کد خبر 487710
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

رئیس سندیکای تولید کنندگان موتور سیکلت با بیان اینکه فروش موتور سیکلت 40 درصد کاهش یافته است‌، از عدم حمایت دولت از این صنعت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق ، ابوالفضل حجازی رئیس سندیکای تولید کنندگان موتور سیکلت با بیان اینکه صنعت موتورسیکلت در حال حاضر در بخش فروش دچار مشکل شده است،‌ اظهار کرد: از ابتدای امسال به همین اندازه تولید موتور سیکلت با کاهش همراه بوده است و بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند یا به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

وی با اشاره به کاهش فروش موتور سیکلت در فصل زمستان ادامه داد: با توجه به سرد شدن هوا طبیعتا تقاضای موتور سیکلت کاهش پیدا می‌کند اما این کاهش در سال جاری بسیار چشمگیرتر از سال‌های قبل بوده است.

رئیس سندیکای تولید کنندگان موتور سیکلت با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکل رکود دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: در این مدت بیشتر واحدهای تولیدی زیان‌ده بوده‌اند، چرا که هزینه‌های تولید افزایش یافته و فروش آنها کاهش پیدا کرده است.

حجازی با اشاره به مانور دولت روی بخش خودرو اظهار کرد: با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور دولتی هستند دولت در اصل می‌خواهد باری از روی دوش خود بردارد و این کار را به اسم خودرو انجام می‌دهد.

وی همچنین درباره کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی خرید کالا ادامه داد: این کارت‌ها باید برای خرید همه کالاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد اما در حال حاضر تا عملیاتی شدن این موضوع راه زیادی است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت با تاکید بر اینکه کارت‌های اعتباری حتما باید به کالاهای تولید ایران اختصاص پیدا کند، گفت: بهتر بود برای این موضوع کارگروهی در وزارت صنعت‌، معدن و تجارت با هماهنگی انجمن‌های مربوطه تشکیل می‌شد و لیست کالاهای مختلف در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی همچنین به عدم حمایت دولت از صنعت موتور سیکلت در این طرح اشاره کرد و افزود: نسبت به این موضوع اعتراض کردیم و نامه‌ای را هم برای پیگیری مساله به وزارت صنعت ارسال کردیم که امیدواریم توجه ویژه‌ای به این طرح شود.

حجازی با بیان اینکه صنعت موتور سیکلت بیش از 10 هزار نفر اشتغالزایی دارد، اظهار کرد: قشر مصرف‌کننده موتور سیکلت عموما قشر ضعیف جامعه هستند و بسیاری از افراد با این وسیله خرج روزانه خود را به دست می‌آورند؛ بنابراین باید به صنعتی که جایگزین تعداد زیادی خودرو در کشور شده است توجه بیشتری شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پويا ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    كدوم واحد توليدي ؟ هر بچه از مامانش قهر كرده يه توليدي موتور 125 هوندا با اسامي مسخره سرير و كبير و هژير و پنير و غيره زده از صبح تا شب توي كوچه ها يه عده نوجوان با اين موتورها روي اعصاب مردم راه ميروند... راهنمايي و رانندگي و سازمان استاندارد هم كه اين وسط فقط نظاره گر اعصاب منهدم مردم هستند، حتماً بايد موضوعي در اخبار 20:30 پخش بشه تا مسئولين پي گيري كنند.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    ركود در صنعت موتور سازي به نفع مردم است چون اين موتور سوارها چه بلايي بر سر مردم ميارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس