کد خبر 486771
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

فرمانده ناجا گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات را مطرح کرده‌ایم اما منتظر تصمیمات این شورا و دستگاه قضایی درباره تعطیلی تلگرام هستیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در همایش رؤسای پلیس فتای استان‌هاکه پیش از ظهر امروز برگزار شد،گفت: تأثیر پلیس فتا در داخل و خارج از کشور بسیار مثبت بوده است و پلیس فتای کشور در بین پلیس‌های سایبری جهان از جایگاه بالایی برخوردار است و خیلی از کشورها درخواست دارند تا پلیس فتای ایران تجربیات خود را در حوزه‌های آموزشی به آنها منتقل کنند.


وی افزود: در این جلسه سیاست‌های جدیدی مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها اشرافیت در فضای مجازی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است تا علاوه بر رصد مجازی این حوزه‌ها بتوانیم به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم و در مواقع ضروری با موارد تخلف برخورد مناسبی داشته باشیم.


سردار اشتری درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فضای مجازی به نوبه خود هم دارای تهدید است و هم دارای فرصت و انتخابات نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است. پلیس فتا مأموریت دارد با اشراف کامل در فضای مجازی و رصد کلیه فعالیت‌ها بتواند امنیت فضای مجازی را در انتخابات برقرار سازد و با کسانی که بخواهند انتخابات را از مسیر اصلی آن خارج کنند برخورد لازم صورت دهد.

فرمانده ناجا در مورد پرونده‌های شش ماهه گذشته پلیس فتا بیان داشت: ما پرونده‌های مهمی را در سازمان های دولتی و غیر دولتی داشته‌ایم که توانستیم در این مورد بیش از 90 درصد جرائمی را که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد را کشف کنیم و با هماهنگی قوه محترم قضائیه اقدامات بعدی را صورت داده‌ایم، اما تلاش داریم که این میزان کشفیات را در حوزه مجازی افزایش دهیم.


وی افزود: امسال مراسم عزاداری در سراسر کشور به خوبی و با امنیت کامل برقرار شد. موردی هم که در استان خوزستان رخ داده بود پیرامون آن 5 مظنون دستگیر شدند و احتمال اینکه منشأ این درگیری قومی باشد بسیار زیاد است.

سردار اشتری درباره احتمال مسدود شدن تلگرام عنوان کرد: پلیس بر روی کانال‌های مختلف تلگرام نظارت دارد ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات موضوع را مطرح کرده‌ایم اما منتظر تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه قضایی درباره تعطیلی تلگرام هستیم.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    بابا تا کی مخواین تعطیل کنید فایده نداره برادر من به جای اینکارا فرهنگ سازی کنید اگه تا 100 سال هم هی فیلتر کنید باز یه نرم افزار جدید خیلی سریع میاد فیلتر که راه حل نیست
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    بجاي فكر كردن در باره فلتيرينگ اين برنامه ها كاربردي مفيد خودتان چند برنامه كاربردي درست كنيد تا مردم ساير كشور ها از برنامه ها كاربردي مفيد شما استفاده كنند
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    واقعا تلگرام شده یه چیز بسیار بد و خطرناکی در این حرفم اصلا تعصبی وجود نداره مشاهدات و تجربه اینو میگه ضررش داره روز به روز بیشتر میشه . . چه گروه های مستهجن و غیر اخلاقی راه اندازی شده توش که قابلیت فیلتر شدن ندارن. چه گروه های سیاسی مخربی توش درست شده ...
  • ناشناس ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا با وجود نرم افزارهای داخلی و بومی باز باید یک نرم افزار تماما صهیونیستی در کشور بدون کسب مجوز فعالیت کند،به نظر من هر چه سریعتر باید فیلتر بشه.
  • علیرضا ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    خداوکیلی یه نظر سنجی بذارین ببینین چند درصد مردم ایران ازین برنامه حمایت میکنن!! اگه از 60 درصد کمتر شد حق باشماست فیلتر کنین تعطیل کنین!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس