وزیر دفاع قزاقستان پیشنهاد برگزاری مانورهای مشترک نیروهای مسلح قزاقستان و امارات را برای توسعه همکاری در حوزه دفاعی 2 کشور مطرح کرد.

به گزارش مشرق، قزاقستان و امارات از علاقه‌مندی 2 کشور برای همکاری در حوزه دفاعی خبر دادند.

«ایمان‌گا‌لی تاسماگم‌بتوف» وزیر دفاع قزاقستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی«Dubai Airshow 2015» که با پشتیبانی دولت و نیروهای مسلح امارات در شهر «دوبی» برگزار می‌شود، حضور یافت.

این نمایشگاه هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و مساحت آن 645 هزار مترمربع می‌باشد.

وزیر دفاع قزاقستان در این نمایشگاه با شیخ «محمدبن‌زیاد آل‌نهیان» شاهزاده «ابوظبی» و معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات دیدار کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه بین قزاقستان و امارات از گذشته وجود داشته و در حال حاضر این ارتباطات از استحکام بیشتری برخوردار است.

ایمان‌گا‌لی تاسماگم‌بتوف همچنین بر علاقمندی توسعه همکاری در حوزه دفاعی که می‌تواند با برگزاری مانورهای مشترک راه‌اندازی شود، تأکید کرد و افزود: ما خواستار برگزاری تمرینات بین‌المللی در سال آینده هستیم و کارشناسان کشور امارات را نیز برای شرکت در این مراسم دعوت می‌کنیم.

علاوه بر این وزیر، دفاع قزاقستان همتایان عربی خود را برای شرکت در نمایشگاه «KADEX-2016» سلاح و تجهیزات نظامی که در شهر «آستانه» برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

وی در این مورد خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها با هدف توسعه همکاری نظامی قزاقستان و امارات و مشارکت شرکت‌های صنایع نظامی در این نمایشگاه است و امیدوارم که تسلیحات و تجهیزات نظامی کشورهای عربی نیز در این نمایشگاه قزاقستان حضور داشته باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس