کد خبر 49213
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

کميته اخلاقي فيفا سپ بلاتر را در خصوص اتهامات اخير بيگناه اعلام کرد و اين در حالي است بن همام و جک وارنز موقتا به حال تعليق درآمدند و حق هيچگونه فعاليتي را نخواهند داشت.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، محمد بن همام که تنها چند ساعت پيش از حضور در کميته اخلاقي فيفا از نامزدي انتخابات اول ژوئن رياست اين فدراسيون بين المللي اعلام انصراف کرده بود، روز گذشته به همراه جک وارنر، رئيس منطقه کونکاکاف (آمريکاي مرکزي و حوزه درياي کاراييب) متهم شناخته شدند و فعاليت آنها موقتا به حالت تعليق درآمد.

بر پايه گزارش رويترز، در اين بررسي مشخص شد که بلاتر در هيچ مورد دچار نقض قوانين نشده و اين بدين معني است که وي از روز چهارشنبه به مدت چهار سال ديگر رياست فدراسيون بين المللي فوتبال را برعهده خواهد داشت.

اين در حالي است که بن همام و جک وارنر متهم شدند که به نمايندگان اتحاديه فوتبال کاراييب نفري 40 هزار دلار رشوه پرداخت کرده‌اند تا در انتخابات فيفا به تنها رقيب بلاتر راي دهند.

بن همام و وارنر جزو 24 عضو هيئت اجرايي فيفا هستند. 10 تن از اين افراد سال گذشته متهم به ارتشا شده بودند. با اين حساب محمد بن همام، رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا و وارنر، وزير ورزش کشور ترينيداد و توباگو به طور موقت از هرگونه فعاليت فوتبالي محروم شدند.

بن همام و وارنر که هر گونه پرداخت رشوه را تکذيب کرده‌اند در ماه ژوييه مي توانند فرجام خواهي کنند. قاضي دادگاه روز يکشنبه "پتروس داماسب" از ناميبيا بود.

وارنر که از نتيجه اعلام شده توسط کميته اخلاقي فيفا بشدت ناراحت بود، به رويترز گفت: بلاتر بايد دست بردارد. آنها با قصد قبلي آمده بودند و آماده شنيدن دفاعيات ما نبودند. آنها دستچين شده بودند تا وظيفه خود را انجام دهند و آن را هم به انجام رساندند. بلاتر آنها را دستچين کرده بود و من اسم اين دادگاه را مي گذارم دادگاه کانگورو.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس