کد خبر 49229
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸

سفير ايران در عراق با آيت‌الله سيستاني و تعداد ديگر از مراجع عظام تقليد در نجف اشرف ديدار و درباره مسائل مهم جاري در اين کشور با ايشان گفت وگو کرد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق به نقل از خبرگزاري نسيم، "حسن دانايي فر" سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ديروز در شهر نجف اشرف با آيت‌الله العظمي سيد علي سيستاني مرجع شيعيان در عراق ديدار و گفت وگو کرد.
دانايي فر در پي اين ديدار، در سخناني در ميان خبرنگاران به توافق ايران و عراق براي تبادل زندانيان اشاره کرده و گفت که اين توافق بعد از تصويب در پارلمان دو طرف بزودي به اجرا گذاشته خواهد شد.
وي با اشاره به حمايت‌هاي ايران از دولت‌هاي عراق از سال 2003 ميلادي تا کنون تأکيد کرد که تهران تمام تلاش خود را براي تحکيم امنيت و ثبات و ايجاد استقلال در اين کشور به کار بسته است، وي البته به مفاد موضوعات بررسي شده در اين ديدار با آيت‌الله سيستاني اشاره‌اي نکرد.
دانايي فر در اين سفر همچنين با تعداد ديگري از مراج عظام تقليد نظير آيات عظام "محمد اسحاق فياض"، "بشير النجفي"، "محمد بحر العلوم" و "محمد يعقوبي" نيز ديدار کرد؛ ديدار با "سيد صدر الدين القبانچي" امام جمعه شهر نجف اشرف از ديگر برنامه‌هاي دانايي فر در اين سفر بود.
تأثيرات سياسي آيت‌الله سيستاني در عراق به حدي است که رؤساي جمهور کنوني و سابق آمريکا بارها با نوشتن نامه‌هايي به ايشان سعي در کسب مقبوليت عمومي در ميان مردم اين کشور داشتند که البته ايشان هرگز پاسخي به اين نامه‌ها ندادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس