وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد هیئتی از مقامات نظامی ارشد ایران اواخر این ماه به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه پس از نشست امروز آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه با نصرالله کلانتری همتای ایرانی اش در بیانیه ای اعلام کرد در این نشست درباره برنامه سفر آینده هیئت نظامی بلندپایه ایران به مسکو که اواخر اکتبر انجام می شود گفتگو شد.

به گزارش اسپوتنیک در این بیانیه آمده است در سفر آتی مقامات نظامی ارشد ایران به روسیه درباره برنامه همکاری دوجانبه برای سال 2016 گفتگو خواهد شد.
معاون وزیر دفاع روسیه در نشست با همتای ایرانی خود همچنین درباره اجرای موافقتنامه همکاری نظامی دو کشور گفتگو کرد. این موافقتنامه در سفر 20 ژانویه سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به تهران امضا شده بود.

ایران مایل به خرید سلاح های ساخت روسیه ازجمله سامانه دفاع موشکی اس 300 است.

یک منبع وزارت دفاع ایران ماه اوت در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت تحویل سامانه های موشکی اس 300 به ایران می تواند زمینه را برای قراردادهای جدید بین تهران و مسکو هموار کند.

روسیه و ایران همچنین در فعالیت های ضد تروریستی نیز همکاری دارند. ایران و روسیه به همراه سوریه و عراق یک مرکز اطلاعاتی در بغداد تشکیل داده اند تا از طریق آن همکاری اطلاعاتی و امنیتی علیه ترویست های گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را هماهنگ کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • افشین تهران ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    اینکه گفته ایران مایل به خرید سامانه اس300است منظورش قبلی هست یا اینکه تعداد بیشتری برای بار دوم رو داره میگه؟
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    امریکا ازانگلیس بدتر ،انگلیس ازامریکابدتر وشوروی ازهردوبدتر.. این کلام امام ره را نباید فراموش کرد.اگرفر صت پیداکنند از هردو بدتر می شوند.
  • شهرام ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    برین و سوخو تی 50 بیارین.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    امیدواریم با سوخو 35 برگردن
  • ehsan ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    همکاری در پروژه پکفا و خرید ان در اینده و خرید سوخو35
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    s-300 مگه تولیدش متوقف نشده؟! نکنه از ارتش روسیه دست دومشو میخوایین بگیرین؟؟؟
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    تکمیل شفق فراموش نشود
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    به نظر من ضعف اصلی ما نیروی هوایی است که باعث گستاخی همسایه ها شده.باید به سرعت این مشکل غلبه کرد.اول باید تعدادی کافی خریداری یا مونتاژ بشه بعد برای ساخت جنگنده بومی اقدام بشه که اونم حتما باید نسل پنجم باشه.
  • افشین تهران ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    دوست عزیز اولا که نه اس 300داره تولید میشه ولی اگه منظورتون اس300ایران هست جوریکه شنیدم این نمونه اس 300وی 4 هستکه در حد اس400 هست .اس 300وی همان انتی 2500هست اما وی 4 خیلی پیشرفته هست و برای همین هم گرانتر هستش و بردی در حدود 400کیلومتر داره درست مثل اس400.
  • افشین تهران ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    چقدر سوخو در بین دوستان طرفدار پیدا کرده.یه جایی هم برای میگ 31بزارین .اصلا دوستان دستور بدن دولت تدبیر 120میگ 31 و 120سوخو34 و 200 سوخو35 همراه با 80سو خو39 بخرن بیارن با خودشون تا عزیزان عشق جنگنده بجای ماشین بازی جنگنده باری کنن.البته برای اینده هم 150فروندتی 50و برای اموزش هم 60فروند یاک 130 و 200فروند بالگرد کاموف52همراه با 200میل 28 و 50فروند ایلوشن سوخترسان و ترابری هم بزنن تنگش بد نیست.خوب با پول این تجهیزات چند صد هزار موشک نقطه زن دوربرد میشه ساخت؟؟؟تا بجای خمپاره هم از اینا بزنیم؟جنگنده خوبه فقط بشرط اینکه در ایران تولید بشه و با مشارکت و انتقال فناوری باشه .انوقت هستکه شما خواهید دید کمتر از یک دهه چند مدل جنگنده ساخت داخل با طراحی و ساخت جوانان خودمون خواهیم داشتکه یک دهم نمونه خارجی اون هم هزینه نداره.چون پول تکنولوژی اون را دیگه ندادیم.
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    باید دنبال تکنولوژی ساخت جنگنده بمب افکن بریم.همون طوری که تونیستیم تکنولوژی موشکهای بالستیک روبدست بیاریم
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    باید دنبال تکنولوژی ساخت جنگنده بمب افکن بریم.همون طوری که تونیستیم تکنولوژی موشکهای بالستیک روبدست بیاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس