وزیر دفاع آلمان بر ادامه حمایت این کشور از عراق در مبارزه با گروه داعش تاکید کرد.

به گزارش مشرق، اورزولا فن در لاین پس از دیدار با همتای عراقی اش در بغداد گفت: آلمان شریکی است که امکان اعتماد به آن در چارچوب ائتلاف مبارزه با تروریسم وجود دارد.

خانم فن در لاین گفت: «مسئله جنگجویان خارجی مسئله مهمی است که تهدیدی برای ما در اروپا و آلمان است. به همین علت باید هر کاری می توانیم انجام دهیم تا ثبات به عراق بازگردد. ما باید پدیده آوارگان و آواره شدن انسان ها را محدود کنیم. ما به حمایت از عراق ادامه خواهیم داد. در سال 2016 سه هزار دست لباس ضد تسلیحات هسته ای، بیولوژیک و شیمیایی به عراق صادر خواهد شد. ما همچنین مواد دارویی در اختیار عراق قرار خواهیم داد. ما چگونگی تامین نیازهای دارای اولویت عراق را بررسی خواهیم کرد.»

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق هم با مثبت ارزیابی کردن دیدار با همتای آلمانی اش گفت: «این دیدار مثبت و بسیار ثمربخش بود و ما آن را سرآغازی برای گسترش روابط نظامی می دانیم. ما از وزیر دفاع آلمان خواستیم تا کمک های بیشتری به ویژه در شهرهای ویران شده در حملات گروه تروریستی داعش در اختیار عراق قرار دهد. وزیر دفاع آلمان پیشنهادهای زیادی را برای همکاری نظامی مطرح کرد و نقشه راهی برای همکاری نظامی بین دو کشور در سال 2016 تعیین شد.»

وزیر دفاع آلمان همچنین با حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم دیدار کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید مهدی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ببخشید معذرت میخوام ولی مگه تا حالا لخت بودن؟ این همه کمبود دارن اون بندگان خدا ، لباس تحویلشون میدن؟
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    مطمئن باشید این لباسهایی که نوکران اروپایی آمریکا واسرائیل به ارتش عراق پیشکش میکنند حتما یک ایراد و مشکل و نکته خاصی داره و کاسه ای زیر نیمکاسه رژیم آلمانه. حتما یه ویژگی خاصی موقع تولید این لباسها تعبیه شده که به طریقی به داعش و آمریکایی ها برای تضعیف و تخریب ارتش عراق کمک میکنه
  • افشین تهران ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    عجب سلاح استراتژیکی را به عراقیها دادید.حتما در اینده هم خواهید گفت که ما باعث شکست داعش شدیم؟در هر صورت خدا شما را حفظ کند برای داعش که بندگان لخت !!!!!خدا را پوشاندید.راستی شما که در فروش سلاح شیمیایی ید طولایی دارید به داعش هم فروخته اید؟؟چون عادت دارید که موادش رو به یک طرف و لباسشم به طرف دیگه بفروشید.
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    اول خبرو بخون. لباس ش م ر.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    الان جنسای المانی که مصرف میکنین مشکلی داره.
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ما خودمون صد هزار کشته و معلول شیمیایی به خاطر نداشتن وسایل استاندارد داشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس