حسین نورعلی گفت: «معمای شاه» به نوعی دانشگاه من بود. گریم های سخت و سنگین این کاراکتر گاهی ۱۲ ساعت طول می کشید و تحمل آن روی صورت گاهی مشکل می شد اما در کنار گروه «معمای شاه» آنقدر موضوعات مهمتری بود که سختی های کار فراموش می شد.

به گزارش مشرق، حسین نورعلی درباره حضورش در سریال «معمای شاه» که این شب ها از شبکه یک روی آنتن می‌رود گفت: من پیش از این با محمدرضا ورزی همکاری داشتم و در پشت صحنه یکی از کارها به من گفت اگر روزی تصمیم بگیرم فیلمنامه ای درباره خاندان پهلوی بنویسم حتما تو را برای نقش شاه در نظر می گیرم. بعد از مدتی من در جریان نگارش این فیلمنامه قرار گرفتم و زمانی هم که قرار بود کار اجرایی شود با من تماس گرفتند تا برای این نقش تست بدهم.

وی با تاکید بر اینکه با حضور در این سریال از پیشکسوتان عرصه بازیگری نکات زیادی را آموخته است، افزود: تنها چیزی که توانست من را در هشتاد قسمت مجموعه «معمای شاه» نگه دارد اول از همه عشق و علاقه ای بود که به کارم داشتم و دوم حضور پیشکسوتانی که تک تک شان برای من استاد بودند. «معمای شاه» به نوعی دانشگاه من بود. گریم های سخت و سنگین این کاراکتر گاهی ۱۲ ساعت طول می کشید و تحمل آن روی صورت گاهی مشکل می شد اما در کنار گروه «معمای شاه» آنقدر موضوعات مهمتری بود که سختی های کار فراموش می شد.

همچنین ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح در سریال «معمای شاه» با تایید صحبت های حسین نورعلی گفت: سه کاراکتر شاه، فرح و امام خمینی در این مجموعه گریم های بسیار سختی داشتند و من تنها چیزی که به صورتم اضافه شد بینی بود و همان هم گاهی آنقدر سوزش ایجاد می کرد که آزاردهنده بود به همین جهت کاملا درک می کنم که دوستان در این سریال چه سختی هایی را بابت گریم متحمل شدند اما کار شهرام خلج به قدری حرفه ای و درست بود که همه ما از آن لذت می بردیم.

حسین نورعلی همچنین درباره نقش خود و ایفای آن گفت: محمدرضا پهلوی از جمله شخصیت هایی است که همه او را می شناسند به همین خاطر ایفای آن کار راحتی نبود. اگر از نقش کم می گذاشتم کاملا به چشم می آمد و اگر بیش از آنچه که لازم بود سعی در نمایش آن داشتم می گفتند اغراق می کند. به همین خاطر باید این کاراکتر را همانگونه که بود ایفا می کردم.

وی افزود: خوشبختانه محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان کار با مطالعات گسترده و تحقیقات درست فیلمنامه را کاملا بر اساس مستندات تاریخی نوشته و اگر سریال را تماشا کنید متوجه می شوید این مجموعه واقعیت را همانطور که در تاریخ هست به تصویر می کشد. این یکی از مزایای کار است که در هر اثر تاریخی باید وجود داشته باشد. من هم سعی کردم با دیدن فیلم ها و تصاویر موجود، تا آنجا که در توانم هست این نقش را باورپذیر ایفا کنم.

ساغر عزیزی در ادامه صحبت ها گفت: با اینکه تنها یک قسمت از کار روی آنتن رفت اما در صفحه شخصی من بازخوردهای زیادی نوشته شد که هم مثبت بود هم منفی. این کاملا طبیعی است که هر کس بنا به هر دلیلی با بازی من موافق نباشد اما نقدهایی قابل پذیرش هستند که بر اساس دلیل و منطق باشند ولی متاسفانه برخی اظهارنظرها بیشتر شخصی و با حب و بغض است که اگرچه باعث ناراحتی من می شود اما قطعا اهمیتی ندارد.

وی در پایان گفت: من برای ایفای نقش فرح دیبا به آرشیوهای تصویری آن زمان رجوع کردم و تمام تلاشم را کردم که این کاراکتر را همانگونه که هست ایفا کنم. در تماشای این تصاویر متوجه شدم این کاراکتر از لحاظ رفتار با شخصیت من بسیار تفاوت دارد. من شخصا فردی برون گرا هستم که در گفتار و رفتارم حرکت و هیجان زیادی دارم اما این کاراکتر فردی درون گراست که بیشتر با حرکت دست صحبت می کند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    حالم از قیاقه ی شاه به هم میخوره چون شبیه خواستگار بیشعورم بود آه آه آه
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    این بازیگره کجاش شبیه شاه ولی رضا بنفشه خواه و امیرمهدی کیا بیشترشبیه هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس