کد خبر 492704
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

سفر نتانياهو نخست وزير صهيونيست‌ها به آمريكا و ديدار وي با اواباما با رئيس جمهور در كاخ سفيد به يكي از محورهاي رسانه‌اي جهان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، اين ديدار در حالي با محور قيام ملت فلسطين و يافتن راهي براي سركوب آن و نيز حمايت از تروريست‌ها در منطقه براي به شكست كشاندن جبهه مقاومت و روسيه در مبارزه با تروريسم انجام می شود که سران آمريكا و صهيونيست‌ها اصرار دارند تا اين سفر را به اقدام عليه ايران نسبت دهند چنانكه آنها ادعا دارند در اين سفر در باره كمك آمريكا به اين رژيم پس از توافق هسته‌اي براي مقابله با رفتارهاي منطقه‌اي ايران سخن گفته مي‌شود.

حال اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا آمريكا و صهيونيست‌ها اصرار دارند تا محور اين نشست را هماهنگي در قبال ايران آن هم نه در باره مسائل هسته‌اي بلكه در باره رفتارهاي منطقه‌اي ايران عنوان دارند حال آنكه چالشهاي بسيار مهمتري از جمله مقابله با انتفاضه براي آنان وجود دارد.؟

پاسخ به اين پرسش در چند محور قابل پردازش است. نخست آنكه با برجسته سازي مسئله ايران بر شكست‌هاي ديگر خود بويژه در برابر انتفاضه ملت فلسطين و نيز دستاوردهاي مقاومت در برابر تروريسم دست ساخته آنان سرپوش مي‌گذارند.

دوم آنكه آمريكا با برجسته سازي رفتارهاي منطقه‌اي ايران چنان وانمود مي‌كند كه ايران را متوقف و ديگر تهديدي به نام ايران هسته‌اي وجود ندارد و نوبت به رفتارهاي منطقه‌اي جمهوری اسلامی است.

سوم آنكه پروژه ايران هراسي همواره اصول رفتاري آمريكا بوده و هست. محور قرار دادن رفتارهاي منطقه‌اي ايران در مذاكرات نتانياهو و اوباما در قالب ايران هراسي قابل بررسي است.

اولا آنها با برجسته سازي نام ايران به عنوان محور مذاكراتشان به زعم خود چنان به جهان القا مي‌ کنند كه ايران تهديد امنيت منطقه است و اگر به دنبال ثبات در منطقه هستيد بايد با ايران مقابله گردد.

محور اين اقدام نيز پنهان سازي نقش ايران در مبارزه با تروريسم است. آنان با به حاشيه راندن ايران به دنبال حفظ تروريسم در منطقه هستند.

ثانيا، آمريكا به ملت‌هاي منطقه القا می کندكه دليل حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي به خاطر وجود ايران است، تا با اين القا دوري ملت‌هاي منطقه از انقلاب اسلامي را رقم بزند، اين اقدام براي آمريكا كه به دنبال سلطه بر منطقه با حذف ايران به عنوان حامي ملت‌هاي منطقه است داراي اهميت بسياري است.

با توجه به آنچه ذكر شد مي‌توان گفت كه فضاسازي صورت گرفته درباره ديدار نتانياهو و اوباما در قالب ايران هراسي بوده كه هدف از آن را نيز تهديد منطقه و جهان عليه ايران براي تغيير رفتار ايران و همسو شدن آن با خواست آمريكا كه همان خواست صهيونيست‌ها است تشكيل مي‌دهد.

آمريكا با بالا بردن هزينه‌هاي ايران به دنبال به سازش كشاندن جمهوري اسلامي و بهره گيري از آن براي رسيدن به سلطه گري در منطقه است كه نتيجه نهايي آن نيز انزواي ايران و از دست دادن جايگاه منطقه‌اي آن است. اصلي كه آمريكا همواره به دنبال آن بوده و اكنون نيز با ابزارهاي متعدد به دنبال تحقق آن است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس