دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما منتظر تشکیل شورای هماهنگی فعالان اصولگرا در جریان انتخابات هستیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام ورهبری در نشست خبری که عصر امروز در دفتر مرکزی جامعه مهندسین برگزار شد، با اشاره به 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی گفت: 13 آبان ماه از استثنائاتی است که طبق قانون مصوب مجلس به نام روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه سمبل استکبار در دنیا حاکمیت آمریکا است، گفت: شعار محوری که با شعارهای انقلاب اسلامی عجین شده، شعار مرگ بر آمریکاست؛ ما با ملت آمریکا کاری نداریم بلکه این شعار سمبل مبارزه با سیاست‌های استکباری دولت آمریکاست.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای مبارزه با نفوذ جدی آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد، این مسئله باید جدی گرفته شود و دولت باید مراقبت و رصد کند که اجرای برجام با ملاحظات رهبری و قانون مصوب مجلس صورت گیرد.
 
باهنر گفت: ما غیر از مسئله هسته‌ای هیچ مذاکره دو طرفه‌ای با آمریکا نداریم و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند باید از ورود کالاهای آمریکایی و به ویژه کالاهای مصرفی آن جلوگیری شود.
 
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت قطعی اعلام کرده است که در تعیین مصادیق انتخابات مجلس ورود پیدا نمی‌کند و گفته‌اند که اگر ضرورت داشته باشد فقط در مورد کاندیداهای قم اظهار نظر می‌کنند. البته ما تأکید داشته‌ایم که جامعتی موضوع انتخابات را دنبال کنند ولی جامعه مدرسین در این زمینه قرار نیست اظهار نظر کنند؛ لذا جامعه روحانیت مبارز هیئتی را برای بحث انتخابات و تشکیل این شورای هماهنگی اصولگرایان مشخص کرده و ما با این هیئت جلساتی را برگزار کرده‌ایم و این هیئت در حال رایزنی با بخش‌های دیگر اصولگرایی هستند.
 
باهنر ادامه داد: ما منتظر تشکیل شورای هماهنگی فعالان اصولگرایی در جریان انتخابات مجلس دهم هستیم و در حال حاضر با توجه به عدم حضور جامعه مدرسین برای تعیین مصادیق انتخابات، جامعه روحانیت مبارز کار را پیش می‌برد و امیدواریم که هرچه زودتر این موضوع به نتیجه رسیده و شورای هماهنگی اصولگرایان تشکیل شود.
 
وی درباره حوزه‌های انتخابیه گفت: کشور 205 حوزه انتخابیه دارد که از این تعداد حدود 175 حوزه تک نفره و بقیه حوزه‌ها دو و سه نفره هستند و غیر از تهران که 30 نفره است، تبریز با 6 نفر در رتبه دوم قرار دارد. ارائه لیست به حوزه‌های انتخابیه دونفر به بالا مربوط می‌شود و در حال حاضر مطالعات و مذاکرات در این زمینه انجام شده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به عدم وجود احزاب سازمان یافته در کشور یادآور شد: قصد نداریم که در استان‌ها دخالت کنیم اما با رابطین استانی در تعامل هستیم و در حال حاضر شورای هماهنگی استان‌ها تشکیل شده و معین‌ها و رابطین استانی ما نیز انتخاب شده‌اند.
 
باهنر درباره زمان ارائه لیست انتخاباتی خاطرنشان کرد: در لیست تهران به صورت متوسط هزار نفر ثبت نام می‌کنند که از این تعداد فقط 100 نفر قابل بررسی هستند و بقیه اشتهار لازم را برای نامزدی در انتخابات ندارند.
 
وی درباره حضور لاریجانی در شورای هماهنگی اصلاح طلبن تصریح کرد: لاریجانی ظرفیت بزرگی برای جریان اصولگرایی است و اگر چه دوستان نتوانستند چیزی تحت عنوان حزب تأسیس کنند اما آقای لاریجانی ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود.
 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اظهارات حسینی وزیر سابق ارشاد درباره لاریجانی افزود: آقای حسینی سخنگوی آقای لاریجانی نیست و این توهماتی است که برخی از دوستان دارند؛ چرا که آقای لاریجانی از ظرفیت‌های موثر اصولگرایی است و مفهومی ندارد که او را در طیف اصلاح طلبان بدانیم؛ تلاش‌مان این است که همه اصولگراها دور یک میز بنشینند و انشاءالله موفق هم خواهند شد.
 
باهنر با بیان اینکه مرادمان از وحدت، ائتلاف است نه وحدت فلسفی، تصریح کرد: ما در حال حاضر برای ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان تلاش می‌کنیم. چرا که معتدلین و تندروها در یک دیگر حل نمی‌شوند.
 
وی با اشاره به نشست وین و حضور جمهوری اسلامی در این نشست، گفت: ما خودمان را به این نشست دعوت نکرده بودیم و کسانی که دور این میز نشستند، متوجه شدند که بدون حضور ایران راه حلی برای سوریه متصور نیست. در نشست وین ما بودیم که شروطی را تعیین کرده و گفتیم که نباید درباره بشار اسد و ادامه ریاست جمهوری او تصمیم گیری شود وتنها مردم سوریه باید در این خصوص تصمیم بگیرند. در این نشست گفتیم که تجزیه و قومی قبیله‌ای کردن سوریه را قبول نداریم و بودن و نبودن بشار اسد ارتباطی به قدرت‌های خارجی ندارد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی درباره دعوت فراکسیون رهروان ولایت از رئیس سازمان صدا و سیما و عادلانه بودن این دعوت گفت: من در این جلسه حضور نداشته‌ام، اما این موضوع یک روال معمولی است که فراکسیون‌های قدرتمند مجلس از مسئولان دعوت کرده و سوالات و رایزنی‌هایی دارند و مسئولان نیز برای پاسخگویی به نقدها حضور پیدا می‌کنند.
 
باهنر درباره حضور نمایندگان در رسانه ملی گفت: رسانه ملی در این زمینه آیین نامه و مقرراتی دارد که ما آن را قبول داریم. به دلیل اینکه رسانه ملی تأثیر بالایی در انتخابات دارد، باید محتاطانه‌تر عمل کند. البته از نظر قانونی 10 یا 15 روز مانده به انتخابات آزادی تبلیغات وجود دارد، اما صدا و سیما باید ملاحظات خود را جدی‌تر کند.
 
وی درباره نحوه بررسی برجام در رسانه ملی خاطرنشان کرد: مدیریت صدا و سیما از مدیریت‌های خطیر، پیچیده، سنگین و حساس است و این رسانه باید منعکس کننده معدل افکار 75 میلیون نفر باشد. ضمن اینکه سیاست‌های نظام را نیز رعایت کند و سلایق مختلف را جذب کرده و در انعکاس اخبار صداقت لازم را داشته باشد. به هر حال ما برای آقای سرافراز که اصولگرای جدی است، آرزوی توفیق کرده و به او کمک خواهیم کرد.
 
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که نقد برجام در شبکه‌های رسانه ملی انجام شد، آماری از کمیت آن در رسانه‌ها منتشر شد. اما باید توجه داشت که نمی‌توان کیفیت آن را اندازه‌گیری کرد.
 
باهنر در خصوص سفر جک استراو به کشور و حاشیه حضور این فرد افزود: اگر اعتراضاتی داخل کشور باشد، اشکالی ندارد ولی این اعتراضات نباید تبدیل به تهاجم فیزیکی شود و اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد، نظام با آن برخورد می‌کند؛ این مسئله از مواردی است که مسئولان باید به آن دقت کرده و وزارت امور خارجه و اطلاعات دقت لازم را دارند.
 
وی در خصوص برچیده شدن سانترفیوژها علی رغم نامه مقام معظم رهبری و عدم تشکیل هیئت ناظر بر حسن اجرای برجام، اظهار داشت: همانطور که در نامه مقام معظم رهبری آمده است، شورای امنیت ملی باید به سرعت هیئت ناظر بر حسن اجرای برجام را تشکیل دهد و این شورا پیشنهادات خود را ارائه و کار خود را آغاز کند؛ ما در قانون مصوب مجلس کمیسیون امنیت ملی را مأمور کردیم که اجرای مفاد برجام را در چارچوب بندهای 9 گانه رهبری و قانون مجلس پیگیری کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئولان ناظر باید در فواصل کوتاهی از طریق رسانه ملی به افکار عمومی اطلاع دهند که آیا برای کم کردن سانترفیوژها پیش مقدمات آن انجام شده است یا خیر. دولت باید هرچه زودتر هیئت نظارت را ایجاد کند.
 
باهنر در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه با توجه به اینکه بعد از سیل ایلام و حادثه اهواز دولت فعلی مسئولیت را به گردن دولت قبلی می‌اندازد، نظر شما چیست، یادآور شد: وقتی هر دولتی برسر کار می‌آید دست به نقد دولت قبل می‌زند ولی باید توجه داشت که کشور براساس کار خدمت گذاران گذشته و فعلی شکل گرفته است. طبیعی است که برخی دولت‌ها در برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند. اما نباید بر تکیه بر نقد گذشته حکومت کرد و اینکه مجلس و دولت و مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور بخواهند با نفی گذشته خود را اثبات کنند کار صحیحی نیست و مهم این است که دولت‌ها بحران را مدیریت کرده و مشکلات ناشی از آن حوادث را به حداقل برسانند.
 
وی در خصوص تلاش رسانه‌های اصلاح طلب برای ایجاد تفرقه میان اصولگرایان تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم که خواب اصلاح طلبان تعبیر نشود و اصولگرایان به وحدت برسند.
 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان در پاسخ به این پرسش که برای نزدیک کردن طیف پایداری و رهروان چه مذاکراتی کرد‌ه‌اید، گفت: ما به همه اصولگرایان همواره در حال مذاکره هستیم و هر هفته جلسات دو یا چند جانبه برگزار می‌شود و به حمدالله تمام طیف‌های اصولگرایی به این جمع بندی رسیده‌اند که وحدت جزو مبرم‌ترین وظایف جریان اصولگرایی است.
 
باهنر خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور طیف‌های مختلفی مانند جبهه پایداری، جبهه پیروان و جمعیت ایثارگران تشکیل شد، همه ما اعلام و اقرار کردیم که ما مجلس دهم اصولگرایی که شخص من و امثال من در آن نباشد را به مجلس اصلاح طلبی که اصولگرایان در اقلیت باشند، ترجیح می‌دهیم. لذا ما همواره در حال مذاکره بوده و هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس