معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تصور می‌کنیم که تا حدود دو ماه دیگر به مرحله‌ای برسیم که برجام به‌طور کامل اجرایی شود و از طرف مقابل با توجه به اجرای تعهدات تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ضمن ابراز "با اجرایی شدن برجام، امیدواریم تا دو ماه دیگر تحریم‌ها برداشته شود" شرکت در حل مشکلات منطقه و توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را در شرایط پساتحریم، اولویت بعدی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

عباس عراقچی در پاسخ گفتگو با جماران و در پاسخ به سؤالی در مورد روند اجرایی شدن برجام و زمان برداشته شدن تحریم‌های یک‌جانبه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: روند اجرایی شدن برجام تقریباً شروع شده است و طرفین روند اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد پیگیری برجام در ایران درباره چگونگی پیگیری روند اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک در کشورمان و انتظاراتی که از طرفهای مقابل در این خصوص می‌رود، نیز افزود: ما طبق جدول زمانی که پیش رو داریم، تصور می‌کنیم که تا حدود 2 ماه دیگر به مرحله‌ای برسیم که برجام به‌طور کامل اجرایی شود و از طرف مقابل با توجه به اجرای تعهدات، تحریم‌ها برداشته شود.

عراقچی همچنین مهم‌ترین اولویت دستگاه دیپلماسی کشورمان بعد از به نتیجه رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها را نیز تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: مهم‌ترین اولویت اول طبیعتاً تکمیل مراحل اجرای برجام و بعد از آن مشارکت فعال جمهوری اسلامی در حل مشکلات و مسائل منطقه است.

وی یادآوری کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند منطقه ما دچار چالش‌های بسیار متعددی است و مسلم است سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز باید با یک نگاه راهبردی به موضوعات منطقه بپردازد.

عراقچی ضمن تأکید بر اینکه مشکلات منطقه در اولویت دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های مهم دستگاه دیپلماسی کشورمان دانست.

رئیس ستاد پیگیری برجام در ایران تصریح کرد: در مسئله اقتصاد مقاومتی به‌خصوص بعد از اجرای برجام که موانع بر سر راه برداشته خواهد شد، وظیفه وزارت امور خارجه است که در اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کرده و به پیشرفت کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی کمک کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    وقتی تو سختی مقاومت نداریم نمی دانم در راحتی چگونه باید مقاومت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس