کد خبر 488310
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

رئیس مجلس در دیدار با خانواده عالم ربّانی مؤیدی‌ قمی گفت: آقای رکن‌آبادی را به بیمارستان منتقل کردند که عربستان این موضوع را رد کرد، البته ردّ وی پیدا شده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (جمعه) با حضور در منزل آیت‌الله مؤیدی‌قمی مفسر قرآن و استاد اخلاق که در فاجعه تأسف‌بار منا جان خود را از دست داده است، با خانواده آن مرحوم دیدار کرد و درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت.

رئیس مجلس برای آن فقیه عالیقدر طلب مغفرت و رحمت و برای خانواده ایشان طلب صبر کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به ابعاد فاجعه بزرگ منا، گفت: این حادثه ضایعه‌ای برای کشور بود و برای تعیین سرنوشت مفقودین در حال پیگیری هستیم تا تعیین تکلیف شود.

وی افزود: سعودی‌ها تعدادی از جانباختگان منا را دفن کردند و برای شناسایی مفقودین، در حال انگشت‌نگاری هستیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه عربستان در ایجاد این حادثه، مقصر است و بعد از آن نیز بسیار بد عمل کرد، بیان داشت: باید برای کشف حقیقت مسیر را طی کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی درباره وضعیت رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز گفت: آقای رکن‌آبادی را به بیمارستان منتقل کردند که عربستان این موضوع را رد کرد، البته ردی از آقای‌رکن آبادی پیدا شده است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه عربستان رفتاری غیرمعقول در موضوع حادثه منا داشت، اضافه کرد: دولت عربستان می‌توانست این حادثه را مدیریت و ساماندهی کند که در این صورت شمار جانباختگان بسیار کمتر می‌شد.

وی ادامه داد: سعودی‌ها تا روزهای اخیر شمار کشته‌ها را حدود 700 نفر اعلام می‌کردند که معلوم شد، بیش از 7 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح دنیا، حادثه این‌چنینی سابقه نداشته است، اظهار کرد: عربستان به دنبال سرپوش گذاشتن بر این فاجعه است.

لاریجانی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گفت: از طریق این کمیته در حال پیگیری هستیم و همچنین از طریق بین‌المجالس کشورهای اسلامی، سازمان ملل متحد و ... هم دنبال می‌کنیم تا ابعاد حادثه مشخص شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه هنوز ابعاد این فاجعه برای دیگر کشورها روشن نشده (به علت سانسور خبری رژیم آل سعود) است، ادامه داد: وقتی موضوع و تعداد کشته‌ها را به پوتین رئیس‌جمهور روسیه بیان کردم خیلی تعجب کرد و نمی‌دانست ابعاد این فاجعه به این بزرگی است.

وی در این دیدار با بیان اینکه فاجعه منا حادثه‌ای استثنایی و عجیب  است، تصریح کرد: شنیدیم که 1500 نفر از کشته‌ها مربوط به کشور عربستان است، اما تاکنون در دنیا به صورت رسمی تعداد کشته‌ها اعلام نشده است.

در این دیدار خانواده آیت‌الله مؤیدی‌قمی به فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی این عالم ربانی اشاره و بیان کردند: ایشان در امور خیریه فعالیت زیادی داشت؛ به طوری که اقدام به تأسیس مؤسسه‌ای در این زمینه کرد و حتی برای کودکان و فرزندان بی‌سرپرست در حاشیه شهر مشهد اقدام به تأسیس مؤسسه‌ای برای تحت پوشش گرفتن این افراد کرد که به تازگی از این موضوع آگاه شدیم.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس