در حالی‌که همه جدایی اسکوچیچ از فولاد و پیوستن این مربی به سپاهان را قطعی می‌دانستند روز گذشته به طور کامل ورق برگشت و حالا خبر می رسد که لوکا بوناچیچ که این سالها کارنامه موفقی نداشته، از گزینه های اصلی برای نشستن روی نیمکت سپاهان است.

بوناچیچگروه ورزشی مشرق - پس از جدایی حسین فرکی از سپاهان روزی نبوده که نام یک مربی برای نشستن روی نیمکت مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر شنیده نشود. این گمانه زنی ها در دو سه روز اخیر با نزدیک شدن دراگان اسکوچیچ به نیمکت زرد در حال پایان یافتن بود که احتمال 99 درصدی باقریان مدیرعامل سپاهان به واقعیت نپیوست و اسکوچیچ که به عنوان سرمربی بعدی سپاهان معرفی شده بود در چرخشی ناگهانی در فولاد ماندنی شد تا پرونده انتخاب سرمربی سپاهان همچنان باز بماند.

پس از منتفی شدن حضور اسکوچیچ در سپاهان هر کدام از مسئولان سپاهان اسم یک مربی را به عنوان نزدیک ترین گزینه به نیمکت سپاهان به رسانه‌ها دادند که در 3 نام خلاصه می شد؛ ایگور استیماچ، لوکا بوناچیچ و رائول کانه‌دا.

حضور لوکا بوناچیچ در میان گزینه ها تا اندازه‌ای عجیب به نظر می آید، چرا که وی در سال های اخیر نه تنها کارنامه موفقی نداشته بلکه در معدود تیمی توانسته یک فصل کامل دوام بیاورد. جالب است بدانید که لوکا در فصل 12-2011 تنها پس از 11 هفته با گرفتن نتایج ضعیف از سپاهان اخراج شد تا خاطره خوش 2 سال حضور وی در سپاهان در سالهای 2006 و 2007 که با دو قهرمانی جام حذفی و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا همراه بود، تا حدودی به تلخی بگراید.

لوکا در لیگ یازدهم با کسب 5 برد، 3 مساوی و 3 باخت و با تحویل دادن سپاهان در رده پنجم و با شکست برابر فولاد در جام حذفی، جای خود را به کرانچار داد تا هموطن وی بتواند سپاهان را قهرمان لیگ برتر کند.

بوناچیچ پس از سپاهان در تیم های مس کرمان و ذوب آهن هم مربیگری کرد که اخراج از تیم و سقوط به لیگ یک دستاورد این مربی 60 ساله کروات بود. البته در همان سالی که مس با لوکا به لیگ یک سقوط کرد موفق شد برای اولین بار به فینال جام حذفی برسد اما با شکست 1-0 برابر تراکتورسازی از کسب قهرمانی بازماند.

لوکا که همانند زلاتکو کرانچار شایعاتی مبنی بر منشوری بودنش در رسانه ها منتشر شد فصل قبل در اواسط لیگ ستارگان قطر هدایت الشحانیه را که در مکان سیزدهم لیگ 14 تیمی قرار داشت برعهده گرفت ولی با کسب 2 برد، 2 مساوی و 7 باخت در انتهای فصل با قعرنشینی به لیگ یک قطر سقوط کرد.

این مربی کروات که مهرداد پولادی و علی جوکار را در تیم خود دارد، در فصل جدید هم درخشان ظاهر نشده و تیمش در لیگ یک قطر با 3 برد، 2 مساوی و یک باخت در مکان هشتم لیگ 18 تیمی قرار گرفته است.

اگر لوکا موفق به فسخ قرارداد با الشحانیه شود و برای سومین بار روی نیمکت سپاهان بنشیند به یک رکورد جالب خواهد رسید؛ این بیست و چهارمین تیمی است که بوناچیچ در 27 سال مربیگری روی نیمکت آن می نشیند. همانگونه که قبلا هم گفته شد وی سابقه سرمربیگری تیمهای ایرانی استقلال اهواز، فولاد، سپاهان، ذوب آهن، مس کرمان و گسترش فولاد در لیگ برتر ایران را دارد.

به گزارش مشرق، سپاهان که امسال از مدعیان قهرمانی محسوب می شود و بازیکنان خوبی هم دارد دچار یک بحران خودساخته شده و هواداران این تیم از مدیران باشگاه که حالا نتوانسته اند با اسکوچیچ به توافق برسند انتظار دارند یک مربی کارنامه دار و خوب را به جای فرکی روی نیمکت بنشانند نه بوناچیچی که از آخرین روزهای خوب مربیگری وی سالها می گذرد و امتحانش را در این سالها پس داده است. لوکا حداقل در مقام مقایسه با استیماچ دیگر گزینه زردپوشان در پله پایین تری قرار می گیرد و اگر وی سرمربی سپاهان شود علاوه بر فرصت سوزی، آینده این تیم نیز روشن نخواهد بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    سایت مشرق ! سوزش تو از جای دیگری است نه عملکرد ایشان
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اومدن لوکا اتفاقا تنبیه بسیار خوبیه واسه باصطلاح هواداران سپاهان. تا این هواداران باشند مواظب شعارهایی که میدن باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس