کد خبر 494838
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه تهران بزرگ رتبه نخست کشف سرقت در کشور را دارا است، از وقوع یک سوم سرقت‌ها در شهر تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به وضعیت سرقت در کشور در شش ماهه نخست امسال، با اعلام کاهش 7 درصدی وقوع اظهار داشت: در حال حاضر 48 درصد وقوع سرقت‌ها در کشور سرقت‌های اصلی از جمله سرقت منزل، خودرو و ... است و 52 سرقت‌ها، سرقت‌های خرد شامل لوازم اتومبیل، کیف قاپی و ... است که با توجه به تلاش قرارگاه سرقت و همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت استان‌ها، موفق به کاهش 7 درصدی سرقت، در نیمه نخست امسال شدیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با تاکید بر برخورد سریع و قاطع پلیس با سرقت‌های مسلحانه، گفت: ما در مواجهه با پرونده‌های سرقت مسلحانه در سراسر کشور، به صورت ویژه این پرونده‌ها را مورد رصد و رسیدگی قرار می‌دهیم و این بدان معنا است که کارآگاهان این پرونده‌ها به صورت 24 ساعته این سرقت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و تا کشف پرونده، این رسیدگی 24 ساعته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تمرکز ویژه پلیس بر پرونده سرقت‌های مسلحانه، چنین پرونده‌هایی در بدترین شرایط موجود ظرف 72 ساعت حل شده و کشف می‌شوند. یعنی شیوه و شگرد سارقان، راه‌های نفوذ و سرقت و همچنین عوامل دخیل در این سرقت کشف می‌شوند.

مقیمی گفت: البته شاید زمان دستگیری این سارقان از مدت 72 ساعت فراتر رود ولی حتماً کارآگاهان پلیس در کمتر از 72 ساعت شیوه و شگرد و همچنین هویت سارقان را کشف می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا سرقت‌های خشن در کشور روند افزایشی داشته است یا خیر، اظهار کرد:‌ برخورد با زورگیری، سرقت تحت عنوان ماموران و سرقت‌های توأم با خشونت، از جمله اولویت‌های پلیس آگاهی است و با توجه به آمارهای استخراج شده از سراسر کشور، می‌توان عنوان کرد که وقوع این سرقت‌ها در مقایسه با قبل تغییر چندانی نداشته است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص اینکه آیا تهران همچنان در صدر آمار سرقت در کشور قرار دارد، عنوان کرد: تهران بزرگ با توجه به جغرافیای وسیع و جمعیت قابل توجه آن بیشترین آمار سرقت در کشور را دارد ولی در عین حال در نیمه نخست امسال نیز تهران بزرگ رتبه اول کشف سرقت در کشور را داشت.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد یا به عبارتی یک سوم سرقت‌های کشور در شهر تهران انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس