دور برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با جدال تیم‌های مطرح اروپا پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، هفته چهارم از بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار همزمان از ساعت 23:15 به وقت تهران آغاز می‌‌شود که در مهمترین آنها در گروه F آرسنال میهمان بایرن‌مونیخ است.

بایرن‌مونیخ که در بازی رفت در ورزشگاه امارات شهر لندن با نتیجه 2 بر صفر مغلوب آرسنال شد، جمعه شب در هفته یازدهم بوندس‌لیگای آلمان مقابل میزبانش، اینتراخت فرانکفورت تن به تساوی بدون گل داد تا پیروزی‌های متوالی این تیم در فصل جاری بوندس‌لیگا در همان عدد 10 باقی بماند. با وجود این تساوی شاگردان پپ گواردیولا همچنان با 31 امتیاز صدرنشینی خود را حفظ کردند و با دورتموند دوم جدولی پنج امتیاز اختلاف دارند.

در سوی دیگر آرسنال که روند رو به رشدی را در پیش گرفته، شنبه شب در هفته یازدهم لیگ برتر  انگلیس میزبان خود، سوانزی را با نتیجه 3 بر صفر در هم کوبید. با این نتیجه توپچی‌ها همچنان سایه به سایه منچسترسیتی صدرنشین حرکت می‌کنند و با 25 امتیاز به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول این مسابقات قرار دارند.

دو تیم پیش از این چند بار با هم تقابل داشته‌اند، در فصل 14-2013 بایرن‌مونیخ آرسنال را در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک حذف کرد. بازی رفت دو تیم در آن فصل با پیروزی 2 بر صفر باواریایی‌ها در لندن و تساوی یک بر یک در بازی برگشت در مونیخ به پایان رسید. 

فصل 13-2012 این دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی با هم روبه‌رو شده بودند که آرسنال در بازی رفت در دیداری خانگی  مقابل بایرن‌مونیخ تن به شکست 3 بر یک داد اما در بازی برگشت با گل‌های اولیویه ژیرو و لورن کاسیلنی 2 بر صفر به برتری دست یافت، هر چند در مجموع دو دیدار رفت و برگشت وقتی که نتیجه به تساوی 3 بر 3 کشید توپچی‌ها به خاطر گل خورده در خانه از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

بایرن و آرسنال در فصول 5-2004 و 1-2000 هم به مصاف هم رفته بودند که به برتری سرخپوشان مونیخی انجامیده بود.

این بازی شانزدهمین رویارویی بایرن با نمایندگان انگلیسی در پنج سال اخیر است که چهار بازی در این بین به کام آنها نبوده که از آن جمله می‌توان به شکست در ضربات پنالتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا 2012 مقابل چلسی اشاره کرد.

رکورد کلی بازی‌های خانگی بایرن‌مونیخ مقابل تیم‌های انگلیسی 12 پیروزی، 6 تساوی و 3 شکست بوده است. باوایایی‌ها مرحله گروهی نوزدهمین دوره لیگ قهرمانان اروپا را با زدن هشت گل آغاز کرده‌اند و در حال حاضر با 6 امتیاز صدرنشین گروه F هستند.

در سوی دیگر آرسنال در آخرین بازی‌اش از دور رفت از مرحله گروهی بود که با شکست بایرن امید خود برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را زنده نگه داشت. شاگردان آرسن ونگر حالا با سه امتیاز در رده سوم این گروه هستند.

فصل گذشته که باواریایی‌ها به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان رسیدند، بایرن تمام 6 بازی خانگی‌اش را با برد پشت‌سر گذاشت، رکوردی که نشان می‌دهد آرسنال در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا کار سختی در پیش خواهد داشت، تیمی که برای پنجمین فصل متوالی با تیم‌های آلمانی همگروه شده است.

مصدومانی که در ترکیب بایرن‌مونیخ هستند عبارتند از ماریو گوتسه (کشاله ران)، آرین روبن (زانو) و سباستین رود (نامشخص)، این در حالی است که حضور بازیکنانی نظیر بداشتوبر (کشاله ران) و خوان برنات (کشاله ران) در هاله‌ای از ابهام است.

آرسن ونگر هم در تیم خود آسیب‌دیدگانی همچون میکل آرترا (قوزک پا)، دیوید اوسپینا (کتف)، اوکسلید چمبرلین (همسترینگ)، آرون رمزی (همسترینگ)، روسیچکی (زانو)، تئو والکات (کشاله ران)، دنی ولبک (زانو) و جک ویلشر (کشاله ران) دارد.

برنامه کامل بازی‌های دور چهارم لیگ قهرمانان اروپا را در زیر مشاهده می‌کنید:

سه‌شنبه 12 آبان

گروه A
رئال‌مادرید - پاری‌‌سن‌ژرمن (23:15)
شاختار دونتسک - مالمو (23:15)

گروه B
منچستریونایتد - زسکا‌ مسکو (23:15)
پی‌اس‌وی‌ آیندهوون - ولفسبورگ (23:15)

گروه C
آستانه - اتلتیکو مادرید (18:30)
بنفیکا - گالاتاسرای (23:15)

گروه D
بورسیا مونشن‌گلادباخ - یوونتوس (23:15)
سویا - منچسترسیتی (23:15)

چهارشنبه 13 آبان

گروهE
بارسلونا - باته بوریسوف (23:15)
رم - بایر‌لورکوزن (23:15)

گروه F
بایرن‌مونیخ - آرسنال (23:15)
المپیاکوس - دیناموزاگرب (23:15)

گروه G
چلسی - دیناموکیف  (23:15)
مکابی - پورتو (23:15)

گروه H
خنت - والنسیا (23:15)
لیون – زنیت (23:15)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس