در غیاب سردار آزمون مصدوم و طارمی محروم، کارلوس کی روش به تشکیل زوج رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد در دیدار برابر ترکمنستان می اندیشد.

گوچی و کریم با چهار گل اروپایی در برابر ترکمنستانگروه ورزشی مشرق - در روزهایی که خبر مصدومیت سردار آزمون در کنار دو اخطاره شدن مهدی طارمی، به مشغله فکری کارلوس کی‌روش تبدیل شده بود؛ بهترین هدیه برای مرد پرتغالی دریافت اخبار خوب از اردوی تیم های چارلتون اتلتیک انگلیس و پانیونیوس یونان بود.

این روزها که تیم ملی خود را آماده دیدار پیش روی خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی روسیه برابر ترکمنستان می کند و از شواهد بر می آید که مرد پرتغالی در فاز هجومی به مردانی دل خواهد بست که به دلایل مختلف از تیم ملی دور بوده اند.

در روزهای اخیر آسمان شهرهای چارلتون و حومه شهر آتن برای گوچی و انصاری‌فرد آفتابی شد تا با گلزنی‌هایشان بارقه امید را چاشنی تفکرات کادر فنی تیم ملی کنند.

* بازگشت کریم با گل 3 امتیازی بعد از 7 ماه و 11 روز
کریم انصاری فرد آقای گل لیگ سیزدهم بعد از اینکه در فصل 14-2013 با اوساسونا راه به جایی نبرد و طی 16 بازی و 678 دقیقه تلاش گل نزد، در فصل جدید درهای خوشبختی به رویش باز شد. کریم آخرین بار در دیدار دوستانه ایران و سوئد پیراهن تیم ملی را پوشید. در دیداری که 7 ماه و 9 روز قبل با شکست 1-3 تیم ملی ایران در خانه حریف به ثبت رسید. سه شنبه 11 فروردین ماه سال جاری کریم فقط توانست در دو دقیقه پایانی دیدار مذکور به جای مسعود شجاعی به میدان بیاید.

به نظر می رسد با توجه به شرایط ایده آل حال حاضرِ انصاری‌فرد، کی‌روش در دیدار روز پنجشنبه مقابل ترکمنستان از او بعد از 7 ماه و 11 روز دوباره در ترکیب تیم ملی ایران بهره ببرد.

* هت تریک یونانی
انصاری فرد از ابتدای فصل جاری سوپر لیگ یونان به تیم پانیونیوس پیوست. عملکرد کریم در تیم یونانی قابل توجه بود. مهاجم اسبق پرسپولیس و تراکتورسازی، طی 9 دیدار تنها دو بار به ترکیب اصلی پانیو اضافه شد اما در فرصت 266 دقیقه‌ای خود 2 گل به پانایتولیکوس (هفته ششم) و پلاتنیاس(هفته دهم) زد که این دومی 3 امتیازی بود و باعث شد تا پانیو تا رده سوم جدول بالا بیاید. جالب اینکه هر دو پاس گل‌های کریم در سوپرلیگ یونان را اولیور بوماله کامرونی برایش ارسال کرده است.

نکته قابل تامل دیگر درباره انصاری فرد اینست که 11 روز قبل هم در جام حذفی دروازه پانایتولیکوس را با ضربه دقیقه 10 خود باز کرده بود تا پایه گذار پیروزی 1-2 تیمش لقب بگیرد.

بهترین هدیه به کی‌روش پیش از بازی با ترکمنستان
در واقع این امیدواری وجود دارد که روز پنجشنبه بازگشت آقای هت تریک یوناتی به ورزشگاه آزادی بعد از گلی که به آنگولا زد، با یک گل ملی دیگر همراه باشد. کریم آخرین بار در دیدارهای دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی برزیل تک گل ایران مقابل آنگولا را شنبه 13 اردیبهشت ماه سال 93 به ثمر رسانده بود. یعنی 1 سال و 6 ماه و 5 روز قبل.

* لوزون منحوس که رفت
به گزارش مشرق، در چارلتون هم بعد از اخراج لوزون منحوس شرایط رضا قوچان نژاد عالی شده است. مربی اسرائیلی چارلتون را در ورطه سقوط قرار داد در شرایطی که اعتقادی به هنر ناب گوچی نداشت.
رضا وقتی مصدومیتی نداشت تنها در دیدار هفته سوم چارلتون مقابل ناتینگهام فارست 26 دقیقه به میدان آمد. بعد هم در هفته سیزدهم 34 دقیقه برابر برنت فورد به مبدان آمد تا اینکه مربی بی کفایت صهیونیست اخراج شد.

بعد از اینکه کارل فرای بلژیکی سرمربی چارلتون شد گوچی خیلی زود به انتخاب اول این مربی جوان در خط حمله مبدل شد. کارل در دیدار هفته چهاردهم مقابل میدلزبرو 21 دقیقه به گوچی میدان داد و پس از آن در دو دیدار اخیر هفته های 15 و 16 این ایرانی را وارد ترکیب اصلی تیمش کرد.

بهترین هدیه به کی‌روش پیش از بازی با ترکمنستان
رضا هم روز گذشته در دیدار برابر شفیلدونزدی گل سوم چارلتون را به ثمر رساند تا هم کی روش را در بازگشت به اردوی تیم ملی ایران خوشحال کند و هم به کارل نشان دهد بازیکن باکیفیتی است که در جام جهانی هم موفق به گلزنی شده است.

باید دید آیا کی روش از زوج آماده گوچی و کریم در دیدار روز پنجشنبه برابر ترکمنستان بهره خواهد برد؟ یا اینکه یکی از این دو در نوک پیکان خط حمله قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس