نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: طرح نظارت بر اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی تهیه شده است و چنانچه گروه 1+5 تحریم جدیدی در اجرای برجام اعمال کند، فعالیت هسته‌ای خود را برای رسیدن به 190 هزار سو در پیش خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای نظارت بر اجرای برجام گفت: ما نمایندگان برابر قانون موظف هستیم بر اجرای برجام نظارت داشته باشیم تا مشخص شود طرف مقابل تا چه میزان به توافق پایبند است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طرحی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه و تدوین شده و هفته‌آینده این طرح نهایی می‌شود و ماه آینده اولین جلسه اعضای کمیسیون با دستگاه‌های اجرایی کشور برای شروع امر نظارت برگزار خواهد شد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: در مسیر اجرای برجام چنانچه هرگونه خطایی از 1+5 و عهدشکنی از سوی آنان مشاهده شود با توجه به مکانیسمی که در این باره در نظر گرفته شده، فعالیت‌های قبلی خود را در پیش خواهیم گرفت و اگر 1+5 تحریم جدیدی را در روند اجرای برجام وضع کند فعالیت هسته‌ای خود را برای رسیدن به 190 هزار سو در پیش خواهیم گرفت.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح برای برنامه کاری کمیسیون است و اعضای کمیسیون امنیت ملی موظف شدند تا بر امر اجرای برجام نظارت داشته باشند و این طرح در راستای تعیین سازوکار برای انجام این نظارت است.

وی در پایان گفت: در این طرح وظایف وزارت‌خانه‌های نفت، دفاع‌، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و ... مشخص شده است و البته تا کنون پیش‌نویس طرح نظارت بر اجرای برجام در کمیسیون تهیه شده و ممکن است در متن آنها تغییراتی اعمال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس