معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از آنجا که مشاهده کردیم دولت در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد، یک سازمان مردم نهاد را برای پیگیری فاجعه منا تشکیل دادیم.

به گزارش مشرق، فرشته روح‌افزا شامگاه چهارشنبه در سلسله جلسات بزم اندیشه که در موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان‌ قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شاخصه‌های فرهنگ جهادی را اگر در جامعه امروز نداشته باشیم هیچ ثمره‌ای در زندگی نخواهیم دید.

معاون شورای فرهنگی و سیاسی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هم‌اکنون از آفت‌های جامعه غفلت کرده‌ایم، رهبری نسبت به زندگی ائمه فرمودند آنها بسیجی زندگی کردند در حالی که حضرت زهرا (س) فدک داشتند و خود و بچه‌هایشان گرسنه سر می‌کردند.

وی بیان کرد: اگر عده‌ای این شاخصه‌ها را در زمان حال که جهادی کار می‌کنند دارند، جدای از آنها نیستند اما متاسفانه بحث جهاد یک کلمه مظلومی است و جایگاه خود را ندارد با این نگرش جهاد در هر پست و مقامی را شاهد هستیم به طوری که هر عملی اگر در این دنیا داشتیم و مطابق با رضای الهی بود آنگاه عمل جهادی را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر افراد فکر می‌کنند با درس‌ خواندن و به جایی رسیدن احساس این را دارند که جایگاهی پیدا کرده‌اند و حالا می‌توانند یک احساس خودبرتربینی نسبت به افراد دیگر داشته باشد، متاسفانه در خیلی از مدارس اساتید می‌گویند درس بخوانید تا سری بین سرها شوید در حالی که سرهای واقعی بر روی نیزه‌ها رفت.

همسر دانشمند شهید حاتمی از شهدای حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ادامه تاکید کرد: در این فرهنگ‌سازی در جامعه مشکل داریم، در این قرن با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علوم روز باید مراقب اعمال خود باشیم، برای این شهید بزرگوار بسیار اهمیت داشت که کارهایش برای خداوند باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: فعالیت جهادی به این معنا است که همه جا مراقب خود باشیم، اینکه فکر می‌کنیم پست و مقام لذت‌هایی برای ما دارد اینطور نیست چرا که این شهید ضمن فعالیت در جهاد سازندگی، جزء مهندسان طراحی پل‌ها بود و سالیان سال بدون اینکه کسی متوجه شود در میان مردم رفت و آمد می‌کرد اما کسی او را نمی‌شناخت لذا اینگونه فعالیت جهادی را انجام می‌داد.

روح‌افزا با اشاره به فجایع رخ داده در حوادث حج امسال یادآور شد: عده‌ای از مسئولان در حادثه رخ داده در مکه بر این عقیده بودند که نباید این واقعه را پررنگ جلوه‌ داد زیرا که روابط ما با عربستان دچار مشکل می‌شود در حالی که خون مظلومان در خانه خدا و در منا ریخته شد.

وی خاطر نشان کرد: می‌شود به‌گونه‌ای زندگی کرد که به جایگاه والا رسید اما برای خدا کار کرد، با این نگرش بارها و بارها این شهید بزرگوار طرح‌هایی را ارائه می‌کردند که در بسیاری از مکان‌ها با آن موافقت نمی‌شد با این نگرش نباید تصور کرد افرادی که پشت سر رهبری قرار نمی‌گیرند، برنده هستند بلکه بدانید آنها بازنده هستند و باید گفت بیانات رهبر معظم انقلاب در فاجعه منا بسیار تاثیرگذار بود به نحوی که لرزه بر اندام عربستان افتاد.

وی از آغاز فعالیت سازمان مردم نهاد برای پیگیری حقوق جان‌باختگان فاجعه مکه خبر داد و گفت: فرزندان مظلوم این ملت مظلومانه برای دفاع از حرمین به شهادت می‌رسند و اینگونه است که یک زندگی جهادی می‌شود، روز گذشته نیز در ارتباط با تشکیل NGO در مورد فاجعه مکه مطالبی ارائه شد و از آنجا که مشاهده کردیم دولت در این زمینه کاری انجام نمی‌دهد یک سازمان مردم نهاد را برای پیگیری این فاجعه تشکیل دادیم.

وی تصریح کرد: این صحیح نیست به کسانی که اصحاب ولایت هستند تهمت زده شود و یا زخم زبان بشوند، باید با زندگی جهادی در مقابل کسانی ایستاد که در دهه اول محرم تک‌خوانی خواننده زن را به راه‌ می‌اندازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس