کد خبر 493110
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

یک رسانه عراقی با اشاره به حمایت غربی‌ها به ویژه انگلیس از تروریسم به دلایل این تروریست پروری پرداخته است.

به گزارش مشرق، پایگاه صوت العراق در مطلبی با عنوان "انگلیس بستری برای تروریسم وهابی در اروپا" به قلم احمد کاظم آورده است: سیاست انگلیسی ها از زمان های دور بر اساس پناه دادن به رهبران سیاسی و دینی وابسته یا مخالف بوده است.

وی می نویسد: این به سه دلیل است؛ نخست، استفاده از آنها به عنوان جاسوس برای دست یابی به اطلاعاتی که به نفع انگلیس است.دوم، تحت فشار قرار دادن کشورهای این شخصیت ها و سوم اینکه اگر شرایط و اوضاع در کشورهای این افراد تغییر یافت این افراد در راستای اهداف و منافع انگلیسی ها تلاش خواهند کرد.

احمد کاظم می نویسد: بسترهای تروریسم در انگلیس مساجد و سازمان های خیریه و مدارس هستند که در روز روشن با علم و همکاری دستگاه اطلاعاتی انگلیس به دلایلی که در بالا ذکر شد، وهابیون در آن فعالیت می کنند.

خطر تروریسم وهابی در انگلیس خطرش برای دنیا کمتر از خطر تروریسم وهابی در کشورهای حوزه خلیج فارس و در راس آنها سعودی ها نیست.

جذب جوانان از تابعیت های مختلف و از همه قومیت ها در مدارس و مساجد و سازمان هایی که نام خیریه بر خود گرفته اند با نظارت برخی از اعضای اطلاعات انگلیس است.

دولت انگلیس و به ویژه حزب محافظه کار از خطر تروریسم وهابی به سبب قراردادهای تسلیحاتی و سرمایه گذاری ها و رشوه های شخصی و نیز دلایلی که قبلا گفته شد چشم پوشی می‌کند.

نقش آمریکا در رشد تروریسم مشابه نقش انگلیس و فرانسه است. هدف بهره برداری از این  تروریسم برای تحقق اهداف خود مشابه آنچه با القاعده در افغانستان و داعش در خاورمیانه انجام می شود، است.

این رسانه می نویسد: غرب و در راس آنها آمریکا و انگلیس و فرانسه دم از مبارزه از تروریسم می زنند اما در واقع به رشد آن کمک می کنند. در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از تروریسم حمایت می شود و این با وجود انفجارهایی است که به دست این تروریست ها در این کشورها انجام می شود. این کشورها برای جان مردم خود ارزشی قائل نیستند و رضایت پادشاهان و امیران تروریست وهابی مهم تر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس