کد خبر 490925
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

این روزها در حالی خبرهایی از احتمال امضای قرارداد پژو در سفر رئیس جمهور به فرانسه به گوش می‌رسد که بحث پرداخت خسارت از سوی فرانسوی‌ها به ایران تعیین تکلیف نشده و مدیران پژو همچنان به دروغ‌گویی‌ و ادعاهای بی پایه و اساس خود ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق ، در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر احتمال امضاء قرارداد بازگشت پژو به ایران و تولید محصولات این شرکت فرانسوی در کشورمان در قالب سفر هفته آینده روحانی به فرانسه مطرح است، این در حالی است که تاکنون ماهیت عملکرد و اظهار نظرهای مدیران پژو تغییری نسبت به قبل نداشته و همچنان به دروغ‌گویی و طرح ادعاهای بی‌پایه و اساس خود ادامه می‌دهند.

از سویی خبرهایی در مورد مخالفت برخی اعضای کابینه دولت با امضای قرارداد پژو در مقطع فعلی به گوش می رسد و گفته می شود که این افراد سعی دارند امضای قرارداد را به زمانی بعد از انجام تغییرات در هیأت مدیره و مدیریت ایران خودرو موکول کنند.

در این میان کارشناسان و مدیران پژو تلاش‌های خود را برای نفوذ دوباره در بازار خودرو ایران متوقف نکرده‌اند و در عین حال به دروغ‌گویی و طرح ادعاهای بی پایه و اساس خود ادامه می‌دهند.

* سکوت ایران خودرو در مقابل دروغ‌گویی مدیران پژو

ژان کریستف کمار، مدیر امور خاورمیانه و آفریقا و نایب رئیس مدیره گروه پژوسیتروئن اخیراً در گفت و گو با یک روزنامه اقتصادی مدافع بازگشت پژو به ایران، سه دروغ بزرگ و یک ادعای بی پایه و اساس را مطرح کرده است. هرچند شنیدن این اظهارات با سوابقی که فرانسوی ها در ایران از خود بر جای گذاشته‌اند، چندان تعجب آور نیست،اما تعجب آور این است که مدیران ایران خودرو نسبت به این ادعاها هیچ واکنشی نداشته و سکوت محض اختیار کرده‌اند.

یکی از مدیران سابق ایران خودرو در مورد بحث‌های مطرح شده از سوی مدیر فرانسوی و ادعاهای وی گفت: نایب رئیس مدیر گروه پژو سیتروئن ادعا کرده که ایران خودرو هیچگاه مطالبه‌ای در مورد افزایش کیفیت محصولات پژو نداشته است، این گفته کاملاً‌ دروغ است زیرا در دوره حضور پژو در ایران، مدیران ایران خودرو در کارگروه کیفیت مرتباً از شرکت پژو درخواست بهبود کیفیت تولیداتش را داشتند.

* پژو به مطالبات ایران در مورد بهبود کیفیت محصولاتش توجهی نمی‌کرد

وی ادامه داد: این مطالبه در مورد کیفیت محصولاتی مانند پژو 405، پژو 206 و پژو پارس صورت گرفت و در کارگروه کیفیت که به صورت مداوم تشکیل جلسه می‌داد، از سوی ایران خودرو مطالبه می‌شد اما شرکت پژو هیچ توجهی به این مسئله نداشت.

وی تأکید کرد: گزارش مربوط به تمام قطعات بی‌کیفیت برگشتی از بازار و شکایات مشتریان نیز به طور مرتب از سوی کارشناسان ایران خودرو به پژو ارائه می‌شد، اما فرانسوی‌ها هیچ توجهی به این موضوع نداشتند.

ناگفته هایی از همکاری پژو با ایران خودرو

این مدیر سابق ایران خودرو تصریح کرد: کارشناسان پژو قطعات بی‌کیفیت برگشتی از شبکه مصرف را قبول نمی‌کردند و رسیدگی به این مسئله را به گذشت زمان موکول می‌کردند و در واقع خودشان عامل بی‌کیفیتی محصولات بودند.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا این موارد به معنی مطالبه کیفیت نیست؟

* 20 مرتبه درخواست ارائه محصولات جدید را به پژو ارائه کردیم ولی اهمیتی نداد

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌های کمار مبنی بر اینکه ایران خودرو هیچگاه از پژو درخواست ارائه محصول جدید نداشته است، گفت: در 10 تا 20 مقطع بزرگ، ایران خودرو از شرکت پژو درخواست ارائه محصولات جدید را داشت ولی واقعیت این بود که پژو هیچ ارزشی برای ارائه محصولات جدید به بازار ایران قائل نبود و به محصولات قدیمی خود اکتفا می‌کرد.

* دروغ بزرگ فرانسوی‌ها درباره سرمایه‌گذاری در ایران

وی ادامه داد: نایب رئیس مدیر گروه پژو سیتروئن در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرده که ایران خودرو هیچگاه از ما نخواسته بود تا در ایران سرمایه‌گذاری کنیم، این در حالی است که ده‌ها بار این مطالبه از سوی ایران خودرو مطرح شد و در صورت‌جلسات نیز به صورت مکتوب ذکر شد که از آنها خواسته شد به صورت جوینت‌ونچر در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

این مدیر سابق ایران خودرو با بیان اینکه شرکت پژو هیچگاه حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نشد، افزود: ادعای دیگری که کمار مطرح کرده این است که پژو، ایران خودرو را ایران خودرو کرد و شرکت پژو باعث شد که ایران خودرو رشد کند!

وی ادامه داد: این صحبت در حالی مطرح شده که چنین موضوعی واقعیت ندارد. هر چند ایران خودرو از دانش فنی پژو استفاده کرد، اما این طور نبود که این شرکت فرانسوی به صورت مطلق باعث رشد خودروساز ایرانی شود.

* پژو همچنان به دنبال عرضه محصولات قدیمی خود به بازار ایران است

کمار در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برنامه‌ریزی برای عرضه سه محصول پژو شامل 301، 208 و 2008 خبر داده است. به این ترتیب پژو همچنان قصد دارد محصولات قدیمی خود را روانه بازار ایران کند، زیرا این سه محصول طی چند سال گذشته به تولید رسیده‌اند.

حال که فرانسوی‌ها بار دیگر برای بازگشت به بازار پر سود خودرو ایران دست و پا می‌زنند، برخورد قاطع با عملکرد قبلی پژو در ایران و اظهارنظرهای مدیران آن از اهمیت بالایی برخوردار است، اهمیتی که توجه ویژه مجلس، دولت و شخص رئیس جمهور را می طلبد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    اگه واقعا قصد تولید خودرو دارید..با ژاپنیها قرارداد ببندین
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    0 0
    مبارکه مژدگانا که مشرق خودرویی شد.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس