همزمان با افزایش گاز رسانی به شهرها و روستاها و همچنین صنایع عمده و نیروگاه‌ها مصرف سوخت مایع در کشور کاهش و منجر به صادرات انواع فراورده نفتی در 7 ماه گذشته شد.

به گزارش مشرق، با آغاز فصول سرد سال مصرف سوخت فصیلی از جمله گاز طبیعی و انواع فراورده های نفتی در کشور افزایش می‌یابد.

افزایش گاز رسانی در برخی از شهرها و روستاهای کشور که از نعمت گاز طبیعی بی بهره بوده‌اند و همچنین افزایش گاز رسانی به صنایع و نیروگاه ها موجب شده است تا مصرف این سوخت پاک افزایش یابد و در عوض شاهد کاهش مصرف فراورده‌های نفتی باشیم که از نظر ارزشی بسیار گرانبها است.

این گزارش حاکی است کاهش مصرف فراورده‌ای همچون نفت سفید و گازوئیل و گاز مایع موجب افزایش صادرات این فراورده های نفتی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در 7 ماهه سال جاری 700 هزار تن گازوئیل به افغانستان، عراق، ارمنستنا و پاکستان صادر شده است.

همچنین در این مدت 30 هزار تن گاز مایع (ال پی جی ) به پاکستان و 2 هزار و 500 تن نفت سفید نیز به کردستان عراق صادر شده است.

این گزارش اضافه می کند با افزایش تولید سوخت هواپیما در برخی از پالایشگاه های کشور نیز ایران به صادرکننده سوخت هواپیما نیز تبدیل شده است به طوری که در 7 ماه سال جاری حدود 7 هزار و 500 تن سوخت هواپیما به افغانستان و ارمنستان صادر شده است.

این گزارش اضافه می کند همانطور که در ابتدای این گزارش آمد گازرسانی به نیروگاه ها منجر به افزایش صادرات فراورده های نفتی شد‌، سال‌ گذشته گازرسانی به نیروگاه‌ها رشد قابل قبولی داشت و با ثبت رکوردی جدید به رقم بی سابقه ٥٠ میلیارد مترمکعب گاز رسید.

افزایش صادرات فراورده نفتی به دلیل هدف گذاری مسئولان وزارت نفت در ابتدای سال جاری بود که انتظار می رود با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع صادرات فراورده نفتی نیز افزایش و از این طریق برای کشور درآمدزایی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس