کد خبر 488057
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

اگر قرمزها مهاجم‌شان را در صدر جدول گلزنان می‌بینند در عوض آبی‌ها هم گل‌سازترین بازیکن لیگ را در اختیار دارند.

به گزارش مشرق،   استقلال و پرسپولیس در  دربی فردا هر کدام برتری‌هایی نسبت به حریف دارند که می‌توانند با تکیه بر آنها بر حریف غلبه کنند. اینها دلایلی است که می‌‌تواند پیروزیِ استقلال را بر حریف قرمزپوش خود رقم بزند:

۱- روحیه صدرنشینی

استقلال صدرنشین لیگ است و پرسپولیس تیم هفتم جدول. اگرچه تاریخچه داربی‌ها نشان می‌دهد برتری در جدول هرگز دلیل کافی برای پیروزی یک تیم نبوده اما نمی‌توان روحیه حاصل از صدرنشینی را هم نادیده گرفت. آبی‌ها که ۷ امتیاز بیشتر از قرمزها دارند هفته گذشته در اصفهان قهرمان فصل گذشته را قلع و قمع کرده‌اند و حالا می‌توانند برتری خودشان را بر حریفی که شش پله پایین‌تر از آنهاست اثبات کنند.

۲- پرویز مظلومی
اقای سوبله چوبله اگرچه در سه رویارویی اخیرش با پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته اما به هر حال سابقه‌ درخشانش در ۴ پیروزی متوالی در داربی‌ها غیر قابل کتمان است. او با اعتماد به نفس و اطمینان خاصی به مصاف برانکو ایوانکوویچ خواهد رفت و همین می‌تواند عامل برتری‌اش بر حریف باشد. مظلومی با پیروزی در بازی فردا می‌تواند خاطره شکست عجیب و غریب در دربیِ ایمون زاید را هم به فراموشی بسپارد.

۳- ذخیره‌های سرنوشت‌ساز
از نظر تعداد بازیکنان باکیفیت، استقلال در وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس قرار دارد. اگر فقط به ترکیب اصلی تیم‌ها نگاه کنیم، قرمزها دست کمی از حریف ندارند اما از ۱۱ بازیکن اصلی که بگذریم، روی نیمکت ذخیره‌ها استقلال بازیکنانی دارد که می‌توانند در صئرت لزوم به میدان بیایند و سرنوشت‌ساز باشند. تصورش را بکنید استقلال در خط دفاعی یکی دو مدافع مطمئن بر روی نیمکت دارد و درخط حمله هم می‌تواند آرش برهانی و یا پروپجیچ را برای تغییر نتیجه به میدان بفرستد. از آن سو، دست پرسپولیس بر روی نیمکت تقریبا خالی است و تمام سرمایه قرمزها همان ۱۱ نفری هستند که در ابتدا به زمین می‌آیند.

۴- مهدی رحمتی
کاپیتان استقلال به تنهایی چند بازی را در فصل اخیر برای تیمش در آورده است. رحمتی برای آبی‌ها فقط یک دروازه‌بان نیست بلکه رهبر باتجربه‌ای است که می‌تواند در مقاطح حساس بازی به کمک جوان‌ترهای تیمش بیاید. کافی است دو سه تا از آن سیوهای خاص خودش را به نمایش بگذارد و از نظر روحی بر روی مهاجمان حریف سوار شود. آن وقت دیگر گل زدن به او ساده نخواهد بود.

۵- سجاد شهباززاده
اگر پرسپولیس به مهدی طارمی می‎نازد، استقلال هم سجاد شهباززاده را دارد. اگر قرمزها مهاجم‌شان را در صدر جدول گلزنان می‌بینند در عوض آبی‌ها هم گل‌سازترین بازیکن لیگ را در اختیار دارند. سجاد شهباززاده چند هفته‌ای است از گلزنی فاصله گرفته اما خیلی بی‌سروصدا برای تیمش گل‌سازی می‌کند و تاثیر غیر قابل انکاری در نتایج مثبت استقلال و صدرنشینی این تیم داشته است. مدافعان قرمزپوش فردا روز سختی را مقابل او خواهند داشت.
منبع: آی اسپورت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق استقلالی هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس