کد خبر 490312
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت که در حواشی اخیر فو‌تبا‌ل، وزارت ورزش و جوانان مانند همیشه قصد ورود به این مسائل را ندارد. او در عین حال تاکید کرد که این حواشی نشان از یک آسیب جدی در فو‌تبا‌ل ایران دارد که باید بررسی و حل شود.

به گزارش مشرق، عبدالحمید احمدی با اشاره به حواشی پیش آمده طی روزهای اخیر در فو‌تبا‌ل ایران، اظها‌ر کرد: متاسفانه به هیچ عنوان وضعیت جالبی نیست و این وضعیت نشان از یک آسیب جدی درون فو‌تبا‌ل ایران و فدراسیون مربوطه دارد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: موضوعی که می‌شد آن را به گونه‌ای پیش برد که سبب ایجاد حاشیه نشود، متاسفانه به گونه‌ای پیش رفت که باعث به وجود آمدن این حواشی شد و شاهد یک آسیب جدی به فو‌تبا‌ل ایران هستیم. اگر سرمربی تیم ‌ملی و فدراسیون فو‌تبا‌ل بر اساس چارچوب‌های کاری مشخصی امور خود را دنبال و مدیریت می‌کرد‌ند این معضلات ایجاد نمی‌شد و کار به بیانیه، مصاحبه و لفاظی نمی‌کشید که در نهایت هیچ یک از این موارد حاصلی برای فو‌تبا‌ل ایران به جز خراب کردن فضا ندارد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با بیان این که طی روزهای اخیر شاهد خارج شدن افراد از حدود خود هستیم، ا‌دا‌مه‌ داد: باید این وضعیت آشفته را سامان داد. اگر چارچوب‌ها از اول مشخص و رعایت می‌شد، شاهد به وجود آمدن چنین مسایلی نمی‌بودیم. اگر هر کس قائل به رعایت تعهدات خود در چارچوب حریم‌ها نباشد سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود و این تهمت‌ها، افراط‌ها، کنایه‌ها و لفاظی‌ها چیزی جز مخدوش کردن ذهن مردم نسبت به فو‌تبا‌ل ندارد.

احمدی در ادامه ا‌ضافه‌ کرد‌: اختلافات مدیریتی و سلیقه‌ای در امور کاری امری طبیعی است و به مردم ربطی ندارد. آقایانی که در این میان به هر دلیلی اختلاف دارند باید این مسائل را در همان جایی حل کنند که مذاکرات خود را دنبال کرده و قرارداد بسته‌اند. به مردم چه ربطی دارد که ذهن‌شان را با این حرف‌های آزار دهنده و پر استرس پر می‌کنند. مردم به دنبال شادی، آرامش و لذت بردن از فو‌تبا‌ل هستند و این حرف‌ها چیزی جز تشویش و نگرانی برای مردم در بر ندارد و نباید این اختلافات در بین مردم مطرح و حل شود.

او با بیان این که چرا در رشته‌ها‌ی دیگر چنین اختلافاتی سبب به وجود آمدن حواشی نشده است، گفت: برای مثال چرا در والیبال وضعیت به این شکل نیست؟ مگر در حال‌ حاضر برخی اختلافات و اشکال‌ها در این رشته بروز نکرده است؟ پس چطور در والیبال مسائل به راحتی حل می‌شود، اما در فو‌تبا‌ل شاهد چنین مسایلی هستیم. در والیبال می‌بینیم که مسائل به راحتی مطرح می‌شود و هر تصمیمی که از سوی فدراسیون والیبال برای ماندن یا نماندن سرمربی گرفته می‌شود مورد احترام است و مردم را درگیر این حواشی نمی‌کند.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که به وجود آمدن چنین مسایلی ناگهانی نبوده، افزود: اگر در مسائل فرهنگی ورزش دچار این ناهنجاری‌ها و بی اخلاقی‌ها هستیم نباید فراموش کنیم که این مسائل به مرور زمان بر روی هم انباشته شده‌اند و دلیل آن چیزی نبوده جز عدم رعایت قانون، اخلاق و چارچوب‌ها. افراد باید میان منفعت خود و اخلاق یکی را انتخاب کنند، هرگاه از بین این دو، منفعت‌ انتخاب شده شاهد بروز چنین مسایلی بوده‌ایم.

احمدی خاطر‌ نشان کرد: پیش از این هم به صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر از آسیب خرد جلوگیری نشود این آسیب‌ها در نهایت تبدیل به معضلات بزرگی خواهد شد و گاهی این آسیب‌ها درمان جدی و البته دردآور نیاز دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه اظها‌ر کرد: در مسائل اخلاقی و فرهنگی آنچه که از افراد بالادستی انتظار می‌رود زیاد است، زیرا آنها جایگاه تاثیرگذاری دارند و به نوعی مرجع به شمار می‌آیند. نباید فراموش کرد که این افراد مسئولیت سنگین‌تری دارند و باید مراقب رفتارها و صحبت‌های خود باشند. در این میان آنچه که نباید فراموش کرد این است که چنین مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی یک شبه حل نمی‌شود و همان طور که در طول زمان و به مرور شاهد به وجود آمدن این آسیب‌ها شده‌ایم برای برطرف شدن آن نیز نیاز به زمان است.

او با بیان این که دیدار اخیر تیم‌های فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس و استقلال نمونه ای از یک اقدام شایسته فرهنگی بود، افزود: برای مثال به داربی اخیر پایتخت نگاهی بیاندازید که فقط یک گوشه برای رعایت مسائل اخلاقی و فرهنگی بود. این که مدیران دو باشگاه از کری خوانی‌ها و بی احترامی‌ها خودداری کردند و یک فضای اخلاقی و فرهنگی را در دیدار دو تیم شاهد بودیم یک نکته قابل توجه در ورزش ایران است. مطمئنا ما می‌توانیم چنین صحنه‌هایی را بیشتر در ورزش ایران شاهد باشیم. به شرط این که اراده‌ای برای آن وجود داشته باشد.

احمدی در ادامه به نقش رسانه‌ها در این حواشی اشاره کرد و گفت: من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که برای از بین بردن حواشی اخیر به ورزش و دلسوزان کمک کنند. نقش رسانه‌ها در به وجود آوردن یک فضای فرهنگی – اخلاقی بی‌بدیل است. رسانه‌ها باید نقش خود را به خوبی در این مسائل ایفا کنند و به کسانی که سبب آسیب زدن به ورزش ایران می‌شوند تذکر و هشدار جدی بدهند. وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند تمامی این حواشی را از بین ببرد و نیاز به یاری تمامی بخش‌ها در این زمینه دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان قصد ورود جدی به حواشی اخیر فو‌تبا‌ل را دارد یا خیر؟ گفت: وزارت ورزش و جوانان نه قبلا و نه حالا، هیچ گاه بنای ورود به مسائل فدراسیون‌ها را نداشته و ندارد، چون این ورود نه به مصلحت آنهاست و نه به مصلحت ما. در این میان اگر فدراسیون‌ها از وزارت ورزش و جوانان کمک و یا مشورتی بخواهند وزارتخانه آنها را همراهی خواهد کرد.

او تصریح کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان در چنین مسایلی ورود پیدا کند، به نظرم این ورود فنی نیست و درست نخواهد بود. وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد که صفر تا 100 کارهای مدیریتی فدراسیون‌ها باید درون خود فدراسیون‌ها و توسط مدیران آنها دنبال شود و وزارت ورزش و جوانان فقط نقش ناظر را ایفا می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این سوال که اظهارت رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در مورد این که رسانه‌ها در به وجود آوردن این حواشی نقش دارند نیز توضیح داد: آقای کفاشیان گاهی شوخی‌ها را مطرح می‌کنند و قطعا قصد سویی ندارند. ایشان به خوبی می دانند که نقش رسانه‌ها بسیار سازنده و موثر است و رسانه‌ها ابزاری برای ایجاد شفافیت و کمک به ورزش ایران هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس