داور دیدار جنجالی جام حذفی گفت: «با اینکه من مقصر نبودم ولی همه هجمه ها علیه من است و بیشترین دلخوری را از کارشناسان داوری دارم.»

جهانبازی : اگر چیزهایی که می دانم بر زبان بیاورم، نمی توانید از خانه تان بیرون بیاییدبه گزارش مشرق، یدالله جهانبازی درباره اتفاقات رخ داده در مسابقه ذوب آهن و پرسپولیس و اخراج دروازه بان تیم پرسپولیس اظهار داشت: «نمی خواهم در این باره حرفی بزنم و متأسفانه در این 48 ساعت آنقدر روی این موضوع بحث شده که دیگر لزومی ندارد در این باره صحبت کنم.»

 * من خطا نگرفتم

جهانبازی پیش از هر صحبتی می گوید: «من آن خطا را نگرفتم و کمک داور بازی پرچم زد و من نقشی در اعلام آن خطا نداشتم اما در این 48 ساعت همه هجمه ها روی من است. کمک هم در رسانه ها از طرفداران پرسپولیس و مربیان و مسئولان پرسپولیس عذرخواهی کرد ولی نمی دانم چرا این هجمه ها تمامی ندارد.»

 * گفتم مطمئنی هند شد؟!

این داور بین المللی اضافه می کند: «همان لحظه که به صحنه رسیدم جلو رفتم و به کمکم گفتم که واقعا هند شد؟ مطمئنی؟ مطمئنی؟ من دو بار از او این سئوال را پرسیدم و او گفت که بله من دیدم و من هم که کارت را نشان داده بودم روی رأیی که داده بودم با قاطعیت ایستادم تا از همکارم حمایت کنم.»

 * صفحه اجتماعی ندارم

وی درباره صفحه اجتماعی منتسب به خودش هم گفت: «من اصلا در هیچ شبکه اجتماعی صفحه ندارم و نمی دانم چه کسی این صفحه را درست کرده و هزاران هزار نفر در آن به من بدوبیراه گفته اند. من نه تنها اجازه ندارم چنین صفحه ای داشته باشم بلکه خودم هم در این مسایل نیستم و این هم در این دو روز راه افتاده است.»

 * در یک ربع 150 تا میس کال و اس ام اس داشتم

جهانبازی در شرایط خوبی نیست و از اتفاقات پیرامونش دلگیر به نظر می رسد: «من که مقصر نبودم. وقتی خود کمکم آمده گفته که اشتباه پرچم زده چرا این همه به من حمله می شود؟ دیشب یک ربع تلفنم را روشن کردم 150 تا میس کال و اس ام اس داشتم. اشتباه صورت گرفته و من منکر آن نیستم اما آیا واقعا من مستحق این همه هجمه هستم؟»

 * ما زیاران چشم یاری داشتیم

داور بازی ذوب آهن و پرسپولیس از اظهارنظر برخی کارشناسان داوری در این دو روز هم ابراز گلگی می کرد: «واقعا از همکاران پیشکسوت خودم تعجب می کنم که چرا تا این اندازه بدون تأمل و با عجله به اظهارنظر کارشناسانه درباره نحوه قضاوت من اقدام کردند. از بین دو نیمه کارشان شروع شد و بدترین حملات و جملات را درباره من بکار بردند. مخصوصا آقای غیاثی که خیلی بد درباره من حرف زده و گفته بود این آقا، یعنی من اول بروم شکمم را آب کنم. شاعر می گوید "مازیاران چشم یاری داشتیم". اینکه دعواهای دیگرتان با دیگران را بر سر من خراب کنید رسم مردی و مردانگی است؟! من هم خیلی چیزها می دانم که اگر بخواهم آنها را بر زبان بیاورم این چند صباح آخر عمرتان نمی توانید از خانه تان بیرون بیایید.»

 * موتور جت نداشتم

جهانبازی در ادامه گفت: «توپی در حالت حمله تیم پرسپولیس توسط مدافع ذوب آهن به دروازه بان پاس داده شده و دروازه بان هم با یک ارسال بلند آن را به زمین حریف انداخته است. من که موتور جت نداشتم تا فاصله 35 متری را در کسری از ثانیه طی کنم. این طرز کارشناسی درست و صواب نیست. به خدا که این مدل کارشناسی آقایان، هجمه ها را افزایش داد. وقتی به یک نفر می گویند کارشناس یعنی حرفش خیلی مهم است و من از این بزرگواران توقع داشتم لااقل کمی صبر می کردند و ابتدا صحنه را درست می دیدند و بعد که مطمئن می شدند من اشتباه کرده ام یا کمکم آن وقت اظهار نظر می کردند. نمی دانم این همه عجله برای چه بود.»

 * همه از من سئوال می کنند

پیش از این خانواده محسن قهرمانی پس از یک اشتباه این داور تحت تأثیر محیط زندگی اش دچار مشکلاتی شدند ولی به نظر می رسد این مشکل بنا به دلایلی برای جهانبازی رخ نداده است: «محل سکونت من در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد است و از این نظر مشکلی ندارم چون مردم محیطی که در آن زندگی می کنم خیلی پیگیر این مسایل نیستند ولی با این وجود هم وقتی برای کاری از خانه بیرون می روم همه در این باره از من سئوال می پرسند که چه اتفاقی افتاده و همه مرا مقصر می دانند و می پرسند که چرا دروازه بان را اخراج کردم. هر جا می روم صحبت این بازی است.»

 * بین نیمه فقط سکوت بود

خیلی ها تصور می کنند که بین نیمه داوران از اتفاقات بیرون از میدان مطلع هستند ولی هرگز اینگونه نیست. جهانبازی هم بین دو نیمه بازی را اینگونه توضیح می داد: «ما بین نیمه ناظر بازی را ندیدیم و فقط در اتاق خودمان نشستیم تا استراحت کنیم. سکوت بود و کسی با کسی حرف نمی زد. خیلی هم خوب شد که ما از اتفاقات بیرون مانند تلویزیون و رادیو و جاهای دیگر بی خبر ماندیم چون ممکن بود روی ادامه قضاوت مان تأثیر گذار باشد.»

 * 100 دقیقه جهنمی

وی در ادامه اینگونه توضیح داد: «من با اطمینان به پرچم و تصمیم کمکم دروازه بان پرسپولیس را در دقیقه 22 اخراج کردم تا این تیم در یک ماراتن 120 دقیقه ای 100 دقیقه را ده نفره بازی کند. از صمیم قلب می پذیرم که اشتباه صورت گرفته است ولی خودم در آن 100 دقیقه فشار خیلی زیادی را تحمل کردم واقعا 100 دقیقه جهنمی بود.»

 * 13 کیلومتر دویدم

جهانبازی همچنین گفت: «خیلی انرژی گذاشتم و سعی کردم که به تمام صحنه ها نزدیک باشم تا دیگر حرف و حدیثی نباشد. البته حتما که اشتباهاتی داشتم ولی خدا را شکر می کنم که دیگر اشتباه تأثیرگذاری بوجود نیامد. پس از بازی متوجه شدم که آن روز 13 کیلومتر دویده بودم و این برای خودم خیلی مهم بود.»

 * همه چیز سریع رخ داد

داور فوتبال کشورمان عنوان کرد: «فاصله توپ و دست خیلی کم بود. حرکت دروازه بان پرسپولیس به سمت توپ بازیکن حریف به گونه ای بود که هر کسی تصور می کرد توپ به دستش خورده است. او دو دستش را بالا برد و به یار حریف حمله کرد و در آن چند لحظه کمک من هم تصور کرده که توپ به دست دروازه بان پرسپولیس خورده است و بعد که صحنه را چند بار آهسته دیدند تازه متوجه شدند که توپ به سینه اش خورده است ولی در آن لحظه هرگز کسی غیر از این متوجه نمی شد چون زاویه کمک من هم طوری بود که دروازه بان را از روبرو نمی دید. صحنه عادی به این صورت بود که خطای هند به نظر می رسید.»

 * باید فراموش شود

جهانبازی از این اتفاق ناراحت است و آن را دوست ندارد ولی به آینده امیدوار است: «بی شک با توجه به تازگی این اتفاق هر لحظه یه یاد این موضوع می افتم ولی اگر بخواهم غرق در این مسایل شوم یعنی این حالت را تقویت می کنم و از این رو کم کم باید این مسایل را فراموش کرد.»

 * پرسپولیس خیلی ضرر کرد

این داور بین المللی اضافه کرد: «هر چند که درست یا غلط همه هجمه ها گردن من افتاده است اما من هم قبول دارم که پرسپولیس ضرر بزرگی کرد و جام حذفی را از دست داد ولی نه من و قطعا میرزابیگی کمک من دوست نداشتیم این اتفاق رخ بدهد و میرزابیگی هم که از همه هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرده است.»

 * خیلی ها همدردی کردند

در این فصل و فصل قبل از این قبیل اتفاقات کم برای داوران سرشناس رخ نداد و انتظار می رفت که در این مدت فغانی یا ترکی با جهانبازی تماس گرفته و از او دلجویی کرده باشند که او به نوعی دیگر این موضوع را تأیید می کند: «حرف زدم. با تعدادی از بزرگواران و دوستان حرف زدند و لطف کردند تماس گرفتند و به من دلداری دادند و از ابراز همدردی شان ممنونم.»

*کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سعيد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    مشكل جهانبازي و يا كمك او نيست مشكل ريس فدراسون و ديپازتمان داوري و داوري ميباشد اگه اين نا داوري ها يكبار اتفاق مي افتد و براي يك تيم ميگفتيم اتفاق است اما وقتي چهار پنج بازي قبل با به اصطلاح اشتباه داوري پرسپوليس متضرر مي شو د و براي اينكه اين روند و مسببين اين روند پيگير نشوند موقتا محروم ميشوند ونهايتا بعد افشاي واقعيت فصل بعد از همان داور در ليگ استفاده ميشود و يا نهايتا مثل آقاي ع- خ)بعد از چند سال بعنوان كارشناس داوري در برنامه نود استفاده ميشود همينه. شما ببينيد داوري تيم ا
  • بهرام ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اشتباه .اشتباه .اشتباه .همش اشتباه عذر خواهی همش اسعفا چرا این همه اشتباه فقط برای پرسپولیس چرا همش کسر امتیاز ومحرومیت الکی برای ما چرا این همه حق خوری این همه نا داوری برای پرسپولیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه طارمی یا عالیشاه تو صحنه ای که آقای رجب زاده خودش را زمین زد بودند تصمیم چی بود خدایش همین تصمیم را می گرفتند آقای عمران زاده تو بازی با پرسپولیس چند بار تکل خطرناک ودوپا داشت اگر بنگر بود همین تصمیم کرفته میشد خطا بازیکن استقلال خوزستان که همه کارشناسان گفتند باید اخراج میشدتو بازی با سایپا توپ به سر رضاییان خورد تو بازی با ذوب اهن توپ به سینه بنگر خورد بازی با سپاهان هادی عقیلی دقیقه 5 باید اخراج میشد یا دقیقه 75 پنالتی گرفته نشد بازی با فولاد پنالتی روی احمدزاده را همین آقای جهانبازی را نگرفت بازی با ملوان آقای حاجی پور طارمی را به اشتباه اخراج کد وبا اعتراض سوشا او هم محروم شد تا در مقابل ذوب اهن با کمبود بازیکن روبرو شویم البته سالهاست که این ناداوریها وبی مهریها از سوی داوران وفدراسیون گریبان تیم مردمی را گرفته .ما پرسپولیسیها امیدواریم که مسبب اینهمه نا حقی هرشب موقع خوابیدن فکر کرده ببینند دنیا ارزش اینو داره با شکستن دل تماشاگران وپرسپولیس بنشینند و حالشو ببرند این پولها ارزش شمردن را نداره (در نهایت طناب هر چی کلفت بشه اخرش دور گردن حقخور می افته وپاره نمیشه تا .........)خدا کنه ما اشتباه کرده باشیم وان زمان از خدا طلب بخشش می کنیم.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    تف به این فوتبال بی حیا
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    عذرخواهی داوران بعد از بازی واقعا به چه درد می خوره؟ آیا چیزی جز مسخره کردن هواداران نیست؟
  • علی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    پرسپولیس در لیگ برتر امسال امیدی ندارد و تنها امیدش به جام حذفی بود که جنابعالی و کمک تان آن را بر باد دادی و امسال نیز به مانند چند ساله اخیر پرسپولیس جامی نخواهد برد. و شما و کمک تان انتظار دارید با یک عذر خواهی ما هواداران این بی عدالتی را بپذیریم؟ حتی اگر فقط همین اشتباه مهلک هم بود عذر خواهی تان را می پذیرفتیم ولی موضوع اینه که در این فصل آن قدر بی عدالتی و ناداوری در حق پرسپولیس شده که دشمنان قسم خورده پرسپولیس هم به آن اذعان کرده اند.
  • ميلاد ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    مثلا اگه حرف بزني چي ميخواي بگي؟؟؟پرسپوليسو نابود مردي،،ما هوادارارو داغون كردي،،خدا از تو و كمكت نگذره،،پارسالم همين بلارو سرمون اووردي،،هم تو هم كمك داورت،،اگه واسه تيماي اصفهاني يا استقلالم اين اتفاق افتاده بود اين كارو ميكرديد؟؟؟شماها دلاليد،،پول ميگيريد،
  • منصوری ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    فراموش کنن!!!!!به همین راحتی تو با آرزوی هزاران نفر بازی کردی.بعدشم آقای جهانبازی تو از وسط زمین قبل از اینکه به سمت کمکت بری کارت قرمز در اوردی بعد زیر فشار بازیکنان مجبور شدی سمت کمکت بری.ضمنا" تو با اشتباهی که انجام دادی در واقع یه باشگاه نابود کردی اونوقت از دوستان چشم یاری داری!!! جالبه والا به عنوان یک هوادار نمیبخشمت ....
  • محمدرضا ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اگه غیرازپرسپولیس تیم دیگه ای بود اینهمه جبهه گیری علیه داوری نبود.حهانبازی اشتباه کرد.ولی شاید هرداور دیگه ای بود بازم اشتباه میکرد.خیلی سریع اتفاق افتادوحالت دست درواز بان نشون میداد که به دستش خورده.بهرحال عمدی درکارنبوده
  • عیاس ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    دایم اشتباه وبعد عذر خواهی اگر مرد هستید وبی غرض داوری می کنید بگویید از نظر من تصمیمم درست بوده شما بالای ۲۰ اشتباه فاحش علیه قرمز پایتخت گرفتید بعدش هم میگویید چرا اینهمه هجمه رو که رو نیست
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    این غیاثی همونی نیست که وقتی مظلومی بعد از دربی گفت داور کار خودشو کرد زمین و زمانو به هم دوخت و گفت برای اقای مظلومی متاسغم؟ چرا واسه مربیان و دست اندرکاران از مدیر گرفته تا ابپارچی تیم لنگ متاسف نیستی جناب مثل کارشناس؟ باند بازترین تیم ایران تیم لنگه. دو تا قهرمانی داره هر دوتاش بو دار و دقیقه نود و هشتی! یه دربی هم که با وساطت مسئولین از شیش تایی شدن در رفتن. جهانبازی عزیز اسرارتو بگو و اینا رو رسوا کن. یادشون رفته پنچ تا تمارض تو همین فصل داورا براشوم پنالتی گرفتن. همین جمعه هفته پیش رو یادشون رفته که داور انقدر وقت اضافه گرفت تا لنگیها با خطا روی رحمتی گل بزنن بعدش بلافاصله سوت پایان بازی رو زد و اصلا به استقلال حمله نداد. من موندم وقتی دفاع تیم لنگ به مهاجم حریف پاس گل میده این چه ربطی به داور داره؟
  • علیرضا ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    من قبول دارم اشتباهه داورو ولی هم توو بازی لیگ و هم حذفی بازیکنای پرسپولیس هم موقعیت های خوبی رو از دست دادن و با استفاده از اشتباهات داوری تونستن به راحتی عیب های خودشون رو بپوشونن و کسی روشون فشار نیاره...وگرنه بازی قبلی یه پنالتی و این بازی و بازی قبلی امید عالیشاه دو تا تک به تک صددرصد رو از دست داد
  • 44444444 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    وقتی لنگیا توبازی دربی با خطا به گل رسیدن چرا کسی اعتراض نکرد
  • رضا ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    اقای چهانبازی خجالت بکش کمکت پرچم زد وشما وقتی به سمت صحنه دویدی کارت قرمزت توی دستت بود همه دیدند وکاملا مهندسی شده کار کردید
  • بابک ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    چند سال پیش به راحتی قهرمانی را از استقلال اهواز گرفتن آیا مشکل حل شد نه هیچ چیز حل نمشه فوتبال دلالی همینه
  • کاپیتان ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    0 0
    بانوان فوتسالیست ما بدون هیچ حمایت و امکاناتی بدون پشتوانه ی مالی بی هیچی هیچی هیچی رفتند و قهرمان آسیا شدند!!! آسیایی که فقط کره و ژاپن و تایلند و چین تو ورزش بانوان از دنیا سر داره اونوخت همین بانوان محترم که با این زحمت خودشون تونستند قهرمان آسیا بشوند از راهیابی به جام جهانی بازماندند به خاطر ویزا{!!!} خدایا من ظلم رو اینجا دیدم!!! مظلومیت تا چه اندازه آخه؟؟؟ هیشکی هم صداش درنیومد بگه آقای کفاشیان چرا نامه زدی که اینا نروند جام جهانی؟؟؟ فکر کن اون دختری که تو اون مسابقات زحمت کشیده حالا چطور داره اشک میریزه و تقصیر کار شما هستید ای تُف به غیرت من و شما بیاد که اومدیم ببینیم بازی کوفت و زهرمار پرسپولیس چرا به ذوب اهن باخت یا چرا ترکی 1 دیقه بیشتر گرفت به ضرر استقلال و این چرت و پرت ها واقعا" که خجالت آوره ، شرم آوره!!!! هیچ رسانه ای هیچ جا هیشکی هیچی نگفت! دیگه زشت تر از این که تو اون مسابقات میگن عه پس قهرمان آسیا کوش؟؟؟ میگن نیومده! ویزا نداشتن! اونوقت بهمون نمیخندند؟؟ نمیگن .... الله اکبر خدا خودش بزنه به کمرشون که آبروی ایرانو بردند آبروی ورزش رو بردند غیرت سرشون نمیشه وطن ندارند اینا انسانیت هم ندارند مشرق لا اقل اینبار چاپ کن که دارم خفه میشم احساس میکنم هیشکی نمیشنوه تو رو حضرت زهرا این یه بار رو بیخیال شو چاپ کن د لامصب
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    دیگه از کیسه کش ها بیش از این انتظار نمیره که سواد فوتبال داشته باشند که بتونن بفهمن خطا چیه
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    کیسه کش اگه اشتباهات داوری نبود الان زیز پرسپولیس بودین هرچند ک همین الانشم هستین
  • امیر عباس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    چرا در بازی پرسپولیس با تیمهای اصفهانی این اشتباهات بیشتر است و در بازی قبلی پرسپولیس در جام حذفی به صورت مشکوکی به طارمی کارت زرد داده شد تا او از بازی با ذوب اهن محروم شود این نشاندهند وجود توطئه علیه پرسپولیس و بنفع تیم اصفهانی دارد چند سال باید عناصری چون تاج در راس فوتبال ایران باشد پارسال قهرمانی زورکی سپاهان و حالا که سپاهان افت کرده حمایت از ذوب اهن هم اضافه شده است معذر خواهی قابل قبول نیست باید بازی یا تجدید شود یا موضوع از سوی افراد بی نظر مورد بررسی قرار گیرد و در صورت شبهه توطئه نتیجه 3 بر 0 بنفع پرسپولیس تغییر کند در صورت عدم تحقق موارد اعلامی باشگاه پرسپولیس باید از مسابقات در سال جاری انصراف بدهد
  • محمد امین ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    عذرخواهی کردن - تمام شد - مسخره کردن خودشونو
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    تیم داوری با قضاوت نادرستش 70 درصد خانواده فوتبال را نارحت و مایوس کرده حالا بدهکارش هم شده ایم.
  • کاپیتان ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    خدارو شکر رئیس جمهور محترم دستور فرمودند که هر چه سریع تر تیم ملی اعزام بشه! وای خدایا شکرت شکر شکر دم رئیس جمهور هم گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس