کد خبر 489871
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه سیل و آب‌گرفتگی در 24 استان کشور از امدادرسانی به 14 هزار و 600 تن خبر داد.

 به گزارش مشرق، دکتر ناصر چرخساز رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: از پنجم آبان‌ماه امسال تا پیش از ظهر امروز 24 استان کشور درگیر سیل و آب‌گرفتگی بودند که در این استان‌ها تیم‌های امدادی به 14 هزار و 600 تن امدادرسانی کرده و 1100 نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

وی، استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، قزوین، همدان، گیلان، تهران، زنجان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، مرکزی، سمنان، مازندران، اردبیل، قم، کرمان، خراسان‌ جنوبی و خراسان رضوی را جزو 24 استان دچار سیل و آب‌گرفتگی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز امدادرسانی به هفت استان ایلام، خوزستان، لرستان، اصفهان، کرمان، مازندران و گیلان ادامه دارد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خسارات جانی ناشی از این حادثه گفت: تاکنون برابر آمارهای ما 9 تن در این حادثه فوت شده و 9 تن دیگر نیز دچار مصدومیت شده که پنج تن آنها به شکل سرپایی و 4 تن نیز به بیمارستان انتقال داده شدند.

به گفته چرخساز 1600 تن از امدادگران سازمان امداد و نجات در قالب 370 تیم در این عملیات حضور داشته‌اند. همچنین 200 چادر، 2600 تخته پتو، 300 شعله چراغ والور، قریب به 10 هزار قرص نان و حدود 4000 بطری آب معدنی و 2000 قوطی کنسرو میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از آماده‌باش تمام پایگاه‌های امداد و نجات در کشور خبر داد و گفت: به دنبال ادامه بارندگی‌ها، تمامی پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر کشور در حالت آماده‌باش هستند، ضمن اینکه در 10 استانی که پیش‌بینی برف و کولاک شده بود، این آماده‌باش به شکل ویژه‌تری وجود دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس