رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه تضمینی برای جوابگو بودن امکانات در اربعین نداریم،‌ اظهار کرد: نمی‌توان با اضافه کردن امکاناتی که تنها چند روز از سال از آنها استفاده می‌شود صرفه‌ی اقتصادی در نظر گرفت.

به گزارش مشرق، داود کشاورزیان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب تصریح کرد: حجم قابل توجه زائران کربلا که در طول حدود 10 روز مانده به اربعین سفر خود را به سمت کشور عراق آغاز کرده  و در فاصله چند روز پس از این مراسم قصد بازگشت به کشور را دارند، بسیار زیاد است و این رقم قطعا از امکانات فعلی شرایط ویژه‌تری را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: هر چند در طول این سال‌ها تلاش شده با پیگیری‌های گسترده و لحاظ کردن امکانات تمام سازمان‌های ذی ربط مانند شهرداری‌ها و مجموعه‌های نظامی کار رفت و آمد این زائران را تسهیل کنیم‌، اما قطعا تضمینی برای جوابگو بودن امکانات در اربعین امسال وجود ندارد.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه نمی‌توان برای یک مراسم 20 هزار خودروی جدید وارد ناوگان کرد و در طول ماه‌های دیگر سال آنها را در جایی بدون هیچ استفاده‌ای پارک کرد تصریح کرد: قطعا ما آنچه درتوان سازمان وجود داشته و می‌توان برای آن صرفه اقتصادی درنظر گرفت بسیج خواهیم کرد، اما در عین حال تضمینی برای اینکه تمام مسافران به طور کامل شرایطشان سنجیده شود وجود ندارد. زیرا ما در سال گذشته در حدود یک میلیون و 400 هزار مسافر در ایام اربعین داشتیم و این رقم احتمال دارد در سال جاری افزایش بیشتری نیز پیدا کند.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: سازمان راهداری تلاش کرده به منظور افزایش رفاه مسافران در مسیر زمینی حرکت به سمت عراق امکاناتی را به وجود بیاورد و البته هنوز بخشی از کاروان مانند ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید ادامه دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    خوب این کجاش غیر مسؤولانه بود؟
  • پسر ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    من پارسال فرق ایران و عراق نسبت به احترام به زائران حسینی دیدم پارسال اربعین تو عراق هرکس هر جور میتونست به زائران امام حسین کمک میکرد ولی همون که پامون رسید ایران، یارو با خاور ۵۰۰ متر میبرد میگفت پیاده شین و ۵۰۰۰ تومن بدین در حالی که قول داده بود یک کیلومتر ببره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس