کد خبر 489156
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

آلبوم موسیقی خونین دلان از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری، دیروز شنبه نهم آبان ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش مشرق، این آلبوم که در سه سی دی عرضه شده، مجموعه نوحه نواهای مرحوم حسین بابای مشگین را در بر می گیرد که توسط حاج عباس کیاماری و فرهاد کیاماری بازخوانی شده است.

مرحوم مشگین، نوحه خوان و آهنگ سازی بود که با عارف قزوینی حشر و نشر داشت. وی از نقال های معروف دوره قاجار بود که به تهران آمده و در امامزاده یحیی پاتوقی به نام حاج حسین بابای مشگین درست کرد؛ از آنجایی که فرزند وی، عباس کیاماری در خدمت پدر بود، این اشعار و نوحه ها را شنیده، سبک آن ها در ذهنش مانده بود؛ تا اینکه حدود سه سال پیش به پیشنهاد حوزه هنری، این نوحه ها ثبت و ضبط شد و هم اکنون بخش نخست آن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،حسین بابای مشگین که خود مبدع سبک زمینه خوانی بوده، مجموعه نوحه نواهای این اثر را با تسلط بر ردیف موسیقی، آهنگسازی کرده و اینک پس از گذشت سال ها و با روایت نسل به نسل، این نوحه نواها این بار توسط حاج عباس کیاماری و فرهاد کیاماری به اجرا درآمده است.

** ** صدور مجوز برای یک تک آهنگ و آلبوم
واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز تک آهنگی با صدای حامد زمانی و نیز آلبومِ «شب خیالی» مهدی مدرس را صادر کرد.

واحد نظارت و ارزشیابی این دفتر مجوز تک آهنگ «شکوه پدافند» را به آهنگسازی و تنظیم امید رهبران، شعر علی فردوسی وخوانندگی حامد زمانی را صادرکرد.

تک آهنگ «شکوه پدافند» به سفارش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.

واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی، همچنین مجوز آلبوم «شب خیالی» مهدی مدرس را صادر کرد. مهدی مدرس در گفتگو با روابط عمومی دفتر موسیقی ضمن بیان اینکه قطعه های این آلبوم عمدتاً درفضای مجازی پخش خواهد شد، گفت: آلبوم شب خیالی، گزیده ی برخی از کارهایی بوده که ازسه سال پیش تهیه شده است و این آلبوم، از طریق سایت های مجاز و اینترنت در اختیار مخاطبان قرار می گیرد .

این خواننده ی پاپ کشور، ازحضور آهنگسازان و تنظیم کننده های مختلف در این آلبوم خبر داد و بیان داشت: برخلاف آلبوم های قبلی ام که آهنگسازی و تنظیم و ملودی، غیر از یک قطعه از کارهای خودم بود، در این آلبوم از دیگر دوستان، که درکارشان حرفه یی هستند استفاده کرده ام، زیرا این کار می تواند از نظر شنیداری، متنوع تر باشد و مخاطبان می توانند تفاوت کار را نسبت به آلبوم های دیگر من ببینند.

وی درادامه افزود: در این آلبوم قطعه های عاشقم، دریا و شب برفی از کارهای خودم است و حس دیگری به آن ها دارم و در تنظیم قطعه ها از نظرهای دوستان تنظیم کننده استفاده کرده ام. این آلبوم نسبت به آثاری که تا امروز از من وارد بازار شده، اثر کامل تری خواهد بود.

وی درادامه گفت: بزودی آلبوم چند رسانه یی از مجموعه ی شش نماهنگی که قبلاً مجوز دریافت کرده، وارد بازار خواهم کرد تا مخاطبان راضی تر باشند، زیرا آلبومی که به صورت چند رسانه یی منتشرخواهد شد، شامل چند کنسرت، به صورت قطعه های تصویری و نماهنگ خواهد بود.

آلبوم موسیقی« شب خیالی» دارای هفت قطعه است: که آهنگسازی و تنظیم آن را انوشیروان تقوی، مهدی مدرس، فربد فروغی، شاهین طاهری، معین حبیبی و سید محمد میربستانی انجام داده اند .

شعرهای این آلبوم را نیز مهدی مدرس، سایه سبک بار، رامین حسینی، میلاد تهرانی و پریسا شکیب سروده اند.

دفتر موسیقی در حالی مجوز این آلبوم را صادر کرده که برخی سایت ها از«ممنوع الفعالیت» بودن این خواننده ی پاپ اخبار کذ بی منتشر کرده بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    اجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس