کد خبر 486438
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

نمایندگان مجلس مراجع اداری، انتظامی و قضایی را موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز پارلمان و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مواد دیگری از این طرح بررسی کردند.

وکلای ملت در حالی که ابتدا اصل ماده 8 را به تصویب رساندند اما مجدداً این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور شوراهای مجلس ارجاع دادند. در این ماده قرار بود نحوه انتخاب معتمدین محلی حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی تعیین شود.

بهارستان‌نشینان در ماده 9 این طرح نیز ماده 34 قانون انتخابات مجلس را اصلاح کردند که به موجب این مصوبه اعضای هیئت اجرایی انتخابات مجلس پس از پذیرفتن عضویت، ملزم به شرکت در جلسات و امضای صورتجلسات و اعتبارنامه نمایندگان منتخب و انجام سایر وظایف قانونی هستند.

طبق تبصره یک این ماده، در صورت عدم شرکت فرماندار یا بخشدار حوزه انتخابیه یا دادستان و یا رئیس ثبت‌احوال در جلسات، هیئت اجرایی موظف است مراتب را طی صورتجلسه‌ای به مقامات اجرایی مافوق آنها اعلام داشته، کسب تکلیف کند.

همچنین طبق تبصره 2 این ماده، در صورت غیبت فرماندار یا بخشدار یا دادستان و یا رئیس ثبت‌احوال حوزه انتخابیه و یا بروز هر نوع اختلاف در هیئت اجرایی که منجر به توقف انتخابات شود، هیئت نظارت موظف است مراتب را به فوریت به هیئت نظارت مافوق گزارش دهد.

خانه ملتی‌ها در تبصره 3 نیز مقرر کردند که هیئت اجرایی موظف است در صورتجلسات و گزارش کار خود موارد غیبت اعضاء را با ذکر علت غیبت به وزارت کشور اعلام دارد.

نمایندگان مجلس در ادامه این جلسه ماده 10 این طرح را تصویب کردند که طبق آن ماده 56 قانون انتخابات مجلس اصلاح شد.

به موجب مصوبه مجلس، تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس