کد خبر 487208
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

ذوق‌زدگی عجیب برخی رسانه‌های ایران درباره اخباری که حتی فقط نزدیک کارلوس کی‌روش باشد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، در اینکه کارلوس کی روش در میان افکار عمومی و رسانه ها محبوب است، شکی وجود ندارد اما برخی اوقات این محبوبیت از آن ور بام می افتد و کار به فک و فامیل های دور و نزدیک کی روش می کشد و اخبار حاشیه‌ای‌ زرد ماحصل این توجه های افراطی است و حتی در روزهایی که خبر مذاکره کی روش با فدراسیون های نیجریه و مکزیک منتشر می شد، برخی با ابهام به این اخبار نگاه می کردند.

در چند وقت گذشته کار به جایی رسیده که از هر خبر کوچکی در ارتباط با کی روش (حتی خوردن قرمه سبزی) هم "تیتر یک" می‌سازند.

ذوق‌زدگی این رسانه‌ها، روز دوشنبه وارد فاز تازه‌ای شد. یکی از روزنامه‌های پرتیراژ تیتر یک خود را به نقل قولی از کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی رئال مادرید اختصاص داده. این روزنامه به نقل از بهترین بازیکن جهان نوشت: به خاطر پسر کی‌روش به کمپین اهدای خون پیوستم.

ماجرای کمپین اهدای خون که رونالدو به آن ملحق شده، جزو خبرهای مهم همه رسانه‌هاست. تقریبا همه رسانه‌های معتبر جهان خبر پیوستن مهاجم رئال مادرید به این کمپین را پوشش داده‌اند. نکته‌ای که در گزارش هیچ‌کدام از رسانه‌های جهان دیده نمی‌شود، اشاره رونالدو به نام پسر کی‌روش است!

رونالدو درباره این کمپین گفته: همه ما می‌توانیم با اهدای خون باعث ایجاد تفاوت شویم. هربار اهدای خون در موقعیت‌های اورژانسی می‌تواند به سه نفر و در طولانی مدت به آزمایش‌های پزشکی کمک کند.

مهاجم رئال درباره نحوه آشناییش با اهدای خون گفته است: سال‌ها پیش به بیمارستانی در لیسبون رفتم و محیط بی‌صدای آن‌جا را دیدم. از کسانی که آنجا بودند پرسیدم چطور می‌توانم به این افراد کمک کنم؛ در ابتدا با نحوه کار آشنا نبودم. آن‌ها برایم توضیح دادند. بعد از اولین اهدای خون احساس خوبی داشتم. چند سال پیش دوستی داشتم که با من فوتبال بازی می‌کرد. پسر او مشکل داشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم همه تیم به او خون اهدا کنیم.

دیلی‌میل می‌نویسد: اشاره رونالدو به کارلوس مارتینز است. پسر این ملی‌پوش سابق پرتغال در سال ۲۰۱۱ به بیماری خونی مبتلا شد اما با کمک کمپین‌های مختلف فوتبالیست‌ها و دیگر افراد مشهور پرتغال نجات پیدا کرد.

داستان نقل شده در همه رسانه‌های جهان با داستانی که این روزنامه از زبان رونالدو نقل کرده، فقط یک تفاوت دارد: کارلوس کی‌روش. براساس گزارش وب‌سایت دیلی‌میل رونالدو بدون اینکه نامی از هم‌تیمی سابقش آورده باشد، به کارلوس مارتینز اشاره کرده اما این روزنامه ایرانی، نام کارلوس کی‌روش را با کارلوس مارتینز عوض کرده.

نکته عجیب اینکه در گوشه سمت چپ جلد این روزنامه بالای تصویر رونالدو درحال اهدای خون، نقل قولی از این بازیکن دیده می‌شود. حتی ترجمه این نقل قول (که البته در اینترنت اثری از آن نیست و هیچ رسانه بین‌المللی به آن اشاره نکرده) هم آن چیزی که در تیتر یک دیده می‌شود نیست. خود این روزنامه از قول رونالدو نوشته: اتفاقی که برای پسر کارلوس کی‌روش افتاده، یکی از دلایل بزرگ من برای راه انداختن این کمپین بود. این روزنامه با ذوق‌زدگی عجیبی تیتر زده: به خاطر پسر کی‌روش به کمپین اهدای خون پیوستم.

وب‌سایت منتسب به این روزنامه حتی پا را فراتر از این گذاشت و مطلب را به نقل از این روزنامه با تیتری عامه‌پسند روی خروجی فرستاد: راز گشایی از اینکه چرا کریس رونالدو خالکوبی نمی کند/پای پسر کارلوس کروش در میان است! رونالدو پیش از این اعلام کرده به خاطر عادت اهدای خون هیچ‌وقت روی بدنش خالکوبی نمی‌کند.

رابطه کارلوس کی‌روش و رونالدو معمولا خوب بوده. ستاره پرتغالی چندین بار از مربی سابقش در یونایتد تعریف کرده و به نظر نمی‌رسد کی‌روش برای روی جلد روزنامه‌ها رفتن نیازی به خلق داستان از زبان رونالدو داشته باشد.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    در این فوتبال رو باید گل بگیرند که هیچی نداره غیر هزینه و گنده کردن یه مشت آدم که اگه فوتبال نبود اینقدر بی عرضه هستن که احتمالا از گشنگی میمردن. برای من الگو اون کارگر زحمت کشی هست که تا شب کار میکنه و نون حلال در میاره نه فوتبالیست بیخاصیتی که با بیت المال ماشین میلیاردی سوار میشه و برا خودش کسر شان میدونه به هوادارهاش نگاه کنه.البته اون هواداری که شخصیت خودش رو گم کرده و خودشو محتاج امضای یه آدم حتی پایین تر از خودش از هر لحاظ میبینه حقشه تحقیر بشه. از پولی که به این کیروش و بقیه این دارو دسته میدن اگه یک ریالشم حق من باشه من راضی نیستم.خدا باعث و بانیش رو نابود کنه که برای ازدواج جوونای مملکت سه میلیون بعد دوسال عین گداها وام میدن ولی حاضرن یک و نیم میلیون دلار بدن به یه پرتقالی مفت خور.
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    یه روز برو سر تمرین تا آخر باهاشون بدو بعد بشین جلوی کامپیوتر نظرتو بفرست بخونیم
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    جنابی که میگی یه روز برو بدو من خودم از سن 13 سالگی تا همین الان که 23 سالمه هم تو تیم شهرستانمون بازی میکنم هم چند سال سابقه نیو فایت کیک بوکسینگ دارم ده برابر بهتر از اینها هم میتونم بدوم.ثانیا مگه قراره هرکی خوب میدوه میلیارد میلیارد قرارداد ببنده چون میدوه؟؟بز هم خوب میدوه باید بخاطر دویدن بهش پول بدن؟؟چه افتخاری دارن برا این مردم چه گره ای از مشکلات باز کردن چه تاثیری تو اقتصاد داشتن؟؟ تو هم برو یک ماه توی کارگاه ریخته گری پای کوره کار کن بعد 800 تومن حقوق بهت بدن ببینم ماه بعدش بازم میری یانه. اگه اینا ندون مملکت ضرر نمیکنه قربون دویدنشون که بین سه تا تیم چهارمی میشن و میان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس