کد خبر 493851
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

مشارکت نیروهای کشورهای ناقض حقوق بشر در جنگ عربستان علیه یمن، برای آمریکا به عنوان مدعی دفاع از این حقوق جلوه خوشایندی ندارد.

به گزارش مشرق، وب سایت «وایس نیوز» در گزارشی نوشت: سازمان ملل متحد به تازگی از حضور نیروهای اریتره‌ای علاوه بر نیروهای سودانی در کنار نظامیان عربستان برای حمله به یمن خبر داده است. پس از انتشار این گزارش، صدها سودانی دیگر نیز برای کمک به ائتلاف موسوم به عربی به یمن اعزام شدند.

هر دو کشور سودان و اریتره بارها از طرف سازمان‌های بین‌المللی به دلیل نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به همین دلیل مشارکت آن‌ها در این جنگ، آمریکا را که مدعی دفاع از حقوق بشر و حامی عربستان در این جنگ است، به دردسر خواهد انداخت.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات یمنی اعلام کرد: 400 نیروی سودانی به تازگی به شهر عدن اعزام شده‌اند. پیش از این نیز، 500 نظامی سودانی در این شهر حضور داشتند. سودان در ازای کمک به عربستان، از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کمک مالی دریافت می‌کند.

بنابر گزارش سازمان ملل، اریتره به عربستان و امارات اجازه داده است از خاک، پایگاه‌های نظامی و آب‌‌های این کشور برای حمله به یمن استفاده کنند. کمک مالی به اریتره در ازای این توافق، نقض قطع‌نامه سال 2009 شورای امنیت سازمان ملل است. زیرا به موجب این قطع‌نامه، اریتره به دلایل حقوق بشری در تحریم مالی و منابع انرژی به سر می‌برد.

در پایان این گزارش آمده است: آمریکا به عنوان کشوری که بارها  از سودان و اریتره به دلیل نقض حقوق بشر انتقاد کرده است، به هیچ وجه نمی‌تواند حضور نیروهای آن‌ها را در یمن توجیه کند. مشارکت کشورهای مذکور در این جنگ، به معنای حمایت آمریکا از کشورهای ناقض حقوق بشر است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس