کد خبر 488123
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نرم‌افزار تلگرام، گفت: فضای تلگرام امروزه هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی در گفت‌و گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص نرم‌افزار تلگرام و موضوع فیلتر شدن آن گفت:‌ فضای تلگرام امروزه هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

وی ادامه داد: فرصت آن این است که همه از آن استفاده می‌کنند و اطلاع‌رسانی‌ها انجام می‌شود ولی تهدیدات آن هم فردی و هم اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: تهدیدات‌های فردی این است که شما یک سری اطلاعات شخصی را روی این شبکه می‌گذارید که ذخیره آن در کشور نیست و در اختیار کسانی است که این شبکه را اداره می‌کنند.

جلالی گفت: تهدیدات اجتماعی هم این است که در واقع مردم کشور توسط صاحب شبکه در موضوعات مختلف سازماندهی می‌شوند و افکار آنها توسط صاحبان این شبکه اداره می‌شود و ذهنیت‌سازی‌ صورت می‌گیرد.

وی افزود: این به دست گرفتن افکار به گونه‌ای تهدید آفرین است و می‌توانند در شرایط مختلف از آن استفاده کرده و بهره‌برداری خود را داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید در این زمینه یک سری تمهیدات حکومتی، دولتی، فردی و اجتماعی اندیشیده شود که بتوانیم از این نرم‌افزار به نحو مطلوب استفاده کنیم.

جلالی در پاسخ به سئول دیگری در خصوص وجود برخی بیماری‌های دامی در قم گفت: این بیماری‌ها یک خطر جدی در قم است، اولا اینکه قم هاب دام منطقه است و نزدیک به 17 استان از قم دام می‌برند.

وی گفت: از سوی دیگر اینکه متاسفانه مراکز نگهداری دام در برخی حاشیه‌ای شهر قم توسعه یافته که مشکل اساسی است و هر نوع بیماری مشترک بین انسان و دام که در دام اتفاق می‌افتد نخستین خطری که دارد در بین مردم توزیع می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: در شورای تامین استان نیز در زمان استاندار گذشته تصویب شد که شهرداری و استانداری، تلاش کنند که این محدوده خطر از کنار مردم بیرون برود و این یک موضوع اساسی است.

جلالی گفت: این یک موضوع جدی برای قم است که باید مورد بررسی قرار گرفته و همواره مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس