مدیرگروه اجتماعی شبکه یک سیما درباره‌ی برنامه‌های جدید این شبکه در حوزه‌ اجتماعی توضیحاتی را ارائه داد و از بازگشت برنامه «صبح بخیر ایران» و همچنین تغییر ساختار برنامه «سیمای خانواده» خبر داد.

به گزارش مشرق، فضل‌الله شریعت‌پناهی درباره‌ی بازگشت برنامه قدیمی «صبح بخیر ایران» پس از پنج ماه تعطیلی، توضیح داد: «صبح بخیر ایران» از قدیمی‌ترین برنامه‌های شبکه یک سیماست که حدود پنج ماه پیش، از این شبکه حذف شد. این برنامه به‌زودی طی یک هفته آینده مجددا به آنتن بازمی‌گردد. ما در این برنامه یک الگوبرداری از لحاظ ساختاری از برنامه «مردم ایران سلام» انجام دادیم و در آن از چند مجری محوری استفاده کردیم. همچنین برای «صبح بخیر ایران» جدید موضوع‌بندی کردیم و سعی کردیم هر روز برنامه را به سه بخش تقسیم‌بندی کنیم که بخش اول کمی شادتر است و با مخاطبان کودک، نوجوان و جوان سروکار دارد که از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به مدت نیم ساعت پخش می‌شود. همچنین بخش دوم این برنامه مناسبتی و موضوع‌محور است که در هر بخش یک سردبیر می‌آید و یک مهمان هم داریم و موضوعات مختلفی همچون سیاسی، اقتصادی، ورزشی، سینمایی، هنر و ادبیات و حتی بحث محیط زیست و ایرانگردی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و مخاطبان به شکل ثابت می‌توانند از شنبه تا پنج‌شنبه هر روز به مدت 110 دقیقه این برنامه را با رنگ و بویی جدید و فضایی نو در شبکه یک سیما تماشا کنند.

وی همچنین از بازگشت برنامه «امشب» با اجرای سیدعلی ضیاء خبر داد و توضیح داد: برنامه «امشب» تا زمانی که آقای ضیاء عازم حج شد، به روی آنتن رفت و سپس قطع شد. ولی در حال حاضر که ایشان از حج بازگشته‌ است، ان‌شاءالله اگر مشکلی پیش نیاید از هفته آینده برنامه مجددا به آنتن برمی‌گردد؛ ضمن اینکه ما اکنون هم آمادگی پخش این برنامه را داریم و فقط مشکل‌مان استودیو است؛ یعنی اگر استودیو برنامه مشخص شود از هفته آینده «امشب» را خواهیم داشت. برنامه «امشب» قرار است نسبت به سری گذشته کمی متفاوت‌تر و هدفمند‌تر باشد.

 

او سپس به کمبود استودیو در سازمان صداوسیما اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر در سازمان صداوسیما مشکل استودیو داریم. برنامه «امشب» پیش از این از استودیو گلستان به روی آنتن می‌رفت، اما در سری جدید امکان پخش زنده در این استودیو وجود ندارد و باید به دنبال یک استودیوی دیگر باشیم. «امشب» قرار است طبق روال گذشته روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به روی آنتن برود با این تفاوت که شاید از لحاظ مخاطب در ابتدا مشکل داشته باشیم؛ چراکه پیش از این برنامه رأس ساعت 23 به روی آنتن می‌رفت اما در سری جدید قرار است ساعت 23 و 30 دقیقه پخش شود و شاید کمی برای مخاطبان سخت باشد ولی ما تمام باشیم.

مدیرگروه اجتماعی شبکه اول در ادامه از تغییر ساختار برنامه قدیمی «سیمای خانواده» خبر داد و اعلام کرد: «سیمای خانواده» هم یکی از قدیمی‌های شبکه اول است که از هفته آینده دچار یکسری تحولاتی خواهد شد و برنامه‌ای تحت عنوان «خانواده یک» جایگزین آن می‌شود. در حال حاضر دکور «خانواده یک» آماده شده و در حال نصب است. مجریان این برنامه هم تغییر کردند؛ چراکه ساختار برنامه تغییر کرده و برنامه کمی تخصصی‌تر شده است؛ ضمن اینکه ما در هر آیتم از برنامه، مجری-کارشناس خواهیم داشت؛ به عنوان مثال علاوه بر موضوع خانواده، آیتم‌های دیگری مثل کودک، اقتصاد، فناوری، علم و... در برنامه «خانواده یک» اضافه می‌شود که این مباحث در هر بخش یک مجری-کارشناس دارد. همچنین در کنار این مباحث ما امکاناتی را فراهم آوردیم که بتوانیم به وسیله تصویر و گرافیک مکمل این بحث‌ها باشیم و بتوانیم در جهت جذابیت بحث کمک کنیم.

او گفت: برنامه «خانواده یک» از این پس از شنبه تا چهارشنبه هر روز به مسائل مختلف می‌پردازد. همچنین روز پنج‌شنبه این برنامه جنبه نوستالوژیک و خاطره پیدا می‌کند و به طور کلی مجریان برنامه تغییر می‌کنند و مجریان قدیمی شبکه یک مثل آقای شجاعی‌مهر و یکسری مجریان پیشکسوت مثل آقای والی‌نژاد در برنامه پنج شنبه‌های «خانواده یک» حضور خواهند داشت.

شریعت پناهی همچنین عنوان کرد که سبک و سیاق «خانواده یک» نسبت به «سیمای خانواده» از لحاظ دکور، محتوا و آرایش خیلی متفاوت‌تر است و به نظر می‌رسد تیم، تیم کاملا حرفه‌ای هستند و با برنامه‌ریزی پیش می‌روند.

او در پاسخ به اینکه آیا استفاده از مجریان ناشناس در برنامه‌هایی مثل «صبح بخیر ایران» و «خانواده یک»، جزو سیاست‌های جدید سازمان صداوسیماست؟ خاطرنشان کرد: ما در این برنامه‌ها مجریان معروف نداریم و سعی کردیم از یکسری مجریان پیشکسوت مثل خانم شفیعی و ... استفاده کنیم. در بخش مجری محور هم به دلیل اینکه ساختار برنامه‌ها تغییر پیدا کرده است ما سعی کردیم بازهم مجریانمان چهره نباشند. این اتفاق جزو سیاست‌های جدید سازمان صداوسیماست و بیشتر به دنبال مجری کارشناس هستیم.

وی اظهار کرد: ناگفته نماند که تمام برنامه‌هایی که اعلام شد، به شکل آزمایشی هستند تا رصد کنیم که چقدر مخاطب با آنها درگیر می‌شود، چقدر برنامه‌ها را می‌پسندد و چقدر برایش اثرگذار است تا برای ادامه برنامه‌ها یک برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه اول در بخشی دیگر از گفته‌هایش به برنامه‌های تاک‌شو و گفت‌وگومحور این شبکه اشاره کرد و یادآور شد: همچنین چندین برنامه تاک‌شو و گفت‌وگومحور جذاب در بخش اجتماعی طراحی کرده‌ایم که فعلا در دست طرح و برنامه هستند و برخی از آنها هم مصوب شده است اما تا زمانی که کنداکتور مشخص نشود نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

شریعت‌پناهی همچنین درباره مسابقه «دست‌پخت‌های خودمانی» نیز توضیح داد: این مسابقه که شش قسمت آن به پایان رسید، جزو مسابقاتی بود که خدا را شکر مردم راضی بودند و موفق هم شد؛ ضمن اینکه پخش آن هم نامنظم بود؛ چراکه ما قرارمان این بود هفته‌ای سه روز این مسابقه را به روی آنتن ببریم اما برخی هفته‌ها نامنظمی در پخش آن شکل گرفت ولی قرار است از هفته آینده کنداکتور ثابت برایش داشته باشیم و این مسابقه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه رأس ساعت 20 از شبکه یک سیما به روی آنتن برود. همچنین قرار است کسانی که در آشپزی حرفه‌ای هستند، در این برنامه شرکت داشته باشند. هدف‌مان در ابتدا در این مسابقه طرح در سطح بین‌المللی نبود ولی در حال حاضر با توجه به اینکه گواهی‌نامه‌های بین‌المللی به افراد می‌دهیم، هدفمان هم بین‌المللی شده است.

این مدیر تلویزیون سپس اعلام کرد: برنامه‌هایی که از آنها نام برده شد، به شکل قطعی پخش خواهند شد اما برنامه‌های جدید دیگری هم در دستور کارمان داریم که فعلا در حد طرح و برنامه است و تا زمانی که تکلیف کنداکتور برنامه‌ها مشخص نشود ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی دیگری انجام بدهیم. به عنوان مثال شخصا به شدت علاقه‌مند به ساختار مسابقات تلویزیونی هستم و به نظرم یکی از ساختارهایی که هم مخاطب را جذب می‌کند و هم ساعات مفرح، شاد و با نشاطی را ایجاد می‌کند مسابقات تلویزیونی هستند که امید است حداقل ما هفته‌ای دو الی سه مسابقه جذاب داشته باشیم، به ویژه برای آخر هفته که در آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی گفت: در حال پیگیری هستیم تا بین دو خبر در ساعات شبانگاهی‌مان را خالی کنیم، البته این موضوع در حال برنامه‌ریزی است؛ چراکه جدول پخش شبکه یک کمی متفاوت‌تر است و به راحتی نمی‌توان این کار را انجام داد. برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم و قرار بود اخبار ساعت 19 از شبکه اول حذف شود و حتی تمام اقدامات لازم انجام شده بود اما زمانی که این اخبار در شبکه ماند و قرار شد که تا هشتم دی‌ماه اخبار ساعت 19 در شبکه یک بماند ما فعلا قرارمان برهم خورد و شاید از هشتم دی‌ماه به بعد یک جابه‌جایی صورت بگیرد که این اتفاق هم باز به تمام برنامه‌های‌مان ضرر می‌زند؛ یعنی در واقع حذف شدن خبر ساعت 19 باعث یک خانه‌تکانی جدید می‌شود که البته هنوز هم قطعی نیست.

شریعت‌پناهی در پایان گفت‌وگویش از تکرار مجدد برخی برنامه‌های صبحگاهی و ظهرگاهی شبکه یک در ساعات پایانی شب خبر داد و گفت: در تدارک هستیم تا خلاصه‌ای از برنامه‌هایی چون «صبح بخیر ایران» و «سیمای خانواده» را در ساعات پایانی شب برای بینندگان تکرار کنیم. تمام سعی‌مان را هم می‌کنیم تا برنامه‌ها به قدری کیفیت داشته باشند که مخاطب دلش بخواهد مجددا برنامه‌ها را تماشا کند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 0
    صبح بخیر ایران فقط با اجرای آقای واحدی دیدن داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس