کد خبر 489712
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت که در سال 91 ابلاغ شد، هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش مشرق ، چند کیلومتر آن طرف‌تر از خلیج فارس مشغول برداشت نفت از میدانهای مشترک است آب در دلش تکان نمی خورد و به قولی تاج سری است برای خودش.

اما داستان هم شغلانش در این ور آب ها کمی فرق دارد در همان دمای 90 درجه کار می کنند اما از وضعیت حقوقی خود ناراضی هستند و البته این متخصصین نفتی کشور پیشنهادهایی هم از آن سوی آب دارند که بیایید ما هوایتان را داریم!!!

ازهمسایه کوچک جنوبی مان حرف می زند که برای جلو افتادن در استخراج نفت و برداشت گاز هرکاری می کند حتی حقوق چندین برابری به کارکنانش می دهد که در مقابل درآمدی که دارد ناچیز است؛ این جملات بخشی از صحبتهای مشترک کارکنان میدان های گازی و نفتی کشور است که از شرایط شان ناراضی اند و از آیین نامه ای سخن می گویند که نزدیک به یک سال از وعده اجرایی نشدنش گذشته است.

آیین نامه ای که با عنوان نظام های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت در تاریخ ۱۹. ۲ .۱۳۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی و در آذر ماه سال ۱۳۹۳ به امضای رییس جمهور رسیده و نهایتا برای اجرا به وزارت نفت ابلاغ شد.

اما این آیین نامه شامل چندین تبصره و بند بود که از مهمترین بندهای آن، می توان به تعیین حقوق و مزایای کارکنان نفت اشاره کرد، که از زمان ابلاغ آن به تناسب موقعیت و زمان، مطالبی از سوی مدیران ارشد نفت مبنی بر بهبود شرایط و اوضاع کارکنان نفت بخصوص اقماری ها مطرح شد امیدبخش آینده بهتری برای نفتی ها بود اما این آیین نامه با وجود ابلاغ همچنان اجرایی نشده و تعویق در اجرای آن همچنان ادامه دارد اما مهمترین دلیل بیان شده برای تعویق زمان اجرای آن، مشکلات نقدینگی و مالی وزارت نفت است.

**کسی پاسخگو نیست

اما وقتی به سراغ مسولان امر رفتیم علت اجرایی نشدن آن را جویا شدیم کسی حاضر به پاسخگویی نبود.

جعفر مدنی‌زادگان مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: آیین نامه استخدامی کارکنان وزارت نفت تاکنون از سوی مسئولان به شرکت ملی نفت ابلاغ نشده است.

وی تاکید کرد: وزارت نفت باید برای حمایت از این اقشار برنامه‌ریزی اصولی داشته باشد تا آیین‌نامه تایید شده از سوی دولت در کشور را اجرایی کنند.

مدنی‌زادگان تصریح کرد: وزارت نفت در زمان شروع فعالیت کار خود را 58 هزار نفر آغاز کرده و اکنون به 2200 نفر رسیده است بنابراین اداره کردن چنین اداره در شرایط موجود به سختی امکانپذیر است.

**آیین نامه ای که چشم انتظار اجراست

سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص گفت: جای تاسف است که مصوبه‌ یا قانون در کشور به تصویب برسد و توسط بزرگان به رسمیت شناخته شود اما اجرایی نشود.

وی تصریح کرد: این موضوع به ضعف و نظارت دولت و مجلس برمی‌گردد که مصوبات و قانونهای خودشان را پیگیری نمی‌کنند.

حقوق و مزایای کارکنان شرکتهای تابعه وزارت نفت در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل قرار بود براساس این آیین‌نامه پرداخت شود.

براساس پیگیریها و مقایسه فیش حقوقی کارکنان وزارت نفت قبل و بعد از ابلاغ این آیین نامه هیچ تغییری نداشته است.

گفتنی است وزیرنفت که بر تلاشهای شبانه روزی نفتی ها واقف است و همواره از آنها قدردانی کرده می دانند که افزایش حقوق مادی و اعمال افزایش آن چقدر مهم بوده و تا چه اندازه میتواند بر انگیزه کاری و روحیه آنها بیفزاید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    تازه خود اینجا هم ما کارکنان شرکتی توی کالای نفت تهران از تبعیض با رسمی ها رنج میبریم( تفاوت حقوق و ساعت کاری و امتیازات نفت کارت و ویلاهای شمال و سفر کیش و وووووو چه برسه با اونهایی که تو اون گرما و شرایط سخت هستند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس