صادق کرمیار نویسنده کتاب تحسین شده "نامیرا" می‌نویسد: راستی چرا هر یک از اهالی ادب و هنر را می بینم، اینگونه رنجور و خسته و در انزوای خویش خواسته اند!؟

این روزها اهالی قلم هم مانند اغلب اهالی فرهنگ و هنر حال و روز چندان خوبی ندارند و به قول صادق کرمیار در انزوایی خود خواسته‌اند.
صادق کرمیار نویسنده کتاب تحسین شده و بسیار خواندنی "نامیرا" با قراردادن عکسی از روزهای عزاداری اباعبدالله در صفحه شخصی‌اش در فضای فضای مجازی می‌نویسد :

سومین شب هیات سوگواری سالار شهیدان در منزل سید مهدی شجاعی عزیز که بعد از چند ماه دیدمش، چه تکیده و رنجور اما با همان شوق کودکانه برای برپایی مجلس جدش.
سید مجتبی حسینی عزیز که بسیار از گفتار و رفتارش آموخته ام. آنگاه که سرپا و سرحال دیدمش بسیار خوشحال شدم که دعاهای دوستانش برای تندرستی اش مستجاب شد.
ابوالفضل زرویی عزیز که گرچه توانسته چند عمل جراحی قلب را پشت سر بگذارد، اما تکیده خود را به هیات رساند.
راستی چرا هر یک از اهالی ادب و هنر را می بینم، اینگونه رنجور و خسته و در انزوای خویش خواسته اند!؟


اهای رنجور و تکیده قلم در هیات عزاداری +عکس

اما این هنرمندان که صادق کرمیار از آنها نام برده چه کسانی هستند:

سید مهدی شجاعی که اغلب او را با کتاب مانایش درباره حضرت فاطمه زهرا(س)، "کشتی پهلوگرفته" میشناسند ، نویسنده‌ای است که  هشت سال مسؤولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامهٔ جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامهٔ صحیفه را به عهده داشت. سال‌های متمادی مسؤولیت سردبیری مجله رشد جوان را برعهده داشت و هم‌زمان در سمت مدیر انتشارات برگ به انتشار حدود ۳۰۰ کتاب از نویسندگان و هنرمندان و محققان کشور همت گماشت.

اهای رنجور و تکیده قلم در هیات عزاداری +عکس

مسؤولیت داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به‌شمار می‌روند.

اگرچه رشته تحصیلی‌اش ادبیات نمایشی بوده و چند نمایش‌نامه هم به دست چاپ سپرده، اما بیش‌تر بر روی داستان‌نویسی متمرکز شده و مجموعه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند مانند «سانتاماریا»، «غیر قابل چاپ» «سری که درد... می‌کند» را منتشر کرده است.

وی در نظرسنجی پیامکی برنامه تلویزیونی کارنامه از شبکه چهار سیما در سال ۱۳۹۲ به عنوان مورد‌پسندترین نویسنده ایران از سوی مخاطبان شناخته شد.


اهای رنجور و تکیده قلم در هیات عزاداری +عکس


ابوالفضل زرویی نصرآبادی از پیشکسوتان طنزنویسی است که بسیاری از طنزنویسان امروز مستقیم یا باواسطه از شاگردان او بوده‌اند. او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی، عبدل و... در نشریاتی مانند نشریات موسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس، تماشاگران و... ظنز نوشته است. در تابستان ۱۳۷۱ کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در پاسخ به سوال مصاحبه کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: «چشم امیدتان در طنز نویسی امروز به کیست؟» می‌گوید: «…قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ ملانصرالدین ـ (ابوالفضل زرویی نصرآباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن می‌شوند. شهر چراغانی خواهد شد…» و علی موسوی گرمارودی نیز در طلیعه تابستان ۱۳۸۹ ابوالفضل زرویی را عبید زاکانی طنز معاصر نامید.


اهای رنجور و تکیده قلم در هیات عزاداری +عکس


مهندس سيد مجتبي حسيني، متولد سال ۱۳۳۸ ه.ش، تحصيلات حوزوي خود را از سال دوم راهنمائي آغاز کرد و در سن سي‌سالگي به درجه اجتهاد رسيد. وي همچنين به‌طور هم‌زمان كارشناسي مهندسي راه و ساختمان از دانشگاه تهران، و پس از آن كارشناسي‌ارشد معماري و كارشناسي‌ارشد فلسفه علم را نيز به پرونده علمي خود افزود. از اين مهندس اسلام‌شناس تاكنون بيش از بيست تأليف در حوزه دين‌پژوهي و بيش از هزار ساعت سخنراني منتشر شده است.

آثار مکتوب منتشر شده توسط مهندس حسيني عبارتند از بازگشت (نگاهي به مبحث رجعت)،با حسين تا مهدي (ع)،مقامات اولياء جلد ۱
مقامات اولياء جلد ۲، مرگ، نگاه به زن، در ولايت مهدي (عج)، شكوفايي شخصيت و روش‌هاي آن، انسان در پويه تاريخ، معرفت و محبت (پويش پيامبر ۱)، خلقت تا بعثت (پويش پيامبر ۲)، بعثت تا رحلت (پويش پيامبر ۳)، معراج (پويش پيامبر ۴)، وحي، تجربه نبوي و خاتميت (پويش پيامبر)، حضرت سكينه (س)، اسطوره ادب و عرفان و موعود غدير.


اهای رنجور و تکیده قلم در هیات عزاداری +عکس

کرمیار با نوشتن رمان‌هایی مانند «نامیرا» و «دشت‌های سوزان» و نیز کارگردانی سریال‌هایی همچون یک روز قبل و خاطرات مرد ناتمام شناخته می‌شود. وی که دارای گواهی‌نامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نگارش چندین رمان، فیلمنامه سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و نیز کارگردانی چندین فیلم و سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد. در عین حال بیش از پنج سال مدیریت ادبی و هنری در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از دیگر فعالیت‌های کرمیار در عرصه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.
وی نویسنده و سردبیر برنامه ادبی شبانه رادیو سراسری با نام «در انتهای شب» و نویسنده و کارگردان چند فیلم و سریال تلویزیونی هم بوده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس