شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) کمتر از 6 ماه پس از انفجار راکت فالکون Falcon 9) 9 )، یک نمونه بهبود یافته از آن را تا پایان ماه دسامبر (ابتدای دی ماه) به فضا پرتاب می کند.

به گزارش مشرق،  چندی قبل این راکت 63 متری که قرار بود محموله ای را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، به دلیل انفجار موتور بالایی آن در اثر آزاد شدن گاز هلیوم، منهدم شد.

این در حالی است که مسوولان شرکت SpaceX روز دوشنبه در کنگره بین المللی فضانوردان اعلام کردند ظرف هشت هفته آینده آمادگی پرتاب نمونه دیگری از این راکت را دارند.

نمونه جدید راکت فالکون 9 که پس از 18 پرتاب موفقیت آمیز، به دلیل نقص فنی منهدم شد، قرار است یک ماهواره ارتباطی متعلق به شرکت مخابراتی SES SA واقع در لوگزامبورگ را به فضا ببرد و در مدار زمین قرار دهد.

پس از انجام این ماموریت قرار است راکت مذکور روی یک پلتفرم واقع در اقیانوس به زمین بنشیند.
شرکت SpaceX به منظور کاهش هزینه های تولید و پرتاب راکت های جدید، راکت Falcon9 را به گونه ای طراحی کرده است که بتواند آن را به طور سالم روی زمین فرود آورده و مجددا به کار گیرد.

این شرکت قصد دارد پیش از پرتاب نمونه جدید راکت Falcon9 در یکی از مناقصه های ارتش ایالات متحده شرکت کند. انتظار می رود این راکت بتواند در یک رقابت با نسل جدید ماهواره US Global Positioning System به فضا شرکت کند و برنده شود. در این صورت انحصار شرکت United Launch Alliance در پرتاب ماهواره های ارتشی به فضا شکسته خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس