همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند ۲ زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده فوت کردند.

 به گزارش مشرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.

با وقوع فاجعه اخیر «منا» و روبرو شدن خانواده‌های داغدار زائران با شوک شدید روحی، به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه‌ می‌شود در ارسال مطالب مرتبط با این موضوع دقت بیشتری کنند.

**شایعه**

همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مدینه قبل که اعمال حج خود را انجام داده‌اند مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با استناد به یک خبر خبرگزاری فارس ادعا می‌کند 2 زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده بر اثر ورود ناگهانی یک کامیون فوت کردند.

مرگ 2 زائر ایرانی در فرودگاه جده مربوط به 2 سال گذشته است+عکس 

**واقعیت**

در حالی که بازگشت کاروان حجاج آغاز شده،‌ هیچ‌ حادثه‌ جدیدی در هنگام بازگشت حجاج رخ نداده است و تاکنون زائران به سلامت به شهرهای خود رسیده‌اند.

سانحه فرودگاه جده و مرگ 2 زائر ایرانی نیز مربوط به 2 سال گذشته است. در سال 92 ورود ناگهانی کامیون سعودی به محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده منجر به کشته شدن 2 زائر و مجروح شدن 2 تن شد.

مرگ 2 زائر ایرانی در فرودگاه جده مربوط به 2 سال گذشته است+عکسمرگ 2 زائر ایرانی در فرودگاه جده مربوط به 2 سال گذشته است+عکس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    چه اخبارهایی رو میگید که تا الان سری بوده
  • امیر ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    داخل آرشیو سایت های خبری هست
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این عکس قدیمیه مال پارسال یا پیارسال که کامیون تو جده رفت تو سالن انتظار
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این عکس قدیمیه مال پارسال یا پیارسال که کامیون تو جده رفت تو سالن انتظار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس