شکل عصر کنونی خود را تصور کنیم به بیش از دو هزار سال قبل بازگردیم زیرا با انسان های وحشی روبه رو هستیم.

وی با تاکید بر ایستادگی و لزوم مقابله با اعتماد به نفس کامل، یادآور شد: خیر بر شر پیروز خواهد شد هرچند هزینه سنگینی خواهد داشت.

اتحاد لبنانی ها باید تقویت شود

عون در ادامه در پاسخ به یک سوال در ارتباط با نشست قانونی امروز گفت: این جلسه فقط نقطه شروع است و باید گام های بعدی را ادامه دهیم، زیرا علاوه بر بندهایی که در جدول کاری امروز گنجانده شده است و توافقاتی که فردا حاصل خواهد شد، گام های زیادی وجود دارد که باید به منظور پایان دادن بحران کنونی اتخاذ کرده و اتحاد بین لبنانی ها را تقویت کرد.

عون با اشاره به اینکه همه ما هدف قرار گرفته ایم، تاکید کرد:  نباید گروهی گروه دیگری را هدف قرار دهیم.

برخی کشورها برای تربیت تروریست پول خرج می کنند

وی در مورد اینکه آیا امکان بازگشت تروریسم به لبنان وجود دارد؟ پاسخ داد: باید نسبت به امنیت کشور هوشیار باشیم، زیرا هدف از این جنایت ها این است که ما را به یأس و ناامیدی دچار سازند.

رئیس این فراکسیون پارلمانی لبنان در ادامه یادآور شد: برخی کشورها برای تربیت تروریست پول خرج می کنند از همین رو یک عامل انتحاری چیزی جز ابزار این کشورها برای کشتن انسان های بی‌گناه نیست.

عون در گفت‌وگو با شبکه المنار نیز با بیان اینکه همواره برخی به تروریسم به دیده شک و تردید می نگرند و در بین آنان برخی گروهها در داخل کشور هستند، با تعجب پرسید چگونه جامعه جهانی می تواند از عامل واقعی خبر نداشته باشد؟

وی تصریح کرد: کسانی که خود را منفجر می کنند، کاملا مثل بمب و هفت تیر فقط یک ابزار هستند، از همین رو باید بدانیم چه کسی پشت سر آنان است و به عبارت دیگر باید از صندوق کشورهایی که برای تروریست ها پول خرج کرده و آنان را آموزش داده و برای عملیات انتحاری راهی می کنند، با خبر شویم.

چه کسی در پس عملیات انتحاری قرار دارد؟

عون تاکید کرد: نباید همواره جنایت را بدون اینکه بدانیم چه کسی در پس آن قرار دارد، محکوم کنیم، زیرا در پس این عملیات مغز متفکری قرار دارد که با خونسردی نقشه کشتن انسان های بی گناه را طراحی می کند.

وی ادامه داد: اینکه شهدا در صحنه نبرد به شهادت برسند، قابل درک است اما چگونه می توان درک کرد، مادری که در راه خرید غذا برای فرزندانش است، کشته  شود و یا جوانی که در خیابان قدم می زند جان خود را از دست بدهد؟

عون افزود: این وضعیت در هیچ کشور جهان رخ نمی دهد، زیرا در آنجا مانند تمام مسائل زندگی برای جنگ نیز قوانینی وجود دارد و همه جهان آن را درک می کنند از همین رو در بدترین جنگ ها، جنگجویان در تلاش برای کاستن نتایج بد و ناگوار جنگ هستند اما در لبنان موضوع برعکس است.

عوامل اصلی جنایت ها باید محکوم شوند

وی با اشاره به اینکه تروریسم به منظور ربودن جوان، زن، کودک و سالخورده در کشور رخنه می کند، افزود: این جنایت‌های ضد بشری و پست است و باید کسانی که در پس آن قرار دارند یا کشورهایی که آنان را تامین مالی می کنند، محکوم کنیم.

عون در خصوص خانواده شهدا و مجروحان گفت: آنان ملتی مقاوم و استوار و مبارز هستند و جانفشانی های آنان در راه دفاع از وطن است از همین رو به خانواده شهدا صمیمانه تسلیت عرض کرده و از خداوند برای آنان صبر و شکیبایی مسئلت دارم، خدواند پاداش ایستادگی و جانفشانی های آنان را عطا خواهد کرد.

وی در عین حال اظهار داشت: کلمات از بیان و توضیح  حادثه ای این چنینی عاجز است و هیچ کلمه ای که بتوانم با آن تسلیت گفته و با خانواده شهدا و عزیزان همدری کنیم، نمی یابم.

عون این مرحله را مرحله بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: این انفجارها چیزی نیست جز تلاش برای بالابردن روحیه کسانی که از رسیدن به اهداف خود ناامید شده اند اما با این اقدام در جنگ پیروز نمی شوند و نمی توانند خسارت های سنگین در میدان های نبرد را جبران کنند از همین رو این انفجارها فقط جنایت ناچیز و پست برای انتقام جویی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس