کد خبر 489638
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸

منافقین به شکل گسترده‌ای در تلاش اند تا با همکاری با گروهک‌هایی مانند داعش، یک جنگ مذهبی و طائفه‌ای در عراق به راه اندازد و در این جهت به‌طور مستقیم با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم اسرائیل و برخی سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط اند.

به گزارش مشرق، سرانجام صبر مردم عراق علیه فعالیت های مخرب گروهک منافقین لبریز شد و شیعیان عراق با عملیاتی قاطع، تعداد زیادی از آن ها را کشتند. ساعت 19 روز پنجشنبه گذشته به وقت محلی، اردوگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد که محل نگهداری عناصر گروهک تروریستی منافقین است، مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفت. سران منافقین ادعا کردند که در این حمله بیش از 80 موشک از انواع مختلف به لیبرتی اصابت و خسارات جانی و مالی بسیاری را به این گروهک تحمیل کرده است. منابع امنیتی عراق تعداد موشک‌های شلیک شده را 20 قبضه و منافقین نوع موشک‌ها را کاتیوشا و فلق اعلام کردند. مریم قجر عضدانلو رجوی، سرکرده منافقین، که در پاریس به سر می‌برد، به سرعت این عملیات را محکوم و از آمریکایی‌ها خواست تا حمایت خود را از اردوگاه لیبرتی به عنوان یک «کمپ موقت اسکان» بر عهده بگیرند و جان کری که خود را متعهد به حمایت از منافقین می داند، بلافاصله حمله به مقرّ این گروهک تروریستی را محکوم کرد، در حالی که وی در همین روزها با حضور در نشست وین ،ادعای حل بحران تروریسم در سوریه را دارد. این موضع وزیر خارجه آمریکا سند روشنی بر تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد توسط آمریکاست، چرا که وزیر خارجه این کشور در شرایطی حمله به لیبرتی را محکوم می کند که تاریخ جنایات منافقین را نادیده می انگارد و همزمان در نشست وین به دنبال حل بحران سوریه است، اما در همین حال، کشورش با حمایت از تروریست های النصره، آتش جنگ سوریه را بیشتر شعله ور می کند.

نکته جالب این که مریم رجوی، سرکرده منافقین اذعان دارد که لیبرتی یک کمپ موقت است، اما منافقین از سال 2011 تاکنون در آن مستقر بوده و حاضر به خارج شدن از آن نیستند. نام حسین ابریشمچی برادر مهدی ابریشمچی از سران گروهک نفاق و مسئول عملیات مهندسی که در آن چند تن از اعضای سپاه پاسداران و نیز مردم عادی و مؤمن به بدترین شکل ممکن شکنجه و بعد به شهادت رسیدند، نیز در بین کشته‌شدگان این عملیات دیده می‌شود.

در خصوص عملیات لیبرتی، سازمان منافقین اسامی 25 نفر از کشته شدگان خود را اعلام کرده است . وزیر خارجه آمریکا و برخی نمایندگان پارلمان اروپا ضمن حمایت از گروهک تروریستی منافقین این حمله را محکوم و خواستار التزام دولت عراق به وظایف خود شدند. گفتنی است پیش از این نیز حمله‌ای به محل حضور منافقین در کمپ اشرف در استان دیالی در شهریور ماه 92 صورت گرفته بود که منجر به کشته شدن بیش از 57 عضو این سازمان شد.

این دو عملیات را جیش المختار و رهبر آن «وثیق البطاط» بر عهده گرفته است. جیش‌ المختار یا حزب الله عراق در سال 2013 شکل گرفت. این گروه متشکل از شیعیان جنوب عراق است که تعداد زیادی از بستگان خود را در انتفاضه شعبانیه در سال 1991 میلادی از دست دادند. این قیام که شیعیان جنوب عراق به راه انداختند توسط ارتش بعث و با کمک سازمان تروریستی منافقین به شدت سرکوب شده و تعداد زیادی از انقلابیون به شهادت رسیدند. وثیق البطاط ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات روز پنجشنبه لیبرتی عنوان داشت: جیش المختار که متشکل از خانواده‌های قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هر چه سریع تر خاک عراق را ترک کنند، اما آنها علیرغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی اصرار بر اشغال بخشی از خاک عراق را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است. رهبر جیش المختار به سران گروهک تروریستی منافقین هشدار داد که اگر هر چه سریع تر خاک عراق را ترک نکنند، احتمال تکرار این گونه عملیات‌ها وجود دارد. اردوگاه لیبرتی در سال 2011 از محل اسکان ارتش آمریکا به محل حضور منافقین تبدیل شد، اما روند انتقال آن ها به خارج از عراق طی 4 سال گذشته به کندی انجام می‌گیرد.

یکی از دلایلی که خشم و نفرت مردم عراق را نسبت به منافقین تشدید کرده است، همکاری این گروه با تروریست های داعش است. منافقین معتقدند که نظام سیاسی جدید در عراق پشتیبان خط مقاومت و پایگاهی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است؛ لذا به شکل گسترده‌ای در تلاش  اند تا با همکاری با گروهک‌هایی مانند داعش، یک جنگ مذهبی و طائفه‌ای به راه اندازند. دولت عراق، اقدامات مهم و مؤثری در تضعیف این گروهک داشته است، اما این گروه به‌طور مستقیم با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و برخی سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط است؛ به‌همین‌خاطر امکان اخراج نهایی آن ها تاکنون میسّر نشده است.

این گروه در سوریه نیز با تروریست ها همکاری دارد. اسناد انتشار یافته توسط پایگاه خبری ویکی لیکس تاکید می کند که گروهک تروریستی منافقین در قتل عام ها و کشتارهای انجام شده علیه مردم مناطق مختلف سوریه طی بحران حاکم بر این کشور دست داشته است. با توجه به این فعالیت ها باید تکرار این گونه عملیات ها را علیه منافقین منتظر بود. منافقین، تاریخی از جنایت و کشتار مردم بی گناه را در پرونده دارند و اکنون ماهیت آن ها با ترور و همکاری با تروریست ها گره خورده است، اما این آتش افروزی آن ها را در آستانه نابودی قرار داده است و ملت عراق نمی تواند وجود عاملان کشتار پدران و مادران خود را در خاک کشورشان تحمل کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    0 0
    بی آبروتر از منافقین خودشان هستند در فیلم مختار حال و روز شمر و عمرو سعد را ببینید آدم یاد منافقین می افتد عمرو سعد در محفل والی زبیری به شمر میگوید ما چوب دو سر نجس شده ایم منافقین هم الان دقیقا همین حال و روز را دارند برای هر دیکتاتور و ظالمی مزدوری کرده اند و الان مانند دستمال نجس به بیرون پرتاب شده اند نمی دانند به کجا بروند مرگ بر منافقین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس