یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تا پیش از این از سوی دوستداران و فعالان حوزه محیط زیست درباره شیوه مدیریت معصومه ابتکار به‌عنوان مهم‌ترین نگرانی درباره محیط زیست مطرح شده، وجود نگاه سیاسی در اداره این سازمان است.

به گزارش مشرق، مشکلات زیست‌محیطی کم بود، حالا صدای نارضایتی کارمندان سازمان محیط‌زیست از عملکرد این سازمان بویژه معصومه ابتکار، رئیس سازمان از روز گذشته با برگزاری دومین تجمع  وارد فاز تازه‌ای شده است. تعداد زیادی از کارکنان و کارمندان سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین جمعی از فعالان این حوزه در اعتراض به میزان حقوق و مزایای خود و نادیده گرفتن اصول و تخریب محیط زیست در اثر سوءمدیریت مدیران سازمان حفاظت محیط زیست مقابل ساختمان اصلی این سازمان در پارک پردیسان تجمع کردند. کارکنان سازمان محیط زیست که نسبت به سوءمدیریت و تبعیض‌های صورت گرفته در این سازمان اعتراض داشتند، توماری برای ارجاع به رهبر انقلاب تهیه و به امضای معترضان رساندند. این در حالی است که طی 6 ماه گذشته ساختمان سبز پارک پردیسان 2 بار شاهد تجمع کارمندان این سازمان در اعتراض به سیاستگذاری‌های اشتباه درباره موضوعات زیست‌محیطی بوده است. رویه‌ای که از نبود تصمیمات درست و شرایط نه‌چندان مطلوب کارمندان این سازمان و حال و اوضاع نامساعد محیط زیست کشور  حکایت دارد.


بیداد سوءمدیریت در محیط زیست


یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تا پیش از این از سوی دوستداران و فعالان حوزه محیط زیست درباره شیوه مدیریت معصومه ابتکار به‌عنوان مهم‌ترین نگرانی درباره محیط زیست مطرح شده، وجود نگاه سیاسی در اداره این سازمان است، این در حالی است که شعارهایی که روز گذشته در تجمع اعتراضی کارمندان این سازمان مطرح شد نیز مهر تاییدی بر این ادعاست.
 
یکی از معترضان با بیان اینکه ما از مدیران عالی کشور درخواست داریم برای رسیدگی به سوءمدیریت مدیران این سازمان  هشدار دهند، بیان داشت:  رسیدگی به وضعیت حقوقی، معیشتی و رفاهی کارکنان،‌ وضعیت نابسامان محیط زیست کشور به دلیل لحاظ نکردن نظارت کارشناسان سازمان در تصمیمات تخصصی و تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی مدیران و کارمندان سازمان باعث اعتراض کارکنان شده است.


مانور خودروهای سیاسی در محیط زیست!

 همچنین تعدادی از کارمندان حاضر در این تجمع اعتراضی که خواستند نامشان منتشر نشود در گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز» عنوان کردند: از مهم‌ترین موضوعاتی که محیط زیست کشور را تحت تاثیر قرار داده نگاه سیاسی مدیر سازمان در اداره امور است.  این کارمندان تردد خودروهای متعلق به سفارتخانه‌های گوناگون را در محل سازمان گواهی بر این ادعای خود دانسته و خاطرنشان کردند: برای کارمندان این پرسش به وجود آمده که چه سنخیتی بین سازمان حفاظت محیط زیست و سفارتخانه‌ها وجود دارد که افراد گوناگون سیاسی در این سازمان تردد دارند.


محیط زیست؛ اولویت 27 ابتکار

در همین حال یکی از کارمندان حاضر در تجمع کم‌توجهی به مشکلات زیست‌محیطی کشور مانند پدیده گردوغبار با منشأ داخلی یا واگذاری آشوراده را از دغدغه‌های اصلی کارمندان سازمان محیط زیست عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مدیر سازمان حفاظت محیط زیست اولویت‌های دیگری را دنبال می‌کند و رسیدگی به محیط زیست به  اولویت بیست و هفتم این سازمان تنزل پیدا کرده است!  وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مجوزهای غیرقانونی در این سازمان داده می‌شود و ما دیگر نمی‌خواهیم مدیران بیایند و به ما پاسخ بدهند، چرا که ابتکار رئیس سازمان 2 هفته گذشته اتمام حجت کرد و گفت کارشناسان معترض سازمان را ترک کنند.


بودجه سازمان کجاست؟

به گزارش فارس، در این تجمع کارمندان با در دست داشتن شعارهایی مانند «مطالبات ما را سیاسی نکنید، به داد کارکنان سازمان برسید، بودجه سازمان کجاست؟ چاپلوسی = ارتقا، ما می‌خواهیم از خط مرگ به خط فقر برسیم، سازمان محیط زیست سیاسی مساوی تخریب جنگل‌های شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعیت محیط زیست همین است» اعتراض خود را نسبت به سوءمدیریت ابتکار و انجام اقدامات غیرقانونی در این سازمان اعلام کردند. تعدادی از کارکنان با بیان اینکه 35 درصد افزایش حقوق در احکام آنها ثبت شده است اما در پرداختی‌ها اعمال نمی‌شود، گفتند: بسیاری از کارکنان با حدود 12 سال سابقه تنها یک‌میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرند که این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست و در صورتی که اعتراض کنیم سریع به پست‌های پایین‌تر منتقل می‌شویم. یکی از کارکنان واحد مالی که به این شرایط اعتراض داشت به معاونت دریایی منتقل شد درحالی که تخصص این فرد چیز دیگری بود. در این سازمان تنها چیزی که مهم نیست تخصص و دغدغه محیط زیست و معاش کارکنان است. عده‌ای بر سرکار هستند که تنها به فکر منافع خود و هم‌عقیده‌های سیاسی‌شان هستند و از این سمت برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.


بایکوت کارشناسان و متخصصان

یکی دیگر از موضوعاتی که پای کارمندان را به تجمع باز کرده بود سیاست‌های دوگانه مدیریتی در این سازمان و برخورد‌های تبعیض‌آمیز با خواسته کارمندان بود. یکی از کارکنان این سازمان در این باره به «وطن امروز» اظهار داشت: اقدامات خودمحور و تکروی‌های مدیران این سازمان باعث منزوی شدن و به نوعی بایکوت متخصصان و کارشناسان این سازمان شده است.

به گفته وی، برخورد دوگانه با کارشناسان و مدیران این سازمان هم در نوع پرداخت‌ها و هم در طرز برخورد و نظرخواهی‌ها مشهود است و اهل فن و خبرگان محیط زیست را از گردونه فعالیت خارج کرده است. در حالی این تجمع برگزار شد که هیچ‌کدام از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست برای پاسخگویی به میان کارکنان نیامدند و معاون توسعه مدیریت محیط زیست تنها از پنجره اتاق محل کار خود به معترضان نگاه می‌کرد و مشاور رسانه‌ای ابتکار نیز در همان زمان وارد سازمان شد و بدون توجه به معترضان از کنار آنها گذشت.


منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    شما سوزشتون از جای دیگست افراطیها...
  • سوخته ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    آره سوزش ما از فردی است که در مجله معتبر نیچر Nature آبروی ایرانیان را برد. یعنی مقاله فرد دیگری را بنام خودش در این مجله به چاپ رساند. واقعا که پررویی و بیشرمی هم حدی داره!
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دوازده سال سابقه ویک میلیون ودویست هزار تومان بازهم امیدوار کننده است اینجانب با بیست ونه سال سابقه کمتر از این خقوق میگیرم
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    کارمندان گناه دارند زیاد کار میکنند و کم حقوق می گیرند دولت باید هوای کارمندانش را داشته باشد
  • متنفر از پراید ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    سیاسی کاری مملکت را قهقرا برده است
  • مشرقی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق خوبه که وقایع اخیر رو پوشش خبری میدی امیدوارم در هر شرایطی این رویه رو پی بگیری و منافع ایران و ایرانیان رو بر منافع جناحی حضرات ترجیح بدی
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خیانت است اگر کاری را بلد نباشیم اما باز هم مسئولت بپذیریم. خیانت به ملت و بیت المال و حقوق دیگران
  • بازنشسته ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دعوا نکنید فرزندانم
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خخخخخخ
  • خخخ گو ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    دوشواری نداریم خیلی هم آلی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس