نمایندگان مجلس، با اصلاح ماده‌ای از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات را اصلاح کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان ادامه بررسی گزارش شور دوم طرح «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی»، با تصویب ماده دیگری مقرر کردند که بلافاصله پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت کشور، فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه دستور تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های فرعی را به عنوان فرماندار یا بخشدار حوزه‌های فرعی صادر نموده و خود موظف است ظرف شش روز در مرکز حوزه انتخابیه، هیات اجرایی انتخابات را با حضور هیات نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت دادستان و رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و هشت نفر معتمدین موضوع ماده ۳۲ تشکیل دهد.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده، مقرر شد در شهرستان و بخش‌هایی که شورای اسلامی شهرستان یا بخش تشکیل شده است، یک نفر از اعضای شورا و به انتخاب شورا، یکی از هشت نفر معتمدین مذکور خواهد بود.

به موجب تبصره دو این ماده نیز مقرر شد در دوره‌هایی که انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، برای برگزاری هر دو انتخابات هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه و حوزه‌های فرعی (شهرستان و بخش) با ترکیب فرماندار، رئیس اداره ثبت احوال، دادستان و هشت نفر از معتمدین تشکیل شده و هیات مزبور وظیفه برگزاری هر دو انتخابات را بر اساس قوانین موضوعه دارد.

به موجب تبصره سه این ماده نیز مصوب شد که در شهرستان و بخش‌هایی که شورای اسلامی شهرستان و بخش تشکیل گردیده است، یک نفر از اعضای شورا و به انتخاب شورای اسلامی شهرستان یا بخش، یکی از هشت نفر از معتمدین مزکور در تبصره  دو این ماده می‌باشد.

این ماده با ۱۵۸ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس