کد خبر 486245
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱

مهاجم پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا گفت: بدون تردید اهدای خون یک وظیفه مسلم و روشن انسانی است.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو ابرستاره فوتبال پرتغال و بازیکن کلیدی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با حضور در مرکز کمپین اهدای خون Abbott از همه هواداران خود خواست در زمینه اهدای خون سالم، مصمم، با برنامه و جدی باشند.

 کمپین اهدای خون رونلدو ثبت جهانی شد +عکس

وی در صحبتهای مهم خود در این باره گفت: 6 سال پیش یکی از هم تیمی‌های من به خاطر بیماری کودکش نیاز جدی به خون داشت و به خوبی به یاد دارم که در آن زمان چقدر سختی کشید، در همان مقطع زمانی تصمیم گرفتم در این باره بیشتر بدانم، خود من در ابتدا اطلاعات زیادی نداشتم و حتی نمی‌دانستم که آیا اهدای خون یک فرد مهم است یا نه اما اکنون متوجه شده‌ام که این کار یک وظیفه روشن و مسلم انسانی است و یک شهروند متعهد باید در خصوص این موضوع مهم، حساس و پیگیر باشد.

 کمپین اهدای خون رونلدو ثبت جهانی شد +عکس

رونالدو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خود من یک پسر دارم و کسی از آینده با خبر نیست، خوشحالم که فرزندم سالم است و من وظیفه دارم به فکر هم نوع خود باشم، آن طور که دوستانم در این کمپین به من گفته‌اند در سال بیش از 234 میلیون جراحی پیشرفته صورت می‌گیرد که طی آن به خون سالم و تازه نیاز جدی وجود دارد.

وی افزود: با هر بار اهدای خون، جان 3 انسان را در شرایط دریافت اضطراری خون نجات می‌دهیم. این چیز کمی نیست. از همه جوانان می‌خواهم در این کمپین یا در هر مرکز مشابهی که همین فرایند را اجرا می‌کند عضو بشوند و به صورت منظم و جدی، اهدای خون داشته باشند. لااقل یک بار امتحان کنید تا متوجه شوید که این کار چقدر خوب است و چقدر در زندگی شما تفاوت ایجاد می‌کند. من بارها این کار را انجام داده‌ام و اکنون به صورت منظم برای این کار برنامه دارم.

کمپین اهدای خون رونلدو ثبت جهانی شد +عکس
طبق ادعای مدیر این کمپین این حرکت به صورت جهانی به ثبت رسیده و سازمان ملل نیز رونالدو را به صورت حامی معنوی این کمپین معرفی کرده است. در سال بیش از 108 میلیون بار اهدای خون صورت می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hamed ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 0
    آفرین بر کریستیانو دمش گرم
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 1
    مسی یاد بگیره..........................................
  • مهدی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    حرکت جهانی اهدای خون در عاشورا چندین ساله که شروع شده!!!....حالا دقیقا همزمان با عاشورا میخوان به نام رونالدو ثبتش کنن و عاشورا به حاشیه بره!!!....اینقد زود ذوق زده نشین!....
  • حامد لطفی زاده ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 0
    سلام . به نظر من رونالدو تنها یک فوتبالیست نیست بلکه او یک فرشته نجات هم هست . من یکی از طرفداران محبوب رونالدو و رئال مادرید هستم و اینم باید بگم که مسی باید چنین درسی رو از رونالدو یاد بگیرد ممنون از طرف داران رونالدو و رئالی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس