سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: حملات هوایی روسیه از پیش طراحی شده و جنگنده های این کشور بر خلاف ائتلاف به رهبری آمریکا بدون هدف بر فراز آسمان سوریه پرواز نمی کنند.

به گزارش مشرقر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات آمریکایی ها مبنی بر هدف قرار دادن شهروندان غیر نظامی در سوریه گفت: این کشور همه هدفهای خود را کاملاً شناسایی می کند و تنها تروریست ها را به هلاکت می رساند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: حملات هوایی روسیه از پیش طراحی شده است و جنگنده های این کشور بر خلاف نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا بدون هدف بر فراز آسمان سوریه پرواز نمی کنند.

انجمن پزشکان سوری در آمریکا که ظاهراً مخالفان بشار اسد هستند، با انتشار گزارشی روسیه را به کشتن غیرنظامیان در سوریه متهم کرده بود.

این انجمن پیش از این نیز در بیانیه ای دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مخالفانش متهم کرده بود. آنها ادعا می کنند روسیه و بشار اسد در کشتن غیرنظامیان مضایغه نمی کنند.

وزارت دفاع روسیه در واکنش به این ادعاها گفته است چنین سازمانهایی نمی توانند درباره مسائل نظامی سیاسی کشورها اظهارنظر کنند.

کوناشنکوف اعتقاد دارد سازمان پزشکان سوری علیه بشار اسد فعالیت می کند و چون روسیه از بشار اسد حمایت می کند حملات هوایی این کشور نیز مورد هجمه های تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.

این مقام روسی گفت که یک هفته پیش از شروع حملات هوایی علیه مواضع داعش سازمانهای مستقر در آمریکا تبلیغات خود را علیه بشار اسد و دولت روسیه آغاز کرده بودند.

پیش از این آمریکا بارها به بهانه های مختلف روسیه را به حمله به مواضع مخالفان بشار اسد متهم کرده بود. آمریکا چند روز پیش توافق با روسیه امضا کرد که طی آن دو طرف متعهد شدند برای حملات هوایی در آسمان سوریه با هم هماهنگ باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس