کد خبر 494074
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

وزارت خارجه سودان اعلام کرد که نظامیان این کشور را در قبال دریافت پول به جنگ یمن اعزام نکرده است.

به گزارش مشرق، دولت سودان، عصر روز سه‌شنبه اخبار منتشر شده مبنی بر گرفتن پول از عربستان در قبال مشارکتش در نیروهای ائتلاف عربی شرکت‌کننده در جنگ علیه یمن را تکذیب کرد.

«علی الصادق» سخنگوی رسمی وزارت خارجه سودان، در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه اماراتی «إرم» اظهار داشت: تصمیم کشورش مبنی بر اعزام نیرو به یمن بر اساس سود و حساب حاصله از این اعزام نبوده است. سودی واقعی که کشورش به دنبال آن است، برقراری امنیت و ثبات در منطقه عربی و کمک به دولت یمن برای مبارزه با افراطی‌گری و تلاش برای بازگرداندن دولت قانونی به این کشور است. لذا سخن گفتن از کسب منافع مالی و سیاسی در این باره صحیح نیست.

وی مرتبط دانستن مسئله اعزام نیرو به یمن با خصومت‌های کشورش با هر دولت دیگر از جمله ایران، گفت: مشارکت سودان در ائتلاف عربی بازتاب هیچ تحولی در روابط این کشور با کشورهای دیگر نیست.

تحلیل‌گران سیاسی سودانی معتقدند که روابط این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور ملموسی در مقایسه با گذشته، بهبود یافته است. تاکنون سودان در دو نوبت از طریق بندر عدن نیرو به یمن اعزام کرده است تا به نیروهای سعودی برای اشغال یمن کمک کنند.

سخنگوی ارتش یمن، پیش بینی می‌کند تا چند روز دیگر، شمار جدیدی از نیروهای سودانی از طریق همین بندر وارد خاک یمن شوند و تعداد آنها به 6 هزار نفر می‌رسد و مسلط به جنگ‌های کوهستانی هستند و قرار است در اشغال دو استان تعز و إب یمن از آنها استفاده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    راست میگه برای پول نبوده، برای بی پولی بوده.
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    راست میگه طلا می گیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس