رئيس کميسيون اصل 90 قانون اساسي مجلس شوراي اسلامي گفت: نامه مقام معظم رهبري درباره اجراي برجام به رئيس‌جمهور از لحاظ شکلي نيز داراي اهميت قانوني است؛ چراکه براساس اختيارات قانوني و شرعي رهبري در قانون اساسي اين نامه حکم قانون را داشته و لازم الاجراست.

به گزارش مشرق، محمدعلي پورمختار در با بيان اين‌که نامه مقام معظم رهبري به رئيس‌جمهور در خصوص برجام نشان از دقت‌نظر ايشان بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبري با شناخت دقيق از اجراي برجام موشکافانه و تيزهوشانه برجام را بررسي کرده‌اند.

وي افزود: نامه مقام معظم رهبري به رئيس جمهور مؤيد شناخت از تاثيرات اجراي برجام در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است که در واقع در راستاي تکميل طرح متقابل مجلس تنظيم شده که به نوعي نقص طرح مجلس را اين نامه جبران مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: نامه معظم‌له به رئيس جمهور به لحاظ شکلي نيز داراي اهميت قانوني است؛ چراکه براساس اختيارات قانوني و شرعي رهبري در قانون اساسي اين نامه حکم قانون را داشته و لازم الاجراست. دولت بايد به اين نامه به عنوان يک مصوبه قانوني اهتمام ويژه‌اي در اجراي برجام داشته باشد.

رئيس کميسيون اصل 90 در ادامه به نحوه نظارت بر عملکرد گروه 1+5 در اجراي برجام اشاره کرد و يادآور شد: در مجمع تشخيص مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبري نظارت‌هاي دقيق انجام مي‌شود و از سوي ديگر مجلس شوراي اسلامي در خصوص اجراي درست تذکرات رهبري و 6 بند مصوب خود اهتمام ويژه‌اي دارد. وزارت امور خارجه نيز کميسيون ويژه اجراي برجام را به رياست عراقچي معاون وزارت خانه تشکيل داده که انتظار مي‌رود اين کميسيون با همان کيفيتي که در مذاکرات تيم مذاکره‌کننده کار انجام داد، وظيفه اجراي برجام را نيز را انجام دهد.

وي حساسيت دولت و مجلس را ضمانت اجراي صحيح برجام دانست و تاکيد کرد: برجام به تأييد و تصويب مجلس و مقام معظم رهبري رسيده است.

وي بر وحدت‌نظر درباره اجراي صحيح برجام تاکيد کرد و گفت: امروز فارغ از ديدگاه‌هاي مثبت و منفي نسبت به برجام، بايد بر محور نظرات مقام معظم رهبري گرد آمده و اختلافات را کنار گذاشته و بر اجراي برجام متمرکز شويم. با ايجاد وحدت در اجراي برجام از سوءاستفاده دشمن از اختلافات جلوگيري شده و مي‌توانيم بر نحوه اجراي برجام دقت لازم را داشته باشيم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس